Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Telenet groeit niet meer
#21
Liberty Global’s volgende generatie TV platform heeft 302,000 klanten toegevoegd in het 2de kwartaal, in de UK (78,000), Belgie (69,000) en Polen (53,000).
Antwoord
#22
Hebben is niks houden wat anders
Antwoord
#23
(08-08-2017, 14:43)master-magic schreef: Liberty Global’s volgende generatie TV platform heeft 302,000 klanten toegevoegd in het 2de kwartaal, in de UK (78,000), Belgie (69,000) en Polen (53,000).


Liberty heeft aangekondigd dat het zijn tweede kwartaal en de eerste helft van de resultaten bekend maakt. De volgende generatie tv-abonneebasis heeft nu 7,2 miljoen over zijn horizon-tv, Horizon-Lite, TiVo, Virgin TV V6 en Yelo tv-platforms bereikt.

Liberty verloor in totaal in totaal 16.100 video-abonnees in Europa in Q2, in vergelijking met een verlies van 39.500 in Q2 2016. De totale toevoegingen van klanten over alle productgebieden kwamen tot 162.000 als zachtere breedband en de stemgroei werd gedeeltelijk gecompenseerd door deze betere videotendens.

"In de eerste zes maanden van het jaar hebben we 406.000 RGU's in onze Europese markten toegevoegd, met inbegrip van een verbetering van 16% in de hele jaar door in West-Europa, ondersteund door onze sterkste H1-videoprestatie sinds 2006 en de verdere uitbreiding van het netwerk", aldus Liberty Global CEO, Mike Fries.

"Onze volgende generatie videoplatforms, waaronder elegante gebruikersinterfaces, in-en out van de mogelijkheden voor thuisbezoek en robuuste content line-ups, blijven resoneren bij de consumenten, omdat we in de laatste 12 maanden 1 miljoen abonnees in Europa hebben toegevoegd

"Op onze andere markten blijven we het bereik van Horizon TV uitbreiden en meer dan 40% van onze videobase in Europa onderschrijft nu een van onze volgende generatie tv-platformen," zei Fries.
Antwoord
#24
helaas horizon is voor ziggo
Antwoord
#25
Het telecombedrijf Telenet heeft in het derde kwartaal opnieuw kabeltelevisieabonnees verloren, en het verwacht de komende tijd geen beterschap op dat vlak. Dat laat Telenet weten bij de publicatie van zijn derdekwartaalresultaten. Het bedrijf bevestigt zijn jaarvooruitzichten.

Telenet verloor netto 15.100 kabeltelevisieabonnees, ongeveer evenveel als in het tweede kwartaal. Dat is het gevolg van de toegenomen concurrentie, inclusief de effecten van de gereguleerde openstelling van de kabel, luidt het.
Door die openstelling krijgt Telenet op zijn eigen kabel concurrentie van Orange, dat daar een bedrag per klant voor betaalt. Orange trok in het derde kwartaal meer klanten aan dan verwacht, zo bleek eerder deze week.
Telenet verwacht ook niet onmiddellijk beterschap: “Gezien de toenemende en sterke concurrentie op de binnenlandse tv-markt, verwachten we een verder verloop van onze abonnees voor kabel-tv”, zo staat in een persbericht.

‘Triple play’

Voor andere diensten, zoals breedbandinternet en vaste telefonie, noteerde Telenet een “grotendeels stabiele trend”. Eind september was 54 procent van de klanten geabonneerd op drie diensten (triple play). Een klant betaalde gemiddeld 56,2 euro per maand aan Telenet, 5 procent meer dan een jaar geleden.
Het telecombedrijf boekte in het derde kwartaal een omzet van 646 miljoen euro, 4 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst halveerde tot 29,5 miljoen euro, onder meer door hogere afschrijvings- en waardeverminderingskosten.
Telenet bevestigt de jaarverwachtingen van een stabiele omzet en een groei van de aangepaste ebitda (winst voor interesten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) van circa 5 procent.
Antwoord
#26
das hun eigen schuld prijzen omhoog, vele zenders weg, geen netflix. ze hinken achterop. geen zenders met streaming. geen extra zenderpaketten. dikke boelen allemaal
Antwoord
#27
(26-10-2017, 14:40)natte schreef: das hun eigen schuld prijzen omhoog, vele zenders weg, geen netflix. ze hinken achterop. geen zenders met streaming. geen extra zenderpaketten. dikke boelen allemaal

