Berichten: 2,321
Topics: 420
Lid sinds: 01-11-2013
(11-05-2017, 18:18)master-magic schreef: En dan willen er nog die nederlandse zenders ook op de kabel van de rtl groep en sbs groep,dan is het zeker snel gedaan met de vlaamse comerciellen als ze nu al klagen.
Daarom dat die nederlandse nooit op de kabel gaan komen omdat ze voor 70% bijna net hetzelfde uitzenden.
of een nederlandse zender met belgische reclame zoals
TF1 in september,
het zal wel bij dromen blijven (of wie weet inspiratiebron voor de providers)
Berichten: 8,952
Topics: 1,682
Lid sinds: 01-10-2012
(13-05-2017, 20:33)zorro123 schreef: (11-05-2017, 18:18)master-magic schreef: En dan willen er nog die nederlandse zenders ook op de kabel van de rtl groep en sbs groep,dan is het zeker snel gedaan met de vlaamse comerciellen als ze nu al klagen.
Daarom dat die nederlandse nooit op de kabel gaan komen omdat ze voor 70% bijna net hetzelfde uitzenden.
of een nederlandse zender met belgische reclame zoals TF1 in september,
het zal wel bij dromen blijven (of wie weet inspiratiebron voor de providers)
Nog niks gehoord van het tf1 initiatief
Is dat er door gekomen dat idee ????
Kijk via satelliet naar die zender zodat ik de reclame aanpassing niet zie,en kijk dan al snel eens snachts
Berichten: 2,321
Topics: 420
Lid sinds: 01-11-2013
(13-05-2017, 20:37)master-magic schreef: (13-05-2017, 20:33)zorro123 schreef: (11-05-2017, 18:18)master-magic schreef: En dan willen er nog die nederlandse zenders ook op de kabel van de rtl groep en sbs groep,dan is het zeker snel gedaan met de vlaamse comerciellen als ze nu al klagen.
Daarom dat die nederlandse nooit op de kabel gaan komen omdat ze voor 70% bijna net hetzelfde uitzenden.
of een nederlandse zender met belgische reclame zoals TF1 in september,
het zal wel bij dromen blijven (of wie weet inspiratiebron voor de providers)
Nog niks gehoord van het tf1 initiatief
Is dat er door gekomen dat idee ????
Kijk via satelliet naar die zender zodat ik de reclame aanpassing niet zie,en kijk dan al snel eens snachts
marktaandelen van TF1 verschillen blijkbaar aangezien de standaard en transfer zelf het hebben van 19% elders hebben ze het over 15,4% en ook over dit :
In totaal gaat er circa 200 miljoen euro om in de Belgisch Franstalige televisiereclamemarkt. TF1 verwacht dat haar komst ook voor de bestaande spelers als RTL tot voordelen kan leiden. Aangezien sommige spelers in België landelijk adverteren zou dit ook in bepaalde mate tot invloed kunnen zijn voor de Vlaamse televisiereclamemarkt, in de zin dat er mogelijk iets meer gelden beschikbaar komen.
Berichten: 9,201
Topics: 952
Lid sinds: 03-10-2012
(13-05-2017, 20:37)master-magic schreef: (13-05-2017, 20:33)zorro123 schreef: (11-05-2017, 18:18)master-magic schreef: En dan willen er nog die nederlandse zenders ook op de kabel van de rtl groep en sbs groep,dan is het zeker snel gedaan met de vlaamse comerciellen als ze nu al klagen.
Daarom dat die nederlandse nooit op de kabel gaan komen omdat ze voor 70% bijna net hetzelfde uitzenden.
of een nederlandse zender met belgische reclame zoals TF1 in september,
het zal wel bij dromen blijven (of wie weet inspiratiebron voor de providers)
Nog niks gehoord van het tf1 initiatief
Is dat er door gekomen dat idee ????
Kijk via satelliet naar die zender zodat ik de reclame aanpassing niet zie,en kijk dan al snel eens snachts
tf1 is dat geen franse zender?
Berichten: 2,321
Topics: 420
Lid sinds: 01-11-2013
Jo Caudron expert klassieke en nieuwe media : Nichezenders verdwijnen op termijn
"Jongere generatie zijn zenders sowieso kwijt"
Intussen is er dus veel kostbare tijd verloren gegaan, meent Caudron. "Telenet is op een bepaald moment ook buitenspel gezet en spant nu samen met SBS als het gaat om rechten, daar hoef je dan ook niet verwonderd over te zijn. Nu praten de distributeurs en de zenders wel, maar ergens zijn het ook allemaal vijanden."
