Gratis films en series bij Telenet en extra data
#7
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door

Wat met klanten met een onbeperkt internet, wordt de FUP verhoogd?

De informatie die jullie hierover op de online FAQ kunnen lezen, is correct. Er wordt niets gewijzigd voor YUGO, WIGO (home) of All-Internet. De FUP blijft momenteel dan ook gewoon zoals hij is. Telenet zet vooral in op het garanderen van connectiviteit voor iedereen. De onbeperkte abonnementen zijn normaal voldoende groot om dit standaard te kunnen. Iedereen volledig onbeperkt laten surfen (ook tijdens de piekuren) kan het netwerk overbelasten en voor storingen zorgen. De connectiviteit is dan niet meer gegarandeerd. Telenet rekent hier op jullie solidariteit en begrip.

Tijdens de daluren rekent Telenet altijd maar de helft van het verbruik, kan je als klant dan echt dubbel zoveel surfen?
Ja! Voor de beperkte internetabonnementen rekent Telenet normaal tijdens de piekuren 100% en in de daluren 50% van het verbruik aan. Dit is nu anders, tot 3 april rekent Telenet in de piekuren 50% van het verbruik en in de daluren 25% van het verbruik aan. Zo surf je dus ook in de daluren effectief dubbel zoveel!

Je ziet als klant geen verhoging in de Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app, hoe komt dit?
De corona-maatregelen kwamen er ook voor Telenet heel plots aan. Daarom was er geen tijd om de systemen achterliggend helemaal aan te passen. Je ziet als klant het normale volume in de tellers. Maar omdat Telenet maar de helft van het effectieve verbruik telt, vult de teller met halve snelheid. Zo kan je toch dubbel zoveel surfen, zowel via vaste als mobiele data.

Vanaf wanneer tellen de maatregelen van Telenet?

    Vanaf maandag 16/3 rekent Telenet maar 50% van het internetverbruik tijdens de piekuren aan
    Vanaf woensdag 18/3 rekent Telenet maar 25% van het internetverbruik tijdens de daluren aan
    Vanaf dinsdag 17/3 rekent Telenet het mobiele dataverbruik maar voor 50%
    Vanaf dinsdag 17/3 zal het extra entertainment aanbod beschikbaar zijn (zender + TV-theek)

Wat als de mobiele data pot van WIGO-klanten leeg is?

Dan kan je eenmalig gratis overschakelen naar een hogere WIGO. De aanpassing kan je doen nadat je hierover een melding hebt gekregen in de Telenet-app, Mijn Telenet, via e-mail of sms. Schakel je als klant over naar een hogere WIGO zonder deze melding? Dan betaal je hier gewoon voor. Ook klanten die eerder al eenmalig gratis naar een hogere WIGO gingen, kunnen opnieuw tijdelijk naar een grotere pot data, deze tellers werden uitzonderlijk gereset.

Wat met de geplande werken?

Niet-noodzakelijke werken stelt Telenet uit tot na 3 april, zo blijven klanten gewoon verbonden tijdens deze uitzonderlijke tijden. Sommige noodzakelijke werken gaan wel door, omdat uitstellen voor meer problemen zou zorgen. Uiteraard doet Telenet er alles aan om de hinder tot een minimum te beperken. Vanaf vandaag (17/03) zijn ook alle sms'en en brieven, om deze niet-noodzakelijke werken aan te kondigen, tegen gehouden. Krijg je vanaf vandaag toch nog een communicatie van Telenet omtrent werken? Dan zal het gaan om noodzakelijke werken en zullen deze ook plaatsvinden.

Wat zit er in het gratis entertainment?

Deze informatie kan je terugvinden op de FAQ. Enige dat ik nog apart wil delen is dat er op dit moment nog een probleem is met het #SamenErdoor-aanbod in de TV-theek op de TV-box, dit wordt zo snel mogelijk opgelost.

Wat met de signaalswitch?

Telenet is momenteel bezig het analoge radiosignaal regio per regio af te schakelen. Voor regio's waar het analoge signaal reeds is afgesloten, verandert er niets. Voor regio's waar het analoge signaal nog niet werd afgesloten, verschuiven de geplande datums naar een later moment. Zo wil Telenet vermijden dat klanten nu zonder signaal vallen en nog een oplossing moeten zoeken om verder naar radio te luisteren. De planning met nieuwe datums wordt nog opgemaakt, van zodra Telenet dit heeft bepaald, worden klanten uiteraard ook op de hoogte gebracht.

Voor tv verandert er niets. De klanten in de testregio's (kopstation Beringen en Lochristi) zijn ondertussen al begin maart geswitcht. De rest van Brussel en Vlaanderen volgen pas vanaf het najaar.

Wat met de oude AD200/AD2000-decoders?

De oude AD200/AD2000-decoders zullen nog werken tot 28 april 2020 (in plaats van 1 april). Zo krijg je als klant nog tijd om na 3 april je oude decoder te gaan omruilen in een Telenet-winkelpunt. Telenet probeert alle klanten zo snel mogelijk op de hoogte te brengen van deze aanpassing. Ook de boodschap op het tv-scherm zal worden aangepast.
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Gratis films en series bij Telenet en extra data - door master-magic - 17-03-2020, 23:21



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)