Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flinke opmars DVB-T2 maar bij Digitenne vertraagd
(21-01-2018, 13:13)master-magic schreef:
(21-01-2018, 13:03)natte schreef:
(20-01-2018, 16:43)master-magic schreef:
(19-01-2018, 08:08)natte schreef: wat in holland kan hier weer niet

in Nederland zijn er veel digitenne gebruikers die zo ook de NPO zenders erbij hebben, zodat die bij de NPO weten hoeveel kijkers ze hebben en dat ze dus kijkers hebben,
in belgie is nu pas Tv Vlaanderen begonnen met een aanbod waar VRT ook bijzit,
dat ze dus nog niet weten hoeveel er kijken via DVB-T is een feit, ook belgie is ferm goed bekabeld overal en heeft overal wel een A(V)DSL lijntje liggen wat in Nederland door de grotere oppervlakte minder is.
op den duur gaan ze toch over moeten gaan op DVB-T2 in belgie want ze kunnen niet achterblijven vrees ik.

zal ik eens zeggen wat dvbt is hier in belgie dikke boelen allemaal hier okee

ik heb er geen last van komen sterk binnen Wink
storing van draadloze dingen in de buurt, alarm enzo kunnen de ontvangst storen als je iets te ver van de mast zit, maar de mast van Brussel moet toch lukken voor jou, mits goeie antenne.

Zal nog eens kijken woon daar toch 60km vanaf
Antwoord
(21-01-2018, 20:17)natte schreef:

in Nederland zijn er veel digitenne gebruikers die zo ook de NPO zenders erbij hebben, zodat die bij de NPO weten hoeveel kijkers ze hebben en dat ze dus kijkers hebben,
dat ze dus nog niet weten hoeveel er kijken via DVB-T is een feit, ook belgie is ferm goed bekabeld overal en heeft overal wel een A(V)DSL lijntje liggen wat in Nederland door de grotere oppervlakte minder is.
op den duur gaan ze toch over moeten gaan op DVB-T2 in belgie want ze kunnen niet achterblijven vrees ik.

storing van draadloze dingen in de buurt, alarm enzo kunnen de ontvangst storen als je iets te ver van de mast zit, maar de mast van Brussel moet toch lukken voor jou, mits goeie antenne.

Zal nog eens k8jken woon daar toch 60km vânaf

Met de Antenne van mij kan ik zelf de Franse ontvangen en die zitten ook tussen de 80 en 100 km van mij,
Snap niet dat je zelf vrt zenders niet kan ontvangen, je zal slechte antenne hebben.
Antwoord
(21-01-2018, 21:10)master-magic schreef:
(21-01-2018, 20:17)natte schreef:

Zal nog eens k8jken woon daar toch 60km vânaf

Met de Antenne van mij kan ik zelf de Franse ontvangen en die zitten ook tussen de 80 en 100 km van mij,
Snap niet dat je zelf vrt zenders niet kan ontvangen, je zal slechte antenne hebben.
master geef eens een paar tips welke goede antenne enzo en welke decoder je beste neemt
Antwoord
voor de antenne en versterker, zie de foto's op pagina 1, een ontvanger voor FTA is die dat ik heb goed, zeer sterk en gevoelige ontvanger,
vrt komt hier met 100% signaal binnen wat op mijn andere satelliet ontvanger met kabel en DVB-T tuner in de helft is.
König DVB-T2 FTA20
Antwoord
De overstap naar de nieuwe uitzendnorm DVB-T2 in combinatie met HEVC, om HDTV mogelijk te maken, vindt nog dit jaar plaats. Wanneer precies blijft onduidelijk. KPN gaat momenteel niet verder dan het melden van de omschakeling uiterlijk in het vierde kwartaal van 2018. Ook de NPO en RPO moet vanaf dat moment de overstap gaan maken.

Vooralsnog einde Digitenne CI Module

Wat wel duidelijk is: per 1 februari levert Digitenne geen 'oude' dvb-t decoders meer, maar alleen nieuwe die geschikt zijn voor DVB-T2 in combinatie met HEVC. HEVC staat voor de High Efficiency Video Codec die fors bandbreedte bespaart. De meeste bestaande DVB-T en zelfs DVB-T2 tuners zijn hiervoor ongeschikt. Ook heeft KPN nog geen CI Modules - kijken met een kaartje in het tv toestel - beschikbaar die voor DVB-T2 HEVC geschikt zijn. Om die reden zijn CI+ Modules niet meer beschikbaar. Het is ongewis of deze op een later moment nog wel komen.
Antwoord
KPN gaat voor het einde van het jaar over op dvb-t2 voor zijn tv-dienst Digitenne. Bovendien zal vanaf dan ook hevc mogelijk zijn, waardoor ontvangers van het tv-signaal door de lucht ook in hd kunnen gaan kijken. Daarvoor zijn wel nieuwe decoders nodig.

