Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Algemene panne bij proximus
#1
Na nog geen 2 weken geleden de grote panne bij telenet was het maandag avond 8 januari de beurt aan de proximus klanten die ongeveer 2 uur lang geen tv konden kijken en sommige ook daarnaast geen internet hadden en zelf sms berichten kregen via gsm van onbekende mensen.

wat is dat met die providers de laatste tijd,
een overbelasting van de servers enzo????
Antwoord
#2
(08-01-2018, 23:37)master-magic schreef: Na nog geen 2 weken geleden de grote panne bij telenet was het maandag avond 8 januari de beurt aan de proximus klanten die ongeveer 2 uur lang geen tv konden kijken en sommige ook daarnaast geen internet hadden en zelf sms berichten kregen via gsm van onbekende mensen.

wat is dat met die providers de laatste tijd,
een overbelasting van de servers enzo????

Ik heb in ieder geen last van gehad, bij mij heeft altijd alles normaal gewerkt in Oostende toch.
De meeste klachten kwamen voornamelijk uit Antwerpen, Brussel, Gent en Brugge.
Ik kan wel niet inloggen in My Proximus aangezien de website van Proximus ook plat ligt, ook My Proximus app werkt niet maar hun forum werkt wel.
Antwoord
#3
(08-01-2018, 23:47)apestaart12 schreef:
(08-01-2018, 23:37)master-magic schreef: Na nog geen 2 weken geleden de grote panne bij telenet was het maandag avond 8 januari de beurt aan de proximus klanten die ongeveer 2 uur lang geen tv konden kijken en sommige ook daarnaast geen internet hadden en zelf sms berichten kregen via gsm van onbekende mensen.

wat is dat met die providers de laatste tijd,
een overbelasting van de servers enzo????

Ik heb in ieder geen last van gehad, bij mij heeft altijd alles normaal gewerkt in Oostende toch.
De meeste klachten kwamen voornamelijk uit Antwerpen, Brussel, Gent en Brugge.
Ik kan wel niet inloggen in My Proximus aangezien de website van Proximus ook plat ligt, ook My Proximus app werkt niet maar hun forum werkt wel.

er was een electriciteits panne in de server van de tv diensten, heb gelezen dat er in Oostende ook problemen waren met uitval van tv en sommige ook van het internet en telefoon,
was na ongeveer een uur tot 3 uur later weer opgelost.
vanaf rond 20 uur tot 23 uur ongeveer.
al waren er ook meldingen van uitval bij telenet in sommige gebieden maar dat was dan niet zo groot als ongeveer 2 weken geleden.
Antwoord
#4
Klanten van Proximus ondervonden vanavond grote problemen door een algemene storing bij hun provider. Zowel televisie, internet- als telefoondiensten werkten niet of amper, meldden klanten. Ook de website van Proximus lag plat. De storing deed zich voor op het netwerk van Proximus TV en is intussen opgelost.
Klanten van Proximus TV over het hele land zaten ruim een uur en soms langer zonder televisie. “Oorzaak was een elektriciteitspanne in één van de datacentra waar Proximus TV afhankelijk van is”, vertelt woordvoerder Jan Margot. Volgens de woordvoerder is het probleem sinds 21.15 uur opgelost geraakt en herstelden de zaken zich sindsdien gradueel bij alle getroffen klanten. “Iets na 20 uur kwamen de eerste klachten binnen”, aldus de woordvoerder. “Inmiddels is de panne en dus het probleem opgelost. Mensen die toch nog problemen ondervinden, kunnen best even herstarten en dan zouden de moeilijkheden van de baan moeten zijn.”
Lees ook

Van kastje naar muur gestuurd bij Proximus: “Klant worden is als processie van Echternach”
Op www.allestoringen.be kan je een overzicht vinden van de steden die hinder ondervonden. De laatste meldingen kwamen voornamelijk uit Antwerpen, Brussel, Gent, Aalst, Mechelen, Roeselare, Turnhout, Kortrijk, Sint-Niklaas en Brugge.
Antwoord
#5
(08-01-2018, 23:37)master-magic schreef: Na nog geen 2 weken geleden de grote panne bij telenet was het maandag avond 8 januari de beurt aan de proximus klanten die ongeveer 2 uur lang geen tv konden kijken en sommige ook daarnaast geen internet hadden en zelf sms berichten kregen via gsm van onbekende mensen.

wat is dat met die providers de laatste tijd,
een overbelasting van de servers enzo????

pijnlijk was juist na ceo speech dat 2018 prachtig wordt
Antwoord
#6
(09-01-2018, 01:29)master-magic schreef: Klanten van Proximus ondervonden vanavond grote problemen door een algemene storing bij hun provider. Zowel televisie, internet- als telefoondiensten werkten niet of amper, meldden klanten. Ook de website van Proximus lag plat. De storing deed zich voor op het netwerk van Proximus TV en is intussen opgelost.
Klanten van Proximus TV over het hele land zaten ruim een uur en soms langer zonder televisie. “Oorzaak was een elektriciteitspanne in één van de datacentra waar Proximus TV afhankelijk van is”, vertelt woordvoerder Jan Margot. Volgens de woordvoerder is het probleem sinds 21.15 uur opgelost geraakt en herstelden de zaken zich sindsdien gradueel bij alle getroffen klanten. “Iets na 20 uur kwamen de eerste klachten binnen”, aldus de woordvoerder. “Inmiddels is de panne en dus het probleem opgelost. Mensen die toch nog problemen ondervinden, kunnen best even herstarten en dan zouden de moeilijkheden van de baan moeten zijn.”
Lees ook

