Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jongeren kijken steeds meer online
De Belgen hebben nog nooit zoveel naar tv-programma’s gekeken. We gebruiken steeds meer nieuwe schermen en ook jongeren kijken nog steeds veel naar tv. Dat blijkt uit een nieuwe studie van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).

De Belg blijft veel tv-kijken op het klassieke tv-toestel: gemiddeld liefst 3 uur en 5 minuten, blijkt uit de CIM-studie. Opvallend is dat de jonge doelgroepen (15-34-jarigen) in 2014 bijna 4 minuten meer keken dan in 2009. In het zuiden van België blijft de kijktijd in 2014 erg hoog met gemiddeld 3 uur en 13 minuten.

In Vlaanderen bedraagt die 2 uur en 59 minuten. En nog in Vlaanderen groeit die kijktijd op 5 jaar met 9 minuten door de toename van het uitgesteld kijken. De 15-34 jarigen kijken zelfs 18 minuten langer naar tv, waarvan 12 minuten uitgesteld is, vergeleken met 2009.

Volgens de studie stijgt het klassieke tv-kijken en komen alle vormen van kijken op nieuwe schermen er bovenop. Live tv-kijken op nieuwe schermen steeg tussen april en oktober 2014 van 1,4 procent naar 1,5 procent van de totale kijktijd.
Antwoord
Omdat ik nu al 11 jaar werkonbekwaam ben,kan ik van mijn eigen niet zeggen dat ik meer of minder kijk dan vroeger.Ik gebruik dan ook niet al die nieuwe snufjes die voor handen zijn.Mijn kijk principe is zo die tv gaat s'midags op voor het nieuws.Dan af,en rond een uur of vier zet ik hem op om om 22 23 uur weer uit te doen.
Antwoord
nocthans met je tv heb je al die snufjes hee
Antwoord
Dat wel,in het begin is dat allemaal leuk natuurlijk en wil je het allemaal zo snel mogelijk hebben.Maar nu gebruik ik die apps zoveel niet meer en die computer;Daarbij ik krijg mijn wifi signaal niet meer in orde.Vroeger was dit dat van proximus,maar door nu naar telenet te gaan.Moet dit ingeschakeld worden op het wifi kanaal van telenet.En als ik die tekens invul dan aanvaard hij die niet.
Antwoord
je wifi versterker van tv afzetten
Antwoord
(26-04-2015, 15:02)natte schreef: je wifi versterker van tv afzetten
Ik zal eens kijken.
Antwoord
(26-04-2015, 22:33)Dimira schreef:
(26-04-2015, 15:02)natte schreef: je wifi versterker van tv afzetten
Ik zal eens kijken.

Normaal moet dat helpen bij ons ma toch
Antwoord
Lineaire zenders die zich richten op jongeren hebben een steeds groter wordend probleem. Jongeren kijken steeds meer Over The Top (OTT) via internet naar content.

Het was al langere tijd bekend dat vooral jongeren online content consumeren. Maar uit een recent onderzoek van Nielson waarin de mediaconsumptie in Amerika over de afgelopen vijf jaar werd geanalyseerd, blijkt dat jongeren lineaire tv in een rap tempo de rug toekeren. Was het in eerste instantie de leeftijdsdoelgroep 25-34 jaar die vanaf 2011 meer online ging kijken, zijn dat nu vooral jongeren onder de 24 jaar. Nielson becijferde dat in de leeftijdsgroep 18-24 jaar een derde van de tijd die naar tv-content gekeken wordt online wordt geconsumeerd. Hoe ouder de kijker is, hoe meer men gehecht aan lineaire tv blijft. In de leeftijdscategorie 25-34 wordt 23 procent van de kijktijd online gekeken, tussen de 35-49 jaar tien procent en wanneer men ouder dan vijftig jaar is, wordt volgens Nielson nog maar gemiddeld één procent online gekeken.

OPKOMST ONLINE VIDEODIENSTEN GROTER

De reden dat het aantal online-kijkminuten blijft stijgen, komt vooral door de opkomst van online videodiensten als HBO en Netflix.
Voor een vast bedrag per maand kan men bij veel videodiensten onbeperkt naar content kijken. Ook aanbieders van traditionele tv-diensten spelen op de nieuwste trend in. Zo kan een groot deel van het lineaire zenderaanbod via pc en apps voor tablet en smartphone online bekeken worden. Steeds vaker kan men deze zenders ook buiten het eigen huis live online bekijken. TV-zenders worstelen nog steeds met het vinden van het juiste antwoord op het veranderende kijkgedrag van kijkers.
Antwoord