19-01-2017, 08:14
NPO directeur Frans Klein stelt dat het nieuwe online platform van de publieke omroep in drie varianten aan de kijker wordt aangeboden. De eerste twee varianten zijn gratis waarbij wel reclame zichtbaar is. Er is een gratis variant waarmee men anoniem en zonder in te loggen kan kijken. De andere mogelijkheid is mét inloggen. Voordeel hiervan is dat NPO de kijker persoonlijke aanbevelingen van content geeft.
Betaalvariant NPO
De derde variant is een betaaldienst. Met dit abonnement kan de abonnee kiezen uit meer content dat ook in veel betere beeldkwaliteit wordt geleverd. Tevens wordt het content reclamevrij in de huiskamer gebracht. Klein stelt dat dit nieuwe betaalabonnement los staat van het al langere tijd beschikbare abonnement NLziet. In deze video on demand-dienst werken NPO, RTL en SBS Broadcasting samen. Ook wordt het vooruit kijken van programma’s van de NPO – kijken voordat een programma lineair wordt uitgezonden – een belangrijk onderdeel van de betaalde variant van het nieuwe video on demand-platform van de NPO, dat hiermee meer op een Netflix achtige dienst gaat lijken.
Betaalvariant NPO
De derde variant is een betaaldienst. Met dit abonnement kan de abonnee kiezen uit meer content dat ook in veel betere beeldkwaliteit wordt geleverd. Tevens wordt het content reclamevrij in de huiskamer gebracht. Klein stelt dat dit nieuwe betaalabonnement los staat van het al langere tijd beschikbare abonnement NLziet. In deze video on demand-dienst werken NPO, RTL en SBS Broadcasting samen. Ook wordt het vooruit kijken van programma’s van de NPO – kijken voordat een programma lineair wordt uitgezonden – een belangrijk onderdeel van de betaalde variant van het nieuwe video on demand-platform van de NPO, dat hiermee meer op een Netflix achtige dienst gaat lijken.