25-03-2016, 08:17
Onderzoek van zowel het internationale bureau Nielsen als Telecompaper laat zien dat aanbieders van televisie via een vaste aansluiting niet hoeven te vrezen voor massale opzeggingen.
ondanks de toename van het streamen is traditioneel lineair tv-kijken onder Nederlanders nog steeds de favoriete manier van tv-consumptie.
Dat blijkt uit het uit het Nederlandse onderzoek Media:Tijd 2015.
Maar dit kijken gebeurt meestal ook via de vaste (kabel)aansluiting en ook daarin lijkt vooralsnog weinig verandering te komen.
WEINIG 'CORD CUTTING' ONDANKS ONLINE KIJKEN
Binnen twee jaar overweegt slecht zes procent van alle Nederlanders cord-cutting, wat inhoudt dat ze hun reguliere tv-abonnement opzeggen. Cord cutting is letterlijk de kabel doorknippen en alleen nog maar media consumeren via internet door middel van streaming diensten als Netflix.
Telecompaper trekt na onderzoek deze conclusie, maar ook het internationale onderzoeksbureau Nielsen komt met vergelijkbare conclusies. Nielsen deed internationaal onderzoek en concludeert dat gemiddeld genomen ruim zeventig procent van de televisie lineair via een vaste aansluiting wordt geconsumeerd. Zoals valt te verwachten zijn jongeren het meest geneigd het tv-abonnement toch op te zeggen. Wat de onderzoeken buiten beschouwing laten is dat in veel gevallen een breedband-internet abonnement, benodigd voor streamen, alleen verkrijgbaar in combinatie met een tv-pakket.
ondanks de toename van het streamen is traditioneel lineair tv-kijken onder Nederlanders nog steeds de favoriete manier van tv-consumptie.
Dat blijkt uit het uit het Nederlandse onderzoek Media:Tijd 2015.
Maar dit kijken gebeurt meestal ook via de vaste (kabel)aansluiting en ook daarin lijkt vooralsnog weinig verandering te komen.
WEINIG 'CORD CUTTING' ONDANKS ONLINE KIJKEN
Binnen twee jaar overweegt slecht zes procent van alle Nederlanders cord-cutting, wat inhoudt dat ze hun reguliere tv-abonnement opzeggen. Cord cutting is letterlijk de kabel doorknippen en alleen nog maar media consumeren via internet door middel van streaming diensten als Netflix.
Telecompaper trekt na onderzoek deze conclusie, maar ook het internationale onderzoeksbureau Nielsen komt met vergelijkbare conclusies. Nielsen deed internationaal onderzoek en concludeert dat gemiddeld genomen ruim zeventig procent van de televisie lineair via een vaste aansluiting wordt geconsumeerd. Zoals valt te verwachten zijn jongeren het meest geneigd het tv-abonnement toch op te zeggen. Wat de onderzoeken buiten beschouwing laten is dat in veel gevallen een breedband-internet abonnement, benodigd voor streamen, alleen verkrijgbaar in combinatie met een tv-pakket.