Netflix komt volgend jaar en streaming ook ooit, en extra zenderpaketten is er play more voor.
en er is een gerucht aan rond gaan dat studio 100 tv ook weg gaat bij telenet Confused
Antwoord
#28
Ondanks concurrentie blijft de kassa rinkelen bij Telenet

Telenet blijft klanten verliezen, maar vergroot wel zijn bedrijfskasstroom. Het premium-tv-aanbod was opvallend populair en ook de familiebundel WIGO doet het goed. In een vooruitblik speculeert J.P. Morgan erop dat Telenet in februari weleens 10 euro per aandeel zou kunnen uitkeren.

Telenet blijft een betrouwbaar geldmachientje. De gecorrigeerde courante bedrijfskasstroom was een sappige 318,8 miljoen euro op 646 miljoen euro opbrengsten in het derde kwartaal. Op vergelijkbare basis stegen de opbrengsten met 3 procent en de bedrijfskasstroom met een soliede 5 procent tegenover dezelfde periode in 2016. Dat was beter dan de verwachtingen van analisten.

Vooral de groothandelsinkomsten - door het succes van Orange, dat kabeldiensten inkoopt bij Telenet - en de bedrijfsdiensten klokten hoger af. De opbrengsten bij het Telenet Business-segment stegen met 7 procent op vergelijkbare basis, tot 33,7 miljoen.

Promoties voor WIGO werken

De promotieacties voor de vernieuwde, gullere WIGO-familiebundels brachten netto 40.700 WIGO-abonnees bij, wat het totaal op 265.100 brengt. Onder meer daardoor kwamen er ook 40.200 postpaid-abonnees bij in mobiel. De daling in prepaid, na de verplichte registratie, is gestopt. Er kwamen zelfs 3200 klanten bij. De opbrengsten lagen met 138,5 miljoen wel 5 procent lager dan een jaar geleden.

Voor hun vaste diensten betaalden Telenet-klanten gemiddeld 56,2 euro, een stijging met 5 procent tegenover dezelfde periode in 2016. Gemiddeld kochten klanten meer bundels en meer premium-contentdiensten en er was ook de selectieve prijsverhoging van midden februari, hoewel Telenet dat kwartaal tegelijk ook meer kortingen gaf.

Het aantal klanten voor Play en Play More (Telenet splitst die niet uit), steeg spectaculair met 17 procent tot 399.100 door, volgens Telenet, de "verbetering van de lineaire kijkervaring", de vernieuwing van Play More, meer lokale content en de premiumcontent op HBO (bijvoorbeeld Game of Thrones). Na een teleurstellend tweede kwartaal scoorde Play Sports met het nieuwe voetbalseizoen een nettowinst van 8900 klanten tot 232.000.

Vertrekkers verhogen gemiddelde inkomsten

De gemiddelde opbrengst per klant stijgt ook wel omdat meer klanten vertrekken naar de concurrentie, zegt Telenet. De vertrekkende klanten nemen over het algemeen minder producten af. Wie overblijft, brengt dus meer binnen.

Dat de concurrentie verhit dankzij overheidsmaatregelen zoals Easy Switch en de openstelling van de kabel, valt af te lezen uit de stijgende verloopcijfers. Met 9,5 procent bij de internetklanten staat die zogenoemde churn op een hoogtepunt. Een jaar geleden was het verloop onder internetklanten amper 7,9 procent.

Er verdwenen bij Telenet in het derde kwartaal 15.100 videoklanten (-0,7%), van wie ruwweg twee derde analoge klanten waren. Onder de consumenten verloor Telenet 3800 internetklanten en 5100 klanten voor vaste telefonie. Dat werd enigszins goedgemaakt door het succes van de bundels voor zakelijke klanten, waar Telenet 5800 internet- en 3600 telefonieklanten won.
Antwoord
#29
Het aantal tv-klanten van Telenet gaat al enkele jaren achteruit. In 2016 verloor het 37.300 tv-klanten, in 2015 waren dat er 25.800. Maar sinds dit jaar verliest het ook premiumklanten (-15.300). Dat zijn klanten die boven op een basispakket betalen voor een decoder om van functies als video-op-aanvraag te kunnen genieten. Het totaal aantal tv-klanten van Telenet stijgt wel, maar dat komt door de overname van kabelbedrijf SFR, dat actief is in Brussel en Wallonië.

"Toegenomen concurrentie"

Telenet wijst op de toegenomen concurrentie in ons land. Sinds vorig jaar biedt ook telecomoperator Orange televisie aan, via het kabelnetwerk van Telenet, aan een lagere prijs. Sindsdien heeft Orange 82.000 nieuwe tv-klanten kunnen strikken. Ook bij Proximus blijft het aantal tv-klanten stijgen. Tijdens het tweede kwartaal kwamen er nog 17.000 nieuwe tv-klanten bij, tot 1.533.000. Pas morgen maakt Proximus de resultaten voor het derde kwartaal bekend.

Proximus kan prijsbewuste klanten wellicht beter bij zich houden door hen te laten overstappen naar het eigen budgetmerk Scarlet. Bovendien is het ook makkelijker om over te stappen van Telenet naar Orange dan van Proximus naar Orange. Omdat beide operatoren gebruik maken van de kabel, moet alleen de settop-box verwisseld worden.

Internetabonnement volstaat

Ook het feit dat alsmaar meer jonge mensen niet meteen een kabelabonnement in huis halen, kan het klantenverlies bij Telenet deels verklaren. Een internetabonnement volstaat om tv te kunnen kijken via VRT NU of de apps van Stievie en VTM.

Studio 100 verlaat Telenet voor Proximus

Vandaag raakte ook bekend dat Telenet zijn contract met productiehuis Studio 100 kwijt is. De kinderzender Studio 100 TV verdwijnt daardoor vanaf januari uit het Telenetaanbod, net als de meeste Studio 100-programma's in de catalogus.

Studio 100 verkoopt zijn zender en programma's vanaf volgend jaar exclusief aan Proximus. Dat het contract met Studio 100 niet is verlengd, betekent niet dat er helemaal niets van het productiehuis meer te zien zal zijn bij Telenet. De Studio 100-figuren blijven te zien op de zenders Ketnet en VTM Kzoom. Daarnaast blijven enkele programma's tijdelijk beschikbaar in Play en Play More. De programma's van Studio 100 waarin Telenet mee heeft geïnvesteerd, blijven wel in de catalogus.

Telenet maakt zich sterk dat het voldoende alternatieve kinderprogramma's heeft aangekocht, maar betreurt de beslissing van Studio 100. "De mediasector verandert en content geraakt steeds meer versnipperd, met ongemak voor de kijker als gevolg", zo klinkt het.

Vanaf januari komt Baby TV in de plaats van Studio 100 TV. Tot nu toe zat die zender in het betalende Play-aanbod. De zender mikt op "edutainment" voor kinderen onder 4 jaar. Voor iets oudere kinderen worden er Disneyfilms aangeboden. Ook de animatiereeksen van Nickelodeon en Nick Jr. blijven in het Telenetaanbod. Ook vaste Ketnetwaarden TikTak en Kaatje blijven van Telenet. Voor tieners brengt Telenet vanaf december twee nieuwe reeksen, die populair zijn in de VS.
Antwoord
#30
Dikke boelen geworden bij telenet gaan niet mee met hun tijd
Antwoord