Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NGC Wild HD Nu in Play More
(10-10-2015, 02:50)zorro123 schreef: en tja het zal wel beter kunnen bij sommige criticasten (100% bestaat niet), maar dit zal altijd blijven, want ze brengen steeds nieuwe tv-schermen waar je beter beeld mee kunt zien,
maar als je steeds altijd het nieuwste scherm wilt hebben, moet je al een zeer gevulde bankrekening hebben
Dat is het echt niet.
Kijk, een goede graadmeter (niet perfect, maar zegt toch wel veel) is de bitrate.
Die kun je niet opvragen op een Telenet box, maar wel meten met sommige TV's en andere ontvangers.
Prime Star HD had bijv. steevast 8Mbps, en dat was geen slecht beeld.
Vroeger hadden de VRT zenders allemaal 8-9 Mbps, nu is het weer wat beter en komen we weer in die buurt, maar Canvas HD blijft nog wat achterophinken met rond de 6,5Mbps.
Vier HD en Vijf HD hebben rond de 8-9 Mbps.
Dat is niet iets nieuws, dat is al jaren zo.
Dan komt NGC Wild HD, FOX HD en nog een aantal van die nieuwe zenders, en die krijgen allemaal maar rond de 4,5 Mbps.
Dan snap je toch wel dat het beeld daarvan minder zal zijn.
Het is gewoon de helft van wat ze voor een goed HD beeld voorzien.
Antwoord
(10-10-2015, 08:43)Pboulder schreef:
(10-10-2015, 02:50)zorro123 schreef: en tja het zal wel beter kunnen bij sommige criticasten (100% bestaat niet), maar dit zal altijd blijven, want ze brengen steeds nieuwe tv-schermen waar je beter beeld mee kunt zien,
maar als je steeds altijd het nieuwste scherm wilt hebben, moet je al een zeer gevulde bankrekening hebben
Dat is het echt niet.
Kijk, een goede graadmeter (niet perfect, maar zegt toch wel veel) is de bitrate.
Die kun je niet opvragen op een Telenet box, maar wel meten met sommige TV's en andere ontvangers.
Vroeger hadden de VRT zenders allemaal 8-9 Mbps, nu is het weer wat beter en komen we weer in die buurt, maar Canvas HD blijft nog wat achterophinken met rond de 6,5Mbps.
Dan komt NGC Wild HD, FOX HD en nog een aantal van die nieuwe zenders, en die krijgen allemaal maar rond de 4,5 Mbps.
Idd, ik heb niet meer gekeken naar fox op de kabel , maar dat was vorige week idd te merken ! 
Ik vind als ze HD tv willen geven moet het ook minstens 6,5 Mbps zijn ! 
Anders vergeet het maar mooi beeld
Antwoord
(01-10-2015, 22:03)apestaart12 schreef:
(01-10-2015, 21:59)master-magic schreef:
(01-10-2015, 21:53)apestaart12 schreef:
(01-10-2015, 21:48)master-magic schreef:
(01-10-2015, 21:03)chukky2 schreef:
(01-10-2015, 16:23)natte schreef:
(01-10-2015, 11:30)apestaart12 schreef:
(30-09-2015, 21:50)dannydevuyst schreef:
(30-09-2015, 19:51)apestaart12 schreef: Op welk kanaal zal die zender te zien zijn?

Ik gok op kanaal 507, achter Animal Planet HD.

Het is inderdaad te vinden op kanaal 507.
Eigenaardig genoeg kan ik die zender net als BBC First ook gewoon ontvangen op mijn CI+ module desondanks Play More niet geactiveerd is.

pff play more opgezegd
Idd, op ci+ module zijn BBC first en national wild HD gewoon open .
Zeer raar. BBC first al van het begin dat ze bestaan ;-)

zal foutje zijn in de keys aanpassing van de zenderpaketten voor de CI module's
vanmiddag zat die ook nog in play NGC Wild HD, ook foutje ofwel nog in basis voorlopig om de mensen wat warm te maken.
op dit moment ook nog open op play pakket,had liever BBC First Tongue
zal dan maar op de CI+ module kijken.

ondertussen het beeld aan het bekijken van de zender,is toch niet echt zuiver beeld,
is zoals boulder het zegt,teveel proppen op een mux aan zenders ten nadele van de zenders.
geen goeie reclame voor telenet.

Inderdaad, de HD weergave van National Geo Wild kan toch iets beter, van Fox daarentegen is de HD weergave zeer uitstekend. Smile

op de mux van Fox staan minder zenders,zit op de mux van de zenderlijsten van de boxen en interactieve opties wat weinig plek in neemt.
NGC Wild HD daarentegen zit op een mux met zeer veel zenders,
spijtige zaak,maar als ze niet meer hebben dat vrij is.........
we mogen niet vergeten dat op die kabel ook nog het internet zit dat al enkele mhz inneemt en telefoon en de digitale tv en dan nog de analoge fm radio.
ze moeten het ergens kwijt kunnen allemaal hé met hun max 600mhz voorlopig in het grootste deel van het telenet gebied als we ex indi niet mee rekenen.

