17-08-2015, 14:27
Telenet Business lanceert per 17 augustus FreePhone Business, een nieuwe telefoniedienst met een virtuele telefooncentrale (PBX) voor kleine en middelgrote bedrijven, gebaseerd op VoIP-technologie.
De B2B-afdeling van Telenet stelt hiermee optimaal in te spelen op de behoeften van het mkb en een alternatief te bieden voor de klassieke fysieke telefooncentrales, inclusief functionaliteiten zoals een keuzemenu, oproepen doorschakelen, wachtmuziek. Dergelijke functies komen in toenemende mate beschikbaar via cloud-gebaseerde telefooncentrales. FreePhone Business bevat volgens Telenet alle basisfunctionaliteiten van een telefooncentrale: doorschakelen, verschillende oproepen tegelijk beantwoorden, wachtmuziek instellen of cascades inzetten zodat de oproep bij afwezigheid automatisch naar een collega gaat.
Elke medewerker kan een eigen vast nummer krijgen, terwijl het bedrijf bereikbaar is via één algemeen telefoonnummer. Vaste nummers zijn via een en app (beschikbaar voor iOS en Android) te koppelen aan de smartphone. Klanten kunnen de instellingen van de FreePhone Business-PBX zelf beheren via een online portal. FreePhone Business is te verkrijgen in combinatie met connectiviteit via Business Fibernet en kost 20 euro per gebruiker per maand.
De B2B-afdeling van Telenet stelt hiermee optimaal in te spelen op de behoeften van het mkb en een alternatief te bieden voor de klassieke fysieke telefooncentrales, inclusief functionaliteiten zoals een keuzemenu, oproepen doorschakelen, wachtmuziek. Dergelijke functies komen in toenemende mate beschikbaar via cloud-gebaseerde telefooncentrales. FreePhone Business bevat volgens Telenet alle basisfunctionaliteiten van een telefooncentrale: doorschakelen, verschillende oproepen tegelijk beantwoorden, wachtmuziek instellen of cascades inzetten zodat de oproep bij afwezigheid automatisch naar een collega gaat.
Elke medewerker kan een eigen vast nummer krijgen, terwijl het bedrijf bereikbaar is via één algemeen telefoonnummer. Vaste nummers zijn via een en app (beschikbaar voor iOS en Android) te koppelen aan de smartphone. Klanten kunnen de instellingen van de FreePhone Business-PBX zelf beheren via een online portal. FreePhone Business is te verkrijgen in combinatie met connectiviteit via Business Fibernet en kost 20 euro per gebruiker per maand.