Van kastje naar muur gestuurd bij Proximus: “Klant worden is als processie van Echternach”
Op www.allestoringen.be kan je een overzicht vinden van de steden die hinder ondervonden. De laatste meldingen kwamen voornamelijk uit Antwerpen, Brussel, Gent, Aalst, Mechelen, Roeselare, Turnhout, Kortrijk, Sint-Niklaas en Brugge.

al die diensten zijn al blij dat er iemand zit. verdere kennis is niet noodzakelijk blijkbaar
Antwoord
#7
(09-01-2018, 08:47)natte schreef:
(09-01-2018, 01:29)master-magic schreef: Klanten van Proximus ondervonden vanavond grote problemen door een algemene storing bij hun provider. Zowel televisie, internet- als telefoondiensten werkten niet of amper, meldden klanten. Ook de website van Proximus lag plat. De storing deed zich voor op het netwerk van Proximus TV en is intussen opgelost.
Klanten van Proximus TV over het hele land zaten ruim een uur en soms langer zonder televisie. “Oorzaak was een elektriciteitspanne in één van de datacentra waar Proximus TV afhankelijk van is”, vertelt woordvoerder Jan Margot. Volgens de woordvoerder is het probleem sinds 21.15 uur opgelost geraakt en herstelden de zaken zich sindsdien gradueel bij alle getroffen klanten. “Iets na 20 uur kwamen de eerste klachten binnen”, aldus de woordvoerder. “Inmiddels is de panne en dus het probleem opgelost. Mensen die toch nog problemen ondervinden, kunnen best even herstarten en dan zouden de moeilijkheden van de baan moeten zijn.”
Lees ook

Van kastje naar muur gestuurd bij Proximus: “Klant worden is als processie van Echternach”
Op www.allestoringen.be kan je een overzicht vinden van de steden die hinder ondervonden. De laatste meldingen kwamen voornamelijk uit Antwerpen, Brussel, Gent, Aalst, Mechelen, Roeselare, Turnhout, Kortrijk, Sint-Niklaas en Brugge.

al die diensten zijn al blij dat er iemand zit. verdere kennis is niet noodzakelijk blijkbaar

is een datacenter waar ze ruimte huren, dat er eens een panne kan zijn is paar jaar geleden ook bij M7 voorgevallen als hun datacenter voor de beelden voor belgie en Nederland uitvielen paar uur.
hebben de klanten dan compensatie gehad, neen.
wie was er de schuld aan, niemand want een panne kan je niet voorkomen, kan altijd uitvallen.
bij je thuis kan de stroom ook uitvallen.
er zijn al die roepen op forums enzo, hebben ze geen UPS dan voor back up,
als die ook niet aan gaan dan is er een probleem, was ook zo bij de datacenter toen voor de M7 zenders, net zelfde probleem.
toevallig een KPN datacenter Wink (M7 huurde daar ook bij toen voor hun zenders)
Antwoord
#8
ze hebben geld genoeg van de digitale melkkoeien dat ze geen dikke boelen huren of kopen
Antwoord
#9
(09-01-2018, 16:04)natte schreef: ze hebben geld genoeg van de digitale melkkoeien dat ze geen dikke boelen huren of kopen

kan je van M7 ook zeggen, die hebben daar ook nog ruimte gehuurd Wink
Antwoord
#10
Minister van Telecom Alexander De Croo (Open VLD) wil telecomoperatoren verplichten om compensaties te geven bij langdurige onderbrekingen. Volgende maand hoopt hij een uitgewerkt voorstel in eerste lezing te laten goedkeuren door de ministerraad, zo meldt zijn kabinet. Daarna volgen nog een consultatieronde en overleg met de deelstaten.

De Croo vond inspiratie in Nederland, waar sinds juli vorig jaar een wettelijk kader van kracht is. Bij ons zijn operatoren nog niet verplicht om klanten een compensatie te geven. Bij onze noorderburen zijn ze verplicht om klanten te compenseren bij storingen van minstens twaalf uur, door een of meerdere dagen van het abonnementsgeld terug te betalen.

De minister lanceert zijn voorstel op een dag dat Proximus, voor de helft in overheidshanden, volop in het nieuws zit met technische problemen. Maandagavond begon het met een massale uitval van Proximus TV, dinsdagochtend waren er bij sommige klanten problemen met internet en sms. De operator zal zijn tv-klanten compenseren door hen twee weken lang enkele betaalzenders gratis te geven.
Antwoord