De jongere generatie zijn de zenders sowieso al kwijt, benadrukt Caudron. "Mijn kinderen kijken geen televisie meer. Maar toch is het op dit moment nog maar een minderheid van de mensen die dat nieuwe model adopteert. Als ze nu echter nog 2 jaar wachten om een oplossing te vinden, is het echt te laat. Nu schakelen ook twintigers, dertigers en veertigers stilaan over. Dan gaan die nichezenders inderdaad verdwijnen."
Oplossing: leer de klant nog beter leren kennen
Volgens Caudron moet er nu gehandeld worden en is het belangrijkste element het antwoord vinden op de vraag wat de mensen willen. "Hoe kunnen we een innovatief alternatief maken voor Netflix en ervoor zorgen dat de nieuwe kijkbehoefte lokaal ingevuld blijft? Veel adverteerders zijn inderdaad al overgestapt naar internationale online-platformen, zoals Facebook en Google. Daar adverteren is efficiënter, de targetting is daar gewoon veel slimmer." De jongere doelgroep zal volgens Caudron dan ook nooit meer bereikt worden via reclame op tv.
Wat de lokale zenders dringend moeten doen, volgens Caudron, is de klant nog beter leren kennen. En er is ook nood aan meer samenwerking en uitwisseling van informatie. "Ik kijk vanavond naar "The voice kids" op VTM, maar mijn buurman misschien ook. Nu weten de zenders dat ongeveer, maar ze zouden veel meer moeten weten. Telenet heeft gebruikersgegevens en VTM ook, maar willen ze die gegevens delen, en willen ze die ook delen met de andere zenders? Nu zitten ze weer samen rond de tafel, maar ergens zijn het ook allemaal vijanden."
Volgens Caudron is de oplossing altijd al simpel geweest. "Bouw na wat een klein deel van de consument al wil, maar dan met lokale content en lokale spelers."
Berichten: 9,201
Topics: 952
Lid sinds: 03-10-2012
dit is groot nieuws voor t€l€n€t.
doe al die zenders weg en verhoog de prijzen.
dikke boelen allemaal
Berichten: 2,321
Topics: 420
Lid sinds: 01-11-2013
(11-05-2017, 18:18)master-magic schreef: En dan willen er nog die nederlandse zenders ook op de kabel van de rtl groep en sbs groep,dan is het zeker snel gedaan met de vlaamse comerciellen als ze nu al klagen.
Daarom dat die nederlandse nooit op de kabel gaan komen omdat ze voor 70% bijna net hetzelfde uitzenden.
en terwijl vier en vijf en vtm nadenken over al dan niet geld te vragen voor reclame te skippen, pakt de andere fox het blijkbaar anders aan :
Transfer is een reclameregie dat bij telenet de reclame verzorgt van 16 nichezenders (de waalse zenders en tf1 niet inbegrepen),
transfer is voor 70 procent in handen van het amerikaanse fox
Berichten: 9,201
Topics: 952
Lid sinds: 03-10-2012
vtm vele doordachter zelfs laatste 20 sec nog rap reclame hoedje af voor de vonds
Berichten: 8,952
Topics: 1,682
Lid sinds: 01-10-2012
(27-05-2017, 19:55)natte schreef: vtm vele doordachter zelfs laatste 20 sec nog rap reclame hoedje af voor de vonds
Hoe doen ze het in nederland niet bij uw befaamde comerciellen,daar is 10 min en meer geen uitzondering en knippen ze soms het einde er gewoon uit van alle medewerkers van de film.
Berichten: 9,201
Topics: 952
Lid sinds: 03-10-2012
(28-05-2017, 22:38)master-magic schreef: (27-05-2017, 19:55)natte schreef: vtm vele doordachter zelfs laatste 20 sec nog rap reclame hoedje af voor de vonds
Hoe doen ze het in nederland niet bij uw befaamde comerciellen,daar is 10 min en meer geen uitzondering en knippen ze soms het einde er gewoon uit van alle medewerkers van de film.
Inderdaad holland duurt langer zie dat via cd