08-02-2013, 16:49
KPN Group’s Belgium subsidiary Base has today launched Snow, a new brand with which the company aims to carve out a position as a challenger in the triple play market.
Snow is offering television, internet and fixed-line telephony in Belgium in competition with Telenet, Belgacom and VOO.
Broadband TV News reported the news first last October.
The company claims to offer “a transparent product formula and a competitive price, that enables customers to pay for what they really want, instead of paying for an offering that many consumers barely use.â€Â
“KPN Group Belgium has already established its role as a challenger in the mobile market. Over the last six years, the prices of mobile telephony have fallen by over 40%. In the same period, the price of Internet and TV actually increased by 21%. The market for digital television needs a strong challenger.â€Â
KPN’s Snow offers an entry-level package of digital TV, internet and fixed-line telephony for EUR39 a month, with no extra charges for a cable or telephone contract.
The basic TV tier for Dutch-speaking customers has 32 of the most watched channels and 33 in the basic French language tier. In addition, a customer can buy additional channels àla carte.
The sign-up fee of EUR199 (with an introductory price of EU99) includes installation, use of modem and the Snowbox (set-top box).
KPN launched its introduction campaign in Belgium by placing snowmen in front of the offices of the companies it challenges, such as Telenet and Belgacom. Telenet immediately responded by dredding the KNP snowmen with Telenet clothing!
Snow is offering television, internet and fixed-line telephony in Belgium in competition with Telenet, Belgacom and VOO.
Broadband TV News reported the news first last October.
The company claims to offer “a transparent product formula and a competitive price, that enables customers to pay for what they really want, instead of paying for an offering that many consumers barely use.â€Â
“KPN Group Belgium has already established its role as a challenger in the mobile market. Over the last six years, the prices of mobile telephony have fallen by over 40%. In the same period, the price of Internet and TV actually increased by 21%. The market for digital television needs a strong challenger.â€Â
KPN’s Snow offers an entry-level package of digital TV, internet and fixed-line telephony for EUR39 a month, with no extra charges for a cable or telephone contract.
The basic TV tier for Dutch-speaking customers has 32 of the most watched channels and 33 in the basic French language tier. In addition, a customer can buy additional channels àla carte.
The sign-up fee of EUR199 (with an introductory price of EU99) includes installation, use of modem and the Snowbox (set-top box).
KPN launched its introduction campaign in Belgium by placing snowmen in front of the offices of the companies it challenges, such as Telenet and Belgacom. Telenet immediately responded by dredding the KNP snowmen with Telenet clothing!
Citaat:KPN Groep België dochter BASE heeft vandaag Snow, een nieuw merk, waarmee de onderneming wil om uit te spitten een positie als challenger in de triple play markt.
Sneeuw is het aanbieden van televisie, internet en vaste telefonie in België in concurrentie met Telenet, Belgacom en VOO.
Broadband TV News meldde het nieuws als eerste in oktober vorig jaar.
Het bedrijf beweert te bieden "een transparant product formule en een concurrerende prijs, die klanten in staat stelt om te betalen voor wat ze echt willen, in plaats van te betalen voor een aanbod dat veel consumenten nauwelijks te gebruiken."
"KPN Group België heeft reeds zijn rol als challenger in de mobiele markt. De afgelopen zes jaar hebben de prijzen van mobiele telefonie gedaald met meer dan 40%. In dezelfde periode, de prijs van internet en tv juist gestegen met 21%. De markt voor digitale televisie heeft een sterke challenger. "
KPN's Snow biedt een entry-level pakket van digitale tv, internet en vaste telefonie voor EUR39 per maand, zonder extra kosten voor een kabel of telefoon contract.
De basis tv-tier voor Nederlands-sprekende klanten heeft 32 van de meest bekeken kanalen en 33 in de basis-Franse taal tier. Daarnaast kan een klant kopen extra kanalen àla carte.
De sign-up fee van EUR199 (met een introductieprijs van EU99) omvat de installatie, het gebruik van modem en de Snowbox (set-top box).
KPN lanceerde haar introductie campagne in België door het plaatsen van sneeuwmannen in de voorkant van de kantoren van de bedrijven die het uitdagingen, zoals Telenet en Belgacom. Telenet reageerde onmiddellijk door dredding de KNP sneeuwmannen met Telenet kleding!