Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe rage word nu ook als negatief gezien door providers
#1
De kabelbedrijven, maar ook online videodiensten zien steeds vaker dat de wachtwoorden voor online diensten worden gedeeld en dat zorgt voor een flinke derving van inkomsten.

Kabelbedrijven zien steeds vaker dat online diensten niet alleen met familie maar ook buitenshuis met vrienden worden gedeeld. Op die manier kunnen niet-abonnees ook van de diensten genieten. De enige manier om dit te beperken is het aantal gelijktijdige streams of aantal ingelogde apparaten beperken, maar dat frustreert dan vaak weer de abonnee. Dit leidt tot hogere eisen van content-aanbieders. De Amerikaanse sportzender ESPN vraagt distributeurs om het aantal gebruikers te verifiëren. ESPN stond eerst tien, nu vijf en toekomstig mogelijk maar drie gebruikers gelijktijdig op de app toe. De gezamenlijke tv-industrie, waaronder ook aanbieders van satelliet-tv, gaan tot 2021 volgens Bloomberg 10 miljard aan inkomsten mislopen indien niets tegen het massaal delen wordt gedaan.

Netflix ook masaal gedeeld

Ruim een miljoen Nederlandse huishoudens kijken gratis mee op het Netflix-account van anderen. Dat bleek uit recent onderzoek van Multiscope. Netflix vangt dit op door het aanbieden van duurdere opties waarbij meer gebruikers op één account kunnen, Netflix CEO Reed Hastings stelde vorig jaar in een toespraak over dit onderwerp dat password sharing ook iets is waar de industrie mee moet leren leven omdat het vaak legaal en gerechtvaardigd is, bijvoorbeeld binnen de familie.
Antwoord
#2
dat ze maar schoon schip maken
Antwoord
#3
(29-12-2017, 13:13)natte schreef: dat ze maar schoon schip maken

Waarom, vind jij het normaal dat iemand betaald voor een aanbod dat in een gezin gedeeld kan worden en iedereen in het gezin er kan van genieten voor die prijs.
Is al duur genoeg dat niet elk familielid in huis bv de 9€ moet betalen voor Netflix
Met 3 kinderen zou dat direct 30€ zijn dan, geen enkel gezin doet dat.
Antwoord
#4
Dat is de truuk natuurlijk.
Eerst prijzen laag leggen en niet moeilijk doen over het sharen van accounts.
En op die manier marktaandeel 'kopen'.
Nadien prijzen optrekken, en beginnen klagen over het delen van accounts, dan die gaten dichtdoen.
Wie dacht dat op wonderbaarlijke manier het bij anderen voor veel minder kon, zal bedrogen uitkomen.
Het is gewoon een kwestie van tijd.
Antwoord
#5
(29-12-2017, 19:18)boulder schreef: Dat is de truuk natuurlijk.
Eerst prijzen laag leggen en niet moeilijk doen over het sharen van accounts.
En op die manier marktaandeel 'kopen'.
Nadien prijzen optrekken, en beginnen klagen over het delen van accounts, dan die gaten dichtdoen.
Wie dacht dat op wonderbaarlijke manier het bij anderen voor veel minder kon, zal bedrogen uitkomen.
Het is gewoon een kwestie van tijd.

Dat zal hen dan klanten kosten Sad
Antwoord
#6
(29-12-2017, 19:27)master-magic schreef: Dat zal hen dan klanten kosten Sad
Tuurlijk, maar consumenten zijn niet zó snel om van provider te veranderen.
En hun redenering is : waar gaan ze naartoe lopen?
Waar ze ook naartoe gaan, het zal hen even veel of meer kosten.
Antwoord
#7
(29-12-2017, 17:37)master-magic schreef:
(29-12-2017, 13:13)natte schreef: dat ze maar schoon schip maken

Waarom, vind jij het normaal dat iemand betaald voor een aanbod dat in een gezin gedeeld kan worden en iedereen in het gezin er kan van genieten voor die prijs.
Is al duur genoeg dat niet elk familielid in huis bv de 9€ moet betalen voor Netflix
Met 3 kinderen zou dat direct 30€ zijn dan, geen enkel gezin doet dat.
komaan je mag toch op 3 kijken hangt van je abonnement af
Antwoord
#8
(29-12-2017, 19:18)boulder schreef: Dat is de truuk natuurlijk.
Eerst prijzen laag leggen en niet moeilijk doen over het sharen van accounts.
En op die manier marktaandeel 'kopen'.
Nadien prijzen optrekken, en beginnen klagen over het delen van accounts, dan die gaten dichtdoen.
Wie dacht dat op wonderbaarlijke manier het bij anderen voor veel minder kon, zal bedrogen uitkomen.
Het is gewoon een kwestie van tijd.

dat geloof ik niet boulder er is teveel concurrentie op komst videoland, amazone prime, hulu, hbo, disney, sky, ...
Antwoord
#9
(29-12-2017, 19:27)master-magic schreef:
(29-12-2017, 19:18)boulder schreef: Dat is de truuk natuurlijk.
Eerst prijzen laag leggen en niet moeilijk doen over het sharen van accounts.
En op die manier marktaandeel 'kopen'.
Nadien prijzen optrekken, en beginnen klagen over het delen van accounts, dan die gaten dichtdoen.
Wie dacht dat op wonderbaarlijke manier het bij anderen voor veel minder kon, zal bedrogen uitkomen.
Het is gewoon een kwestie van tijd.

Dat zal hen dan klanten kosten Sad

tenzij hun aanbod beter wordt vergeet niet ze hebben veel eigen produkties.misschien allemaal versnippering maar ben blij dat ik allemaal kan kiezen. goede aanvulling van elkaar
Antwoord
#10
(29-12-2017, 21:10)boulder schreef:
(29-12-2017, 19:27)master-magic schreef: Dat zal hen dan klanten kosten Sad
Tuurlijk, maar consumenten zijn niet zó snel om van provider te veranderen.
En hun redenering is : waar gaan ze naartoe lopen?
Waar ze ook naartoe gaan, het zal hen even veel of meer kosten.
voor mij geen probleem ik heb ze allemaal kwijl kwijl zap zap Tongue
Antwoord