Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lycamobile wordt mobiele operator bij Telenet
#11
(11-02-2017, 22:08)master-magic schreef:
(11-02-2017, 21:57)natte schreef:
(11-02-2017, 18:52)zorro123 schreef:
(10-02-2017, 23:51)master-magic schreef:
(10-02-2017, 23:24)zorro123 schreef:
(10-02-2017, 18:11)master-magic schreef: Orange krijgt rake klappen hiermee.

verlies orange 800 000 van zijn 2,2 miljoen  mvno-klanten : ortel was al bij base met 200 000 mvno-klanten, komt lycamobile op 1 miljoen mnvo-klanten

en ik er weg is 800.001 hahahaha  Tongue

Klanten weg op 1 oktober
Orange Belgium bevestigt dat Lycamobile helemaal van zijn netwerk zal verdwijnen. "De overeenkomst met Lycamobile Belgium zou eind maart 2017 aflopen. Lycamobile heeft gevraagd om ze, zoals contractueel voorzien, met zes maanden te verlengen tot eind september 2017. Zo hebben ze de tijd om hun klanten over te zetten", laat Orange weten.

dan zal orange waarschijnlijk een zuiders titntjer krijgen

Of weer over kop gaan Tongue
inderdaad het is niet hun eerste poging in belgie. wel jammer voor ex mobistar waren beter alleen gebleven en deal blijven houden met telenet
Antwoord
#12
(11-02-2017, 22:10)natte schreef:
(11-02-2017, 22:08)master-magic schreef:
(11-02-2017, 21:57)natte schreef:
(11-02-2017, 18:52)zorro123 schreef:
(10-02-2017, 23:51)master-magic schreef:
(10-02-2017, 23:24)zorro123 schreef:
(10-02-2017, 18:11)master-magic schreef: Orange krijgt rake klappen hiermee.

verlies orange 800 000 van zijn 2,2 miljoen  mvno-klanten : ortel was al bij base met 200 000 mvno-klanten, komt lycamobile op 1 miljoen mnvo-klanten

en ik er weg is 800.001 hahahaha  Tongue

Klanten weg op 1 oktober
Orange Belgium bevestigt dat Lycamobile helemaal van zijn netwerk zal verdwijnen. "De overeenkomst met Lycamobile Belgium zou eind maart 2017 aflopen. Lycamobile heeft gevraagd om ze, zoals contractueel voorzien, met zes maanden te verlengen tot eind september 2017. Zo hebben ze de tijd om hun klanten over te zetten", laat Orange weten.

dan zal orange waarschijnlijk een zuiders titntjer krijgen

Of weer over kop gaan Tongue
inderdaad het is niet hun eerste poging in belgie. wel jammer voor ex mobistar waren beter alleen gebleven en deal blijven houden met telenet

is telenet die Base wou overnemen en zodus de deal met mobistar/orange moest verbreken.
Antwoord
#13
(11-02-2017, 22:53)master-magic schreef:
(11-02-2017, 22:10)natte schreef:
(11-02-2017, 22:08)master-magic schreef:
(11-02-2017, 21:57)natte schreef:
(11-02-2017, 18:52)zorro123 schreef:
(10-02-2017, 23:51)master-magic schreef:
(10-02-2017, 23:24)zorro123 schreef:
(10-02-2017, 18:11)master-magic schreef: Orange krijgt rake klappen hiermee.

verlies orange 800 000 van zijn 2,2 miljoen  mvno-klanten : ortel was al bij base met 200 000 mvno-klanten, komt lycamobile op 1 miljoen mnvo-klanten

en ik er weg is 800.001 hahahaha  Tongue

Klanten weg op 1 oktober
Orange Belgium bevestigt dat Lycamobile helemaal van zijn netwerk zal verdwijnen. "De overeenkomst met Lycamobile Belgium zou eind maart 2017 aflopen. Lycamobile heeft gