09-03-2018, 15:44
Nederland krijgt een Netflix-serie die volledig door het Amerikaanse bedrijf gefinancierd wordt en exclusief bij Netflix te zien is. Dat meldt de NOS op basis van uitspraken van Allie Goss, Vice President Originals bij Netflix.
Netflix bracht al vaker originals in verschillende Europese landen uit waaronder in Duitsland, Frankrijk en Denemarken.
In België gaat Netflix volgend jaar van start met de serie Undercover die Nederlandstalig is. Netflix werkt voor die serie samen met onder andere de Belgische producenten Jan Theys en Nico Molenaar, het Belgische productiebedrijf De Mensen, filmdistributeur Dutch Filmworks en de Vlaamse publieke omroep VRT.
Het is onbekend wanneer het Nederlandse aanbod zal worden gelanceerd.
Video on Demand blijft groeien in Nederland
Netflix is de grootste speler in de on-demand videomarkt. De aanbieder ziet het aantal abonnementen ondanks een prijsverhoging ook stijgen. De dienst bereikt inmiddels ruim een derde van alle Nederlandse huishoudens. De tv blijft het belangrijkste middel om streaming video te bekijken, maar vooral de mobiele telefoon wordt steeds meer gebruikt om video te consumeren, aldus onderzoek van Telecompaper.
Bijna een derde van de Nederlanders met een smartphone heeft de Netflix-app op zijn mobiele toestel staan. Dat komt overeen met ongeveer 4 miljoen Nederlanders. 2,7 miljoen van hen gebruiken de app minimaal eens per week, zo blijkt uit de laatste editie van het Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper.
Netflix bracht al vaker originals in verschillende Europese landen uit waaronder in Duitsland, Frankrijk en Denemarken.
In België gaat Netflix volgend jaar van start met de serie Undercover die Nederlandstalig is. Netflix werkt voor die serie samen met onder andere de Belgische producenten Jan Theys en Nico Molenaar, het Belgische productiebedrijf De Mensen, filmdistributeur Dutch Filmworks en de Vlaamse publieke omroep VRT.
Het is onbekend wanneer het Nederlandse aanbod zal worden gelanceerd.
Video on Demand blijft groeien in Nederland
Netflix is de grootste speler in de on-demand videomarkt. De aanbieder ziet het aantal abonnementen ondanks een prijsverhoging ook stijgen. De dienst bereikt inmiddels ruim een derde van alle Nederlandse huishoudens. De tv blijft het belangrijkste middel om streaming video te bekijken, maar vooral de mobiele telefoon wordt steeds meer gebruikt om video te consumeren, aldus onderzoek van Telecompaper.
Bijna een derde van de Nederlanders met een smartphone heeft de Netflix-app op zijn mobiele toestel staan. Dat komt overeen met ongeveer 4 miljoen Nederlanders. 2,7 miljoen van hen gebruiken de app minimaal eens per week, zo blijkt uit de laatste editie van het Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper.