30-10-2016, 14:09
begint al:
HbbTV combineert lineaire televisie met internet waardoor er interactieve kijkmogelijkheden ontstaan. In Nederland bieden de NPO en SBS Broadcasting via de kanalen NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica HbbTV aan. Niet alle aanbieders geven echter het HbbTV-signaal actief door. Bij onder meer Ziggo,Digitenne en CanalDigitaal is gebruik van HbbTV met hiervoor geschikte ontvangstapparatuur wel mogelijk. Kijkt men bij Ziggo via de Horizon TV of andere mediabox en KPN Interactieve TV is HbbTV niet beschikbaar.
Reclame via HbbTV
Enkele Europese tv-zenders zijn op korte termijn van plan om via HbbTV advertenties te gaan aanbieden. Aan de hand van kijkgegevens wordt via het Google Ads-platform videoreclames aangeboden. Deze zijn met een druk op de afstandsbediening op het volledige beeldscherm van de televisie te bekijken. Sinds september wordt in Duitsland als test al HbbTV-reclame aangeboden. Nu de ervaringen positief zijn, hebben tv-zenders in diverse Europese landen plannen om dit voorbeeld te volgen. Of HbbTV-reclame op korte termijn ook in Nederland zijn intrede maakt, is op dit moment nog niet bekend.
HbbTV combineert lineaire televisie met internet waardoor er interactieve kijkmogelijkheden ontstaan. In Nederland bieden de NPO en SBS Broadcasting via de kanalen NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5 en Veronica HbbTV aan. Niet alle aanbieders geven echter het HbbTV-signaal actief door. Bij onder meer Ziggo,Digitenne en CanalDigitaal is gebruik van HbbTV met hiervoor geschikte ontvangstapparatuur wel mogelijk. Kijkt men bij Ziggo via de Horizon TV of andere mediabox en KPN Interactieve TV is HbbTV niet beschikbaar.
Reclame via HbbTV
Enkele Europese tv-zenders zijn op korte termijn van plan om via HbbTV advertenties te gaan aanbieden. Aan de hand van kijkgegevens wordt via het Google Ads-platform videoreclames aangeboden. Deze zijn met een druk op de afstandsbediening op het volledige beeldscherm van de televisie te bekijken. Sinds september wordt in Duitsland als test al HbbTV-reclame aangeboden. Nu de ervaringen positief zijn, hebben tv-zenders in diverse Europese landen plannen om dit voorbeeld te volgen. Of HbbTV-reclame op korte termijn ook in Nederland zijn intrede maakt, is op dit moment nog niet bekend.