Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Canal Digitaal maakt vergelijk met Joyne
#1
Joyne is begin augustus begonnen met de verkoop van abonnementen. Het aanbod is volgens eigen zeggen nog niet compleet. De aanbieder wil in de komende weken meer zenders via de satelliet gaan verspreiden. Deze zouden worden ondergebracht in een nieuwe abonnementsvorm die onder de naam Basis Plus op de markt wordt gebracht. 
Ook wil Joyne de beeldkwaliteit van HD-zenders verhogen.

Echte vergelijking

Canal Digitaal stelt op de eigen internetsite dat er door de komst van Joyne echt wat te vergelijken is. De aanbieder doet zelf een vergelijking  en kijkt daarbij onder meer naar zenderpakketten, prijzen, het zenderanbod, interactieve mogelijkheden en service. Dit maakt Canal Digitaal inzichtelijk in tabelvorm. Ook wordt puntsgewijs nadere toelichting gegeven.  Uit bestudering blijkt dat hierbij geen onwaarheden gepubliceerd zijn maar dat de vergelijking natuurlijk wel vanuit het gezichtsveld van Canal Digitaal gemaakt is. Desondanks kan de vergelijking als nuttig voor de oriënteerde satellietkijker bestempeld worden.

SES geeft voordelen

Over het algemeen kan gesteld worden dat Canal Digitaal voor de op een vaste locatie kijkende satellietkijker op dit moment aantrekkelijker dan Joyne is. Dat heeft niet met het eigen zenderaanbod, dat overigens wel verschillend bij beide aanbieders is, maar met de uitzendsatelliet te maken. Met een relatief simpele en goedkope schotelinstallatie kan de Canal Digitaal-abonnee honderden tv- en radiozenders van onder meer Duitse en Britse omroepen die ongecodeerd op de Astra-satellieten van satellietbedrijf SES uitzenden de huiskamer inhalen. Dat kan de Joyne-abonnee natuurlijk ook maar hiervoor is wel een meer gecompliceerde en dus duurdere schotelinstallatie nodig. Joyne maakt namelijk gebruik van de Eutelsat 9B-satelliet van het Franse satellietbedrijf Eutelsat. De naburige Hotbird satelliet biedt wel ongecodeerde tv- en radiozenders maar die zijn veelal van Italiaanse en Arabische afkomst. Minder interessant voor de meeste Nederlandse satellietkijkers dus.
Antwoord
#2
en wie aandachtig kijkt op de site van CD ziet dat ze weer met verschillende prijzen voor hetzelfde pakket spreken en ze nog de oude prijzen hanteren Wink dus zo juist zijn ze ook weer niet.
Antwoord
#3
inderdaad master heeft gelijk. voorlopig heeft cd nog voorsprong. maar dat kan snel veranderen
Antwoord
#4
Canal Digitaal biedt al sinds 1996 satelliettelevisie in Nederland aan. De aanbieder had 21 jaar geen concurrentie bij het leveren van tv-diensten via de satelliet. In augustus kwam daar verandering in. Joyne is de tweede satelliettelevisieaanbieder van Nederland. Het bedrijf is een initiatief van enkele bedrijven die al vele jaren in de Nederlandse satellietmarkt actief zijn. Drie investeerders participeren op de achtergrond met Joyne mee. Dit moet de nieuwe aanbieder in staat stellen om in ieder geval drie jaar de concurrentie met Canal Digitaal aan te gaan.
 
Verschillen tussen aanbieders

Voor satellietkijkers die op een vast adres via de satelliet naar tv kijken, lijkt Canal Digitaal voor de meeste Nederlanders de beste papieren te hebben. Dit heeft voor het grootste deel te maken met het ongecodeerde zenderaanbod op naburige satellieten. Canal Digitaal gebruikt de Astra3 satelliet en kan meeliften op het grotere en voor Nederlanders meer interessante aanbod van de Astra1 en Astra2 satelliet. Verder is het eigen zenderaanbod bij Canal Digitaal groter dan Joyne en wordt aan klanten Interactieve TV geboden. Het zenderaanbod van Joyne mag dan wel kleiner zijn maar waar de focus bij Canal Digitaal meer op internationale kanalen ligt, biedt Joyne meer Nederlandse themakanalen. Canal Digitaal plaatste onlangs een door het bedrijf zelf gemaakte vergelijking met Joyne op de eigen internetsite.
 
