08-12-2017, 08:05
Het marktaandeel van satelliet is tot onder de vijf procent van het aantal Nederlandse tv-aansluitingen gedaald. Satelliet blijft in Nederland wel meer voor het bekijken van tv gebruikt dan Digitenne.
Dit blijkt uit de kwartaalmonitor van marktonderzoeker Telecompaper. Satelliet lijkt vooral te maken te hebben van grote concurrentie van tv-aanbieders die diensten via vaste netwerken in Nederland aanbieden. Kabel blijft met 57,1 procent de meest gebruikte infrastructuur voor tv-diensten. Koperdraad (DSL) en glasvezel volgen voor satelliet en Digitenne.
Canal Digitaal
Canal Digitaal-eigenaar M7 Group speelt op de veranderende marktsituatie in door Canal Digitaal als tv-product ook aan aanbieders aan te bieden die tv-diensten via koperdraad en glasvezel leveren. Als eerste wordt Canal Digitaal als tv-platform op dit moment bij Online.nl – eveneens eigendom van M7 Group – aangeboden. Met andere Nederlandse aanbieders is M7 Group in gesprek over het mogelijk gebruik van Canal Digitaal als tv-platform.
Dit blijkt uit de kwartaalmonitor van marktonderzoeker Telecompaper. Satelliet lijkt vooral te maken te hebben van grote concurrentie van tv-aanbieders die diensten via vaste netwerken in Nederland aanbieden. Kabel blijft met 57,1 procent de meest gebruikte infrastructuur voor tv-diensten. Koperdraad (DSL) en glasvezel volgen voor satelliet en Digitenne.
Canal Digitaal
Canal Digitaal-eigenaar M7 Group speelt op de veranderende marktsituatie in door Canal Digitaal als tv-product ook aan aanbieders aan te bieden die tv-diensten via koperdraad en glasvezel leveren. Als eerste wordt Canal Digitaal als tv-platform op dit moment bij Online.nl – eveneens eigendom van M7 Group – aangeboden. Met andere Nederlandse aanbieders is M7 Group in gesprek over het mogelijk gebruik van Canal Digitaal als tv-platform.