Is Discovery World de volgende zender die stopt?
#5
(21-12-2018, 17:51)evebrussel schreef: Ik voorspel toch ook het verdwijnen van meerdere nichezenders. Zeker die uit de Discovery-stal. De programma's komen op al hun zenders terug en worden echt gigantisch veel herhaald. Een VOD-aanbod zou beter zijn, maar ik vermoed dat het aanbod dan eigenlijk heel mager zal zijn. Of je nu op Discovery, Discovery World of nog een andere zender keek, de niches beantwoordden al lang niet meer aan wat ze beloofden. Voorheen kon je werelddocumentaires zien op World, nu technische programma's die eigenlijk evengoed op Science getoond worden.

Met één Discovery Channel heb je eigenlijk voldoende. En dat is bij NGC net hetzelfde. Geef mij maar dit soort documentaires in VOD. Veel aangenamer.

probleem is, sinds discovery veel zenders heeft gekocht en eigenaar is van Eurosport en nog andere zenders zijn ze alles kapot aan het maken door zoveel mogelijk hetzelfde over alle zenders te vertonen en geen eigen feeling aan te geven zoals het daarvoor was.
in de UK hebben ze bv veel meer zenders als hier van de discovery tak en daar blijven ze bestaan.
daar is de oppervlakte ook veel groter van kijkend publiek en meer inkomsten denk ik dan in de Benelux,
ook het feit dat die zenders alsmaar meer en meer geld vragen en bijna de duurste zijn van alle zenders (discovery groep) zegt ook genoeg, veel geld binnenhalen en de kwaliteit laten verslappen.
maar omdat er nog veel kijken naar de gewone discovery Channel zender die in belgie en Nederland elk hun eigen versie heeft maakt het een zender dat zoveel geld kan vragen omdat klanten deze niet kwijt willen.
maar ooit gaat het eens keren en dat zien we nu gebeuren doordat de zenders verdwijnen uit de Benelux omdat ze nog amper iets verdienen aan inkomsten.
op een eigen app brengt hen meer op omdat mensen dan betalen voor hun aanbod.
of dat zo gaat blijven vrees ik, alles versnipperd en het word voor de klant te duur om alles te blijven kunnen zien.
waardoor het aantal kijkers gaat dalen voor die zendergroepen.
ook het basis aanbod gaat er door afzien, zenders verdwijnen en krijgen minder en minder geld om bij een provider aangeboden te mogen blijven.
de prijs zal niet dalen als de niche zenders allemaal weg zijn,
zie je nu al aan het play more aanbod, 25 euro en nog amper extra zenders vergeleken met play aanbod aan zenders.
wat ze gaan doen in 2019 is nog de vraag.
13 euro voor de play more filmzenders en BBC First en de 2 18+ zenders, is dat niet beetje te duur aan het worden?????
of alles via internet en app de oplossing is zal wel snel blijken, alle grote namen brengen allemaal hun eigen materiaal op hun eigen app uit en in 2019 komen er nog meer.
voor de klant niet echt een voordeel vrees ik.
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Is Discovery World de volgende zender die stopt? - door Sven Buyle - 21-12-2018, 09:34
RE: Is Discovery World de volgende zender die stopt? - door evebrussel - 21-12-2018, 17:51
RE: Is Discovery World de volgende zender die stopt? - door master-magic - 21-12-2018, 22:04



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)