Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TRT 2 terug op de buis!
turksat:

de zender trt 2 welke op 10 maart 2010 is gestopt gaat terug keren op 26 februari 2018 in HD
men zou de plek van TRT okul gaan in nemen dat verder gaat via internet

De naam van het kanaal is 'TRT2'.

*Ik ben erg blij met dit nieuws, omdat het een prestigieus kanaal was en een uitgeverij van kunstuitingen op topniveau.*
Het is heel goed om dat mooie merk nieuw leven in te blazen.

TRT General Manager heeft officieel aangekondigd!*Dat kanaal komt terug!
Antwoord
dan moet je die al kunnen ontvangen en willen want daar word heel veel veranderd van kanalen zonder te spreken van de propaganda vanuit Turkije welke zenders er mogen uitzenden.
Antwoord
via turtksat hee Cool
Antwoord
(23-01-2018, 15:59)natte schreef: via turtksat hee Cool

kan ik niet ontvangen dus begin er niet aan, en heb er niks aan, versta er niks van.
Antwoord
(23-01-2018, 23:09)master-magic schreef:

kan ik niet ontvangen dus begin er niet aan, en heb er niks aan, versta er niks van.

merrebas soes otto
Antwoord
(24-01-2018, 08:19)natte schreef:
(23-01-2018, 23:09)master-magic schreef:

merrebas soes otto

rustig hé, we spreken hier Nederlands op het forum Wink
Antwoord
De Turksat is deels in België met relatief kleinere schotelantennes te ontvangen. Het gaat hierbij om de Europese beam van de satellieten die op de satellietpositie op 42 graden oost actief zijn. De zogenaamd Turkse beam is in West-Europa niet te ontvangen. Vooral op de Europese beam worden veel zenders ongecodeerd uitgezonden en zijn dus zonder abonnement te bekijken. Het gaat in deze voornamelijk om zenders die uit Turkije afkomstig zijn.

Over naar HD

De komende periode gaat op de Turksat-satelliet veel wijzigen. Zo worden de toelatingseisen voor de satelliet bijgesteld. Zenders mogen in de toekomst alleen nog van de satelliet gebruik gaan maken als deze in HD-kwaliteit verspreid worden. Onduidelijk is nog op welke datum de overgang naar HD voltooid moet zijn. De kans bestaat daarnaast dat zenders in slechte HD-kwaliteit gaan uitzenden waarbij de HD-flag wel aan wordt gezet maar met een soortgelijke bandbreedte als de huidige SD-verspreiding wordt uitgezonden. Op de Turksat is echter voldoende ongebruikte bandbreedte om een goede overstap naar HD te kunnen maken. De overstap naar HD geldt voor alle beams van de satelliet.

Concurrentie

Maar het huren van extra bandbreedte zorgt voor hogere distributiekosten voor zenders. En juist op de Turkse tv-markt is de concurrentie door het aantal beschikbare zenders groot. Turksat wil echter zenders tegemoet komen door de kosten voor huur van bandbreedte goedkoper te maken.
Antwoord