KPN levert vanaf 1 februari alleen nog maar decoders met dvb-t2-ondersteuning, meldt TotaalTV. Er zijn vooralsnog geen ci+-modules bij KPN te krijgen. De vorige modellen ondersteunde dvb-t2 en hevc niet. De provider zegt nog niet wanneer de overschakeling naar de nieuwere technologie moet gaan plaatsvinden, maar dat gebeurt in elk geval voor het einde van het vierde kwartaal van dit jaar.

De provider zal over moeten schakelen naar dvb-t2, omdat het een eis was voor de vergunning voor de frequentie. De overgang naar dvb-t2 is ook nodig omdat vanaf 2020 de 700MHz-band, die momenteel wordt ingezet voor tv via de ether, wordt ingezet voor 4g of 5g.

In de meest recente kwartaalcijfers zegt KPN dat 258.000 klanten een abonnement op Digitenne hadden. Dat zijn er fors minder dan vijf jaar geleden, toen dat aantal nog tegen een miljoen lag. Digitenne gold lang als goedkoop alternatief voor kabeltv, maar prijsverhogingen en de komst van hd-zenders hebben de concurrentiepositie van Digitenne geen goed gedaan.
Antwoord
dan heb je zeer goed beeld. fotos vind ik helaas niet
Antwoord
(24-01-2018, 20:15)master-magic schreef: De overstap naar de nieuwe uitzendnorm DVB-T2 in combinatie met HEVC, om HDTV mogelijk te maken, vindt nog dit jaar plaats. Wanneer precies blijft onduidelijk. KPN gaat momenteel niet verder dan het melden van de omschakeling uiterlijk in het vierde kwartaal van 2018. Ook de NPO en RPO moet vanaf dat moment de overstap gaan maken.

Vooralsnog einde Digitenne CI Module

Wat wel duidelijk is: per 1 februari levert Digitenne geen 'oude' dvb-t decoders meer, maar alleen nieuwe die geschikt zijn voor DVB-T2 in combinatie met HEVC. HEVC staat voor de High Efficiency Video Codec die fors bandbreedte bespaart. De meeste bestaande DVB-T en zelfs DVB-T2 tuners zijn hiervoor ongeschikt. Ook heeft KPN nog geen CI Modules - kijken met een kaartje in het tv toestel - beschikbaar die voor DVB-T2 HEVC geschikt zijn. Om die reden zijn CI+ Modules niet meer beschikbaar. Het is ongewis of deze op een later moment nog wel komen.
goede actie van kpn
Antwoord
(25-01-2018, 16:21)master-magic schreef: KPN gaat voor het einde van het jaar over op dvb-t2 voor zijn tv-dienst Digitenne. Bovendien zal vanaf dan ook hevc mogelijk zijn, waardoor ontvangers van het tv-signaal door de lucht ook in hd kunnen gaan kijken. Daarvoor zijn wel nieuwe decoders nodig.

KPN levert vanaf 1 februari alleen nog maar decoders met dvb-t2-ondersteuning, meldt TotaalTV. Er zijn vooralsnog geen ci+-modules bij KPN te krijgen. De vorige modellen ondersteunde dvb-t2 en hevc niet. De provider zegt nog niet wanneer de overschakeling naar de nieuwere technologie moet gaan plaatsvinden, maar dat gebeurt in elk geval voor het einde van het vierde kwartaal van dit jaar.

De provider zal over moeten schakelen naar dvb-t2, omdat het een eis was voor de vergunning voor de frequentie. De overgang naar dvb-t2 is ook nodig omdat vanaf 2020 de 700MHz-band, die momenteel wordt ingezet voor tv via de ether, wordt ingezet voor 4g of 5g.

In de meest recente kwartaalcijfers zegt KPN dat 258.000 klanten een abonnement op Digitenne hadden. Dat zijn er fors minder dan vijf jaar geleden, toen dat aantal nog tegen een miljoen lag. Digitenne gold lang als goedkoop alternatief voor kabeltv, maar prijsverhogingen en de komst van hd-zenders hebben de concurrentiepositie van Digitenne geen goed gedaan.

dat kan telenet ook hee
Antwoord
(26-01-2018, 08:37)natte schreef: dan heb je zeer goed beeld. fotos vind ik helaas niet

Foto’s zijn kennelijk niet gelukt,
Zag het nu op iphone ook.
En beeld van vrt is niet echt denderend, is nog sd en is beperkt.
Antwoord