Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medialaan stopt na 14 jaar met JIM
#1
Medialaan stopt na 14 jaar met jongerenzender JIM.

Op vrijdag 18 december 2015 zal JIM voor de laatste keer uitzenden. Het signaal van JIM wordt vanaf zaterdag 19 december 2015 ingevuld door een nieuwe kinderzender, die zich vooral richt op oudere jongens. MEDIALAAN stampt ook een nieuw innovatief, multiplatform productiehuis uit de grond, waar jonge creatieve talenten video gaan ontwikkelen die op verschillende platformen kan gebruikt worden.  
MEDIALAAN heeft beslist om jongeren anders te benaderen. Niet langer met een klassiek lineair tv-kanaal voor jongeren zoals JIM, maar wel door nieuwe kijkplatformen te ontwikkelen (vtm.be, Stievie FREE) én door hen zelf ook content te laten maken in een nieuw productiehuis.

Jongeren hebben tegenwoordig een volledig ander mediagebruik. Uit de CIM-cijfers blijkt dat jongeren nog steeds evenveel tv kijken als vroeger. Ze kijken echter massaal naar volwassenenzenders en naar alle soorten videocontent online, eerder dan naar specifieke jongerenzenders.
Erwin Deckers, CCO MEDIALAAN: 'Het tijdperk van de lineaire jongerenzenders loopt op zijn einde, dat zien we aan het kijkgedrag van jongeren. We willen vanuit MEDIALAAN dan ook futureproof blijven en hebben daarom beslist om te stoppen met JIM. We gaan nu voluit voor een totaal nieuwe aanpak naar jongeren. Deze doelgroep wil immers op een andere manier bediend worden, dus wij volgen hen daarin. En dat is enerzijds door onze programma’s aan te bieden op alle mogelijke platformen, zoals op vtm.be. En anderzijds een nieuw soort videocontent ontwikkelen. Dit laatste zal gebeuren in een nieuw productiehuis binnen MEDIALAAN waar jong creatief talent een plaats krijgt.'

Nieuwe kinderzender
Op vrijdag 18 december 2015 zendt JIM voor de laatste keer uit. Het signaal van de jongerenzender wordt vanaf zaterdag 19 december 2015 ingevuld door een nieuwe kinderzender, die zich vooral richt op jongens tussen 8 en 12 jaar. Actie, avontuur, humor en vriendschap staan centraal in de programmatie. VTMKZOOM, de andere kinderzender van MEDIALAAN, blijft bestaan en richt zich ook in de toekomst nog steeds op alle kinderen tussen 4 en 9 jaar.
MEDIALAAN richt ook een innovatief, multiplatform productiehuis op, waar jong, creatief talent centraal staat. Het productiehuis zal videocontent creëren voor allerhande platformen. Naast TvBastards wordt zo een tweede, intern productiehuis binnen MEDIALAAN actief.

Erwin Deckers: 'Het productiehuis zal unieke online content creëren voor al onze merken bij MEDIALAAN. We maken hiervoor gebruik van alle innovatieve technieken die er tegenwoordig bestaan. Het productiehuis zal ook nieuwe online formats bedenken, specifiek gericht op de jongerendoelgroep. Daarnaast willen we hiermee jong talent opleiden, begeleiden en alle mogelijke kansen geven.'
Het productiehuis zal operationeel zijn in 2016.
Antwoord
#2
(15-09-2015, 12:44)zorro123 schreef: Medialaan stopt na 14 jaar met jongerenzender JIM.

Op vrijdag 18 december 2015 zal JIM voor de laatste keer uitzenden. Het signaal van JIM wordt vanaf zaterdag 19 december 2015 ingevuld door een nieuwe kinderzender, die zich vooral richt op oudere jongens. MEDIALAAN stampt ook een nieuw innovatief, multiplatform productiehuis uit de grond, waar jonge creatieve talenten video gaan ontwikkelen die op verschillende platformen kan gebruikt worden.  
MEDIALAAN heeft beslist om jongeren anders te benaderen. Niet langer met een klassiek lineair tv-kanaal voor jongeren zoals JIM, maar wel door nieuwe kijkplatformen te ontwikkelen (vtm.be, Stievie FREE) én door hen zelf ook content te laten maken in een nieuw productiehuis.