Klanten behouden

Om het eigen klantenbestand voor langere tijd te behouden, is Canal Digitaal begonnen met het aanschrijven van klanten. Daarbij worden forse kortingen aangeboden als de klant zich voor langere termijn aan Canal Digitaal bindt. Op internet zijn meldingen te lezen dat trouwe kanten de eerste twaalf maanden een korting van tien euro per maand op het abonnement aangeboden krijgen als men een nieuw contract met een lengte van 24 maanden afsluit. De stap van Canal Digitaal is begrijpelijk omdat het bedrijf samen met Joyne uit dezelfde vijver van satellietkijkers moet vissen. Het is namelijk niet aannemelijk dat door de komst van Joyne veel Nederlandse huishoudens kabel,glasvezel en DSL-aanbieders verlaten om voortaan via de satelliet naar tv te gaan kijken.
Antwoord
#5
Joyne in tegenaanval:

Met de lancering van Joyne als concurrent van Canal Digitaal is een forse concurrentiestrijd losgebarsten tussen de twee aanbieders van satelliettelevisie. “Dat is alleen maar goed nieuws voor de consument”, zegt Johrit Schellingerhout van Joyne.
De plannen van de nieuwe aanbieder werden begin dit jaar bekendgemaakt op de beurs de Caravana in Leeuwarden. Idee achter Joyne is een alternatief te bieden voor Canal Digitaal, waar met name recreanten veel klachten over hebben. In uithoeken van Europa zou de ontvangst moeizaam zijn en op het gebied van klantvriendelijkheid blonk de provider niet uit. Bovendien zijn de tarieven de laatste jaren fors gestegen en biedt het recreatiepakket camperaars weinig flexibiliteit, zo luiden de klachten al vele jaren.
Het antwoord van Joyne is een aanbod van zenders via de satelliet Eutelsat, die een grotere footprint heeft dan de Astra 3, waar Canal Digitaal gebruik van maakt. Hiermee is het mogelijk om ook aan de randen van Europa goede ontvangst te hebben met een relatief kleine schotel. Maar de belangrijkste troef van de nieuwkomer: de recreant kan het aanbod per periode van een maand afnemen. Bij Canal Digitaal ligt de periode van het recreatiepakket vast van 21 maart tot 21 september.
De gevestigde aanbieder heeft echter niet stilgezeten en heeft dit recreatiepakket in de aanbieding gedaan. Bovendien heeft Canal Digitaal een vergelijkingssite in het leven geroepen, waar de voor- en nadelen van de beide aanbieders netjes op een rij staan. Met daarbij veel groene vinkjes bij Canal Digitaal en rode kruisjes bij Joyne. De tarieven ontlopen elkaar niet heel veel.
“Slim gedaan”, reageert Schellingerhout. “Maar wij richten ons op de recreatiemarkt en dat zie je in deze vergelijking niet terug. Wij hebben ons aanbod, laat de klant maar beslissen. En die wordt er alleen maar wijzer van dat er nu concurrentie is. Dat kende Canal Digitaal tot op heden niet.”
De toestroom van klanten is bij Joyne inmiddels op gang gekomen en Schellingerhout heeft er alle vertrouwen in dat de nieuwe provider een succes gaat worden.
Antwoord
#6
(23-09-2017, 18:21)master-magic schreef: Joyne in tegenaanval:

Met de lancering van Joyne als concurrent van Canal Digitaal is een forse concurrentiestrijd losgebarsten tussen de twee aanbieders van satelliettelevisie. “Dat is alleen maar goed nieuws voor de consument”, zegt Johrit Schellingerhout van Joyne.
De plannen van de nieuwe aanbieder werden begin dit jaar bekendgemaakt op de beurs de Caravana in Leeuwarden. Idee achter Joyne is een alternatief te bieden voor Canal Digitaal, waar met name recreanten veel klachten over hebben. In uithoeken van Europa zou de ontvangst moeizaam zijn en op het gebied van klantvriendelijkheid blonk de provider niet uit. Bovendien zijn de tarieven de laatste jaren fors gestegen en biedt het recreatiepakket camperaars weinig flexibiliteit, zo luiden de klachten al vele jaren.
Het antwoord van Joyne is een aanbod van zenders via de satelliet Eutelsat, die een grotere footprint heeft dan de Astra 3, waar Canal Digitaal gebruik van maakt. Hiermee is het mogelijk om ook aan de randen van Europa goede ontvangst te hebben met een relatief kleine schotel. Maar de belangrijkste troef van de nieuwkomer: de recreant kan het aanbod per periode van een maand afnemen. Bij Canal Digitaal ligt de periode van het recreatiepakket vast van 21 maart tot 21 september.
De gevestigde aanbieder heeft echter niet stilgezeten en heeft dit recreatiepakket in de aanbieding gedaan. Bovendien heeft Canal Digitaal een vergelijkingssite in het leven geroepen, waar de voor- en nadelen van de beide aanbieders netjes op een rij staan. Met daarbij veel groene vinkjes bij Canal Digitaal en rode kruisjes bij Joyne. De tarieven ontlopen elkaar niet heel veel.
“Slim gedaan”, reageert Schellingerhout. “Maar wij richten ons op de recreatiemarkt en dat zie je in deze vergelijking niet terug. Wij hebben ons aanbod, laat de klant maar beslissen. En die wordt er alleen maar wijzer van dat er nu concurrentie is. Dat kende Canal Digitaal tot op heden niet.”
De toestroom van klanten is bij Joyne inmiddels op gang gekomen en Schellingerhout heeft er alle vertrouwen in dat de nieuwe provider een succes gaat worden.

Dat er concurrentie kan ik alleen maar toejuichen.

