28-09-2015, 17:10
Uit een onderzoek van BrandDeli dat in opdracht van Viacom International Media Networks is gedaan, blijkt dat lineaire tv ook bij jongeren nog een centrale rol speelt.
Millennials willen steeds meer zelf bepalen wanneer, waar en hoe ze tv willen bekijken. Daarbij blijft vooralsnog een belangrijke rol voor traditionele lineaire tv weggelegd. Door het groeiend aanbod van digitale tv-kanalen en de komst van nieuwe on demand-diensten zijn er voor jongeren meer keuzemogelijkheden dan ooit tevoren. Uit het onderzoek TV RE[DEFINED] blijkt dat 63 procent van de ondervraagden aangeeft dat het aanbod op tv beter is dan ooit ervoor. Het is voor 53 procent van de aan het onderzoek deelnemende jongeren reden om meer over tv te praten.
LINEAIRE TV HET POPULAIRST
Ondanks de groter wordende OTT-mogelijkheden voor het bekijken van videocontent blijft bij millennials lineaire tv nog steeds veruit het grootste aandeel in het kijkgedrag van jongeren behouden.
Millennials willen steeds meer zelf bepalen wanneer, waar en hoe ze tv willen bekijken. Daarbij blijft vooralsnog een belangrijke rol voor traditionele lineaire tv weggelegd. Door het groeiend aanbod van digitale tv-kanalen en de komst van nieuwe on demand-diensten zijn er voor jongeren meer keuzemogelijkheden dan ooit tevoren. Uit het onderzoek TV RE[DEFINED] blijkt dat 63 procent van de ondervraagden aangeeft dat het aanbod op tv beter is dan ooit ervoor. Het is voor 53 procent van de aan het onderzoek deelnemende jongeren reden om meer over tv te praten.
LINEAIRE TV HET POPULAIRST
Ondanks de groter wordende OTT-mogelijkheden voor het bekijken van videocontent blijft bij millennials lineaire tv nog steeds veruit het grootste aandeel in het kijkgedrag van jongeren behouden.