Je vergeet nog analoge TV.
ze zouden beter al die muxen eens rangschikken volgens thema zoals bij proximustv
Antwoord
(10-10-2015, 10:51)chukky2 schreef:
(10-10-2015, 08:43)Pboulder schreef:
Dat is het echt niet.
Idd, ik heb niet meer gekeken naar fox op de kabel , maar dat was vorige week idd te merken ! 
Ik vind als ze HD tv willen geven moet het ook minstens 6,5 Mbps zijn ! 
Anders vergeet het maar mooi beeld

zal upscaling zijn hee chuccky
Antwoord
(10-10-2015, 05:31)guyke schreef: Ik vraag me af wat Telenet moet doen om de beste beeldkwaliteit door te geven zodat we optimaal kunnen genieten van eindelijk het perfecte beeld.
En hoelang we daar nog op moeten wachten.

zolang hun bandbreedte niet verhoogd is naar 900 of meer mhz dan zal dit blijven een probleem zijn,
ze zetten bv 6 muxen in voor on demand,dat brengt hen op en vinden ze belangrijker kennelijk dan een mux inzetten voor zenders zodat de beeldkwaliteit blijft behouden.
is beetje geven en nemen nu,mensen willen nieuwe zenders en liefst in HD en de plaats is er amper nog voor,
dus men geeft ze minder bandbreedte per zender zodat ze meer en meer zenders kunnen aanbieden.
zoals ik al eerder zei,ze zitten met hun kiezen tot op de grond,
ze kunnen anders niet.
lees net dat er weer een HD zender bij komt van sporting,en paar dagen terug las ik hier dat er een sport kanaal ging verdwijnen bij telenet vanaf november.
zo zie je,geven en nemen.
een zender moet ruimen voor een HD zender toe te voegen.
en als ze zo verder doen zal ik er nog zien verdwijnen voor HD zenders,
er is geen plaats meer voorlopig Sad
Antwoord
Zou dat niet helpen mochten er nog analoge zenders verdwijnen?

A propos, BBC First en National Geo Wild kan ik niet meer ontvangen op mijn CI+ module, ze hebben nu die zenders gecodeerd wat dus normaal is vermits Play More niet geactiveerd is, uiteraard kan ik die 2 zenders wel via de digicorder bekijken aangezien Play More wel geactiveerd is.
Antwoord
(10-10-2015, 19:16)apestaart12 schreef: Zou dat niet helpen mochten er nog analoge zenders verdwijnen?

A propos, BBC First en National Geo Wild kan ik niet meer ontvangen op mijn CI+ module, ze hebben nu die zenders gecodeerd wat dus normaal is vermits Play More niet geactiveerd is, uiteraard kan ik die 2 zenders wel via de digicorder bekijken aangezien Play More wel geactiveerd is.

Analoge zenders wissen,ok ja,maar welke dan,
vrees ook dat mensen wie nog analoog kijken zullen boos zijn dan als hun bepaalde zender verdwenen is en ze verplicht worden digitaal te gaan.
Antwoord
(10-10-2015, 22:04)master-magic schreef:
(10-10-2015, 19:16)apestaart12 schreef: Zou dat niet helpen mochten er nog analoge zenders verdwijnen?

vrees ook dat mensen wie nog analoog kijken zullen boos zijn dan als hun bepaalde zender verdwenen is en ze verplicht worden digitaal te gaan.

Wat zal het zal het dan zijn als Telenet en andere kabelmaatschappijen analoge TV zullen afschaffen? Dan zullen die analoge kijkers dan in een Franse colère schieten zeker? Big Grin
Wees gerust, het einde van de analoge TV komt naderbij en geloof me dat zal binnen 5 jaar het geval zijn.
Antwoord
(10-10-2015, 22:56)apestaart12 schreef:
(10-10-2015, 22:04)master-magic schreef:

Wat zal het zal het dan zijn als Telenet en andere kabelmaatschappijen analoge TV zullen afschaffen? Dan zullen die analoge kijkers dan in een Franse colère schieten zeker? Big Grin
Wees gerust, het einde van de analoge TV komt naderbij en geloof me dat zal binnen 5 jaar het geval zijn.

tegen dan zullen (hopelijk niet) al die mensen die geen digitale tv willen er deels uit zijn en kunnen ze analoog opgeven.
Antwoord

vind ik ook alle analoge boelen buiten
Antwoord