Maar met bovenstaande gaan ze het niet halen en ook het aanbod op dit ogenblik is ook een pak minder dan dat van de concurrentie.
Antwoord
#7
(23-09-2017, 18:21)master-magic schreef: Joyne in tegenaanval:

Met de lancering van Joyne als concurrent van Canal Digitaal is een forse concurrentiestrijd losgebarsten tussen de twee aanbieders van satelliettelevisie. “Dat is alleen maar goed nieuws voor de consument”, zegt Johrit Schellingerhout van Joyne.
De plannen van de nieuwe aanbieder werden begin dit jaar bekendgemaakt op de beurs de Caravana in Leeuwarden. Idee achter Joyne is een alternatief te bieden voor Canal Digitaal, waar met name recreanten veel klachten over hebben. In uithoeken van Europa zou de ontvangst moeizaam zijn en op het gebied van klantvriendelijkheid blonk de provider niet uit. Bovendien zijn de tarieven de laatste jaren fors gestegen en biedt het recreatiepakket camperaars weinig flexibiliteit, zo luiden de klachten al vele jaren.
Het antwoord van Joyne is een aanbod van zenders via de satelliet Eutelsat, die een grotere footprint heeft dan de Astra 3, waar Canal Digitaal gebruik van maakt. Hiermee is het mogelijk om ook aan de randen van Europa goede ontvangst te hebben met een relatief kleine schotel. Maar de belangrijkste troef van de nieuwkomer: de recreant kan het aanbod per periode van een maand afnemen. Bij Canal Digitaal ligt de periode van het recreatiepakket vast van 21 maart tot 21 september.
De gevestigde aanbieder heeft echter niet stilgezeten en heeft dit recreatiepakket in de aanbieding gedaan. Bovendien heeft Canal Digitaal een vergelijkingssite in het leven geroepen, waar de voor- en nadelen van de beide aanbieders netjes op een rij staan. Met daarbij veel groene vinkjes bij Canal Digitaal en rode kruisjes bij Joyne. De tarieven ontlopen elkaar niet heel veel.
“Slim gedaan”, reageert Schellingerhout. “Maar wij richten ons op de recreatiemarkt en dat zie je in deze vergelijking niet terug. Wij hebben ons aanbod, laat de klant maar beslissen. En die wordt er alleen maar wijzer van dat er nu concurrentie is. Dat kende Canal Digitaal tot op heden niet.”
De toestroom van klanten is bij Joyne inmiddels op gang gekomen en Schellingerhout heeft er alle vertrouwen in dat de nieuwe provider een succes gaat worden.
het gaat een hard najaar worden
Antwoord
#8
(24-09-2017, 10:36)HaveHave2222 schreef:
(23-09-2017, 18:21)master-magic schreef: Joyne in tegenaanval:

Met de lancering van Joyne als concurrent van Canal Digitaal is een forse concurrentiestrijd losgebarsten tussen de twee aanbieders van satelliettelevisie. “Dat is alleen maar goed nieuws voor de consument”, zegt Johrit Schellingerhout van Joyne.
De plannen van de nieuwe aanbieder werden begin dit jaar bekendgemaakt op de beurs de Caravana in Leeuwarden. Idee achter Joyne is een alternatief te bieden voor Canal Digitaal, waar met name recreanten veel klachten over hebben. In uithoeken van Europa zou de ontvangst moeizaam zijn en op het gebied van klantvriendelijkheid blonk de provider niet uit. Bovendien zijn de tarieven de laatste jaren fors gestegen en biedt het recreatiepakket camperaars weinig flexibiliteit, zo luiden de klachten al vele jaren.
Het antwoord van Joyne is een aanbod van zenders via de satelliet Eutelsat, die een grotere footprint heeft dan de Astra 3, waar Canal Digitaal gebruik van maakt. Hiermee is het mogelijk om ook aan de randen van Europa goede ontvangst te hebben met een relatief kleine schotel. Maar de belangrijkste troef van de nieuwkomer: de recreant kan het aanbod per periode van een maand afnemen. Bij Canal Digitaal ligt de periode van het recreatiepakket vast van 21 maart tot 21 september.
De gevestigde aanbieder heeft echter niet stilgezeten en heeft dit recreatiepakket in de aanbieding gedaan. Bovendien heeft Canal Digitaal een vergelijkingssite in het leven geroepen, waar de voor- en nadelen van de beide aanbieders netjes op een rij staan. Met daarbij veel groene vinkjes bij Canal Digitaal en rode kruisjes bij Joyne. De tarieven ontlopen elkaar niet heel veel.
“Slim gedaan”, reageert Schellingerhout. “Maar wij richten ons op de recreatiemarkt en dat zie je in deze vergelijking niet terug. Wij hebben ons aanbod, laat de klant maar beslissen. En die wordt er alleen maar wijzer van dat er nu concurrentie is. Dat kende Canal Digitaal tot op heden niet.”
De toestroom van klanten is bij Joyne inmiddels op gang gekomen en Schellingerhout heeft er alle vertrouwen in dat de nieuwe provider een succes gaat worden.

Dat er concurrentie kan ik alleen maar toejuichen.

Maar met bovenstaande gaan ze het niet halen en ook het aanbod op dit ogenblik is ook een pak minder dan dat van de concurrentie.
die mening deel ik ook havehave en welkom in cd club
Antwoord