Jongeren hebben tegenwoordig een volledig ander mediagebruik. Uit de CIM-cijfers blijkt dat jongeren nog steeds evenveel tv kijken als vroeger. Ze kijken echter massaal naar volwassenenzenders en naar alle soorten videocontent online, eerder dan naar specifieke jongerenzenders.
Erwin Deckers, CCO MEDIALAAN: 'Het tijdperk van de lineaire jongerenzenders loopt op zijn einde, dat zien we aan het kijkgedrag van jongeren. We willen vanuit MEDIALAAN dan ook futureproof blijven en hebben daarom beslist om te stoppen met JIM. We gaan nu voluit voor een totaal nieuwe aanpak naar jongeren. Deze doelgroep wil immers op een andere manier bediend worden, dus wij volgen hen daarin. En dat is enerzijds door onze programma’s aan te bieden op alle mogelijke platformen, zoals op vtm.be. En anderzijds een nieuw soort videocontent ontwikkelen. Dit laatste zal gebeuren in een nieuw productiehuis binnen MEDIALAAN waar jong creatief talent een plaats krijgt.'

Nieuwe kinderzender
Op vrijdag 18 december 2015 zendt JIM voor de laatste keer uit. Het signaal van de jongerenzender wordt vanaf zaterdag 19 december 2015 ingevuld door een nieuwe kinderzender, die zich vooral richt op jongens tussen 8 en 12 jaar. Actie, avontuur, humor en vriendschap staan centraal in de programmatie. VTMKZOOM, de andere kinderzender van MEDIALAAN, blijft bestaan en richt zich ook in de toekomst nog steeds op alle kinderen tussen 4 en 9 jaar.
MEDIALAAN richt ook een innovatief, multiplatform productiehuis op, waar jong, creatief talent centraal staat. Het productiehuis zal videocontent creëren voor allerhande platformen. Naast TvBastards wordt zo een tweede, intern productiehuis binnen MEDIALAAN actief.

Erwin Deckers: 'Het productiehuis zal unieke online content creëren voor al onze merken bij MEDIALAAN. We maken hiervoor gebruik van alle innovatieve technieken die er tegenwoordig bestaan. Het productiehuis zal ook nieuwe online formats bedenken, specifiek gericht op de jongerendoelgroep. Daarnaast willen we hiermee jong talent opleiden, begeleiden en alle mogelijke kansen geven.'
Het productiehuis zal operationeel zijn in 2016.

Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.
Antwoord
#3
(15-09-2015, 15:22)apestaart12 schreef: Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.

ik zie TMF in belgie ook nog stoppen.
Antwoord
#4
(15-09-2015, 12:44)zorro123 schreef: Medialaan stopt na 14 jaar met jongerenzender JIM.

Op vrijdag 18 december 2015 zal JIM voor de laatste keer uitzenden. Het signaal van JIM wordt vanaf zaterdag 19 december 2015 ingevuld door een nieuwe kinderzender, die zich vooral richt op oudere jongens. MEDIALAAN stampt ook een nieuw innovatief, multiplatform productiehuis uit de grond, waar jonge creatieve talenten video gaan ontwikkelen die op verschillende platformen kan gebruikt worden.  
MEDIALAAN heeft beslist om jongeren anders te benaderen. Niet langer met een klassiek lineair tv-kanaal voor jongeren zoals JIM, maar wel door nieuwe kijkplatformen te ontwikkelen (vtm.be, Stievie FREE) én door hen zelf ook content te laten maken in een nieuw productiehuis.

Jongeren hebben tegenwoordig een volledig ander mediagebruik. Uit de CIM-cijfers blijkt dat jongeren nog steeds evenveel tv kijken als vroeger. Ze kijken echter massaal naar volwassenenzenders en naar alle soorten videocontent online, eerder dan naar specifieke jongerenzenders.
Erwin Deckers, CCO MEDIALAAN: 'Het tijdperk van de lineaire jongerenzenders loopt op zijn einde, dat zien we aan het kijkgedrag van jongeren. We willen vanuit MEDIALAAN dan ook futureproof blijven en hebben daarom beslist om te stoppen met JIM. We gaan nu voluit voor een totaal nieuwe aanpak naar jongeren. Deze doelgroep wil immers op een andere manier bediend worden, dus wij volgen hen daarin. En dat is enerzijds door onze programma’s aan te bieden op alle mogelijke platformen, zoals op vtm.be. En anderzijds een nieuw soort videocontent ontwikkelen. Dit laatste zal gebeuren in een nieuw productiehuis binnen MEDIALAAN waar jong creatief talent een plaats krijgt.'

Nieuwe kinderzender
Op vrijdag 18 december 2015 zendt JIM voor de laatste keer uit. Het signaal van de jongerenzender wordt vanaf zaterdag 19 december 2015 ingevuld door een nieuwe kinderzender, die zich vooral richt op jongens tussen 8 en 12 jaar. Actie, avontuur, humor en vriendschap staan centraal in de programmatie. VTMKZOOM, de andere kinderzender van MEDIALAAN, blijft bestaan en richt zich ook in de toekomst nog steeds op alle kinderen tussen 4 en 9 jaar.
MEDIALAAN richt ook een innovatief, multiplatform productiehuis op, waar jong, creatief talent centraal staat. Het productiehuis zal videocontent creëren voor allerhande platformen. Naast TvBastards wordt zo een tweede, intern productiehuis binnen MEDIALAAN actief.

Erwin Deckers: 'Het productiehuis zal unieke online content creëren voor al onze merken bij MEDIALAAN. We maken hiervoor gebruik van alle innovatieve technieken die er tegenwoordig bestaan. Het productiehuis zal ook nieuwe online formats bedenken, specifiek gericht op de jongerendoelgroep. Daarnaast willen we hiermee jong talent opleiden, begeleiden en alle mogelijke kansen geven.'
Het productiehuis zal operationeel zijn in 2016.
Gene zender bij maar een vervangende dus
Antwoord
#5
(15-09-2015, 15:22)apestaart12 schreef:
(15-09-2015, 12:44)zorro123 schreef: Medialaan stopt na 14 jaar met jongerenzender JIM.

Op vrijdag 18 december 2015 zal JIM voor de laatste keer uitzenden. Het signaal van JIM wordt vanaf zaterdag 19 december 2015 ingevuld door een nieuwe kinderzender, die zich vooral richt op oudere jongens. MEDIALAAN stampt ook een nieuw innovatief, multiplatform productiehuis uit de grond, waar jonge creatieve talenten video gaan ontwikkelen die op verschillende platformen kan gebruikt worden.  
MEDIALAAN heeft beslist om jongeren anders te benaderen. Niet langer met een klassiek lineair tv-kanaal voor jongeren zoals JIM, maar wel door nieuwe kijkplatformen te ontwikkelen (vtm.be, Stievie FREE) én door hen zelf ook content te laten maken in een nieuw productiehuis.

Jongeren hebben tegenwoordig een volledig ander mediagebruik. Uit de CIM-cijfers blijkt dat jongeren nog steeds evenveel tv kijken als vroeger. Ze kijken echter massaal naar volwassenenzenders en naar alle soorten videocontent online, eerder dan naar specifieke jongerenzenders.
Erwin Deckers, CCO MEDIALAAN: 'Het tijdperk van de lineaire jongerenzenders loopt op zijn einde, dat zien we aan het kijkgedrag van jongeren. We willen vanuit MEDIALAAN dan ook futureproof blijven en hebben daarom beslist om te stoppen met JIM. We gaan nu voluit voor een totaal nieuwe aanpak naar jongeren. Deze doelgroep wil immers op een andere manier bediend worden, dus wij volgen hen daarin. En dat is enerzijds door onze programma’s aan te bieden op alle mogelijke platformen, zoals op vtm.be. En anderzijds een nieuw soort videocontent ontwikkelen. Dit laatste zal gebeuren in een nieuw productiehuis binnen MEDIALAAN waar jong creatief talent een plaats krijgt.'

Nieuwe kinderzender
Op vrijdag 18 december 2015 zendt JIM voor de laatste keer uit. Het signaal van de jongerenzender wordt vanaf zaterdag 19 december 2015 ingevuld door een nieuwe kinderzender, die zich vooral richt op jongens tussen 8 en 12 jaar. Actie, avontuur, humor en vriendschap staan centraal in de programmatie. VTMKZOOM, de andere kinderzender van MEDIALAAN, blijft bestaan en richt zich ook in de toekomst nog steeds op alle kinderen tussen 4 en 9 jaar.
MEDIALAAN richt ook een innovatief, multiplatform productiehuis op, waar jong, creatief talent centraal staat. Het productiehuis zal videocontent creëren voor allerhande platformen. Naast TvBastards wordt zo een tweede, intern productiehuis binnen MEDIALAAN actief.

Erwin Deckers: 'Het productiehuis zal unieke online content creëren voor al onze merken bij MEDIALAAN. We maken hiervoor gebruik van alle innovatieve technieken die er tegenwoordig bestaan. Het productiehuis zal ook nieuwe online formats bedenken, specifiek gericht op de jongerendoelgroep. Daarnaast willen we hiermee jong talent opleiden, begeleiden en alle mogelijke kansen geven.'
Het productiehuis zal operationeel zijn in 2016.

Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.

Ze zullen nog aan de boom schudden wacht maar af
Antwoord
#6
(15-09-2015, 16:37)master-magic schreef:
(15-09-2015, 15:22)apestaart12 schreef: Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.

ik zie TMF in belgie ook nog stoppen.

Ha master weet het ook
Antwoord
#7
(15-09-2015, 17:05)natte schreef:
(15-09-2015, 16:37)master-magic schreef:
(15-09-2015, 15:22)apestaart12 schreef: Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.

ik zie TMF in belgie ook nog stoppen.

Ha master weet het ook
daar is idd al.lang sprake van . TMF ned is al verschillende jaren weg
Antwoord
#8
(15-09-2015, 19:45)chukky2 schreef:
(15-09-2015, 17:05)natte schreef:
(15-09-2015, 16:37)master-magic schreef:
(15-09-2015, 15:22)apestaart12 schreef: Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.

ik zie TMF in belgie ook nog stoppen.

Ha master weet het ook
daar is idd al.lang sprake van . TMF ned is al verschillende jaren weg

In zekere zin is dat normaal dat JIM en waarschijnlijk TMF zullen opgedoekt worden, men heeft immers You Tube, hier kan men videoclips zelf uitkiezen terwijl op die 2 muziekzenders nog altijd moet kijken wat ze uitzenden m.a.w. men moet naar zowel goede als slechte muziek luisteren en kijken.
Het gevolg is dat ik al jaren niet meer naar muziekzenders kijk maar nu gebruik maak van You Tube, zo kan ik zelf videoclips uitkiezen en door middel van persoonlijke lijsten kan ik zelfs mijn eigen programma samenstellen.
Besluit: You Tube is wel 20 keer beter dan die muziekzenders en zo denken vele mensen er ook zo over met als gevolg dat de kijkcijfers voor muziekzenders drastisch dalen zodanig dat er geen kat naar kijkt en dus is het logisch dat die muziekzenders worden opgedoekt.
Antwoord
#9
(15-09-2015, 21:17)apestaart12 schreef:
(15-09-2015, 19:45)chukky2 schreef:
(15-09-2015, 17:05)natte schreef:
(15-09-2015, 16:37)master-magic schreef:
(15-09-2015, 15:22)apestaart12 schreef: Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.

ik zie TMF in belgie ook nog stoppen.

Ha master weet het ook
daar is idd al.lang sprake van . TMF ned is al verschillende jaren weg

In zekere zin is dat normaal dat JIM en waarschijnlijk TMF zullen opgedoekt worden, men heeft immers You Tube, hier kan men videoclips zelf uitkiezen terwijl op die 2 muziekzenders nog altijd moet kijken wat ze uitzenden m.a.w. men moet naar zowel goede als slechte muziek luisteren en kijken.
Het gevolg is dat ik al jaren niet meer naar muziekzenders kijk maar nu gebruik maak van You Tube, zo kan ik zelf videoclips uitkiezen en door middel van persoonlijke lijsten kan ik zelfs mijn eigen programma samenstellen.
Besluit: You Tube is wel 20 keer beter dan die muziekzenders en zo denken vele mensen er ook zo over met als gevolg dat de kijkcijfers voor muziekzenders drastisch dalen zodanig dat er geen kat naar kijkt en dus is het logisch dat die muziekzenders worden opgedoekt.

vergeet niet dat youtube ook betalend zal worden en er om de haverklap reclame zal opkomen bij youtube.
denk dat er ook zullen afvallen die youtube gebruiken.
Antwoord
#10
(15-09-2015, 19:45)chukky2 schreef:
(15-09-2015, 17:05)natte schreef:
(15-09-2015, 16:37)master-magic schreef:
(15-09-2015, 15:22)apestaart12 schreef: Is dat dikwijls geen drogreden om te besparen zoals de BBC doet met BBC 3, die zijn tenminste vlakaf dat het om te besparen is.

ik zie TMF in belgie ook nog stoppen.

Ha master weet het ook
daar is idd al.lang sprake van . TMF ned is al verschillende jaren weg

zolang er investeerders zijn die er geld in pompen zullen ze blijven bestaan,
aan die sms dingen verdienen ze ook heel veel.
en viacom die nog effe geld insteekt,
ze kunnen er beter een Comedy central van maken van die TMF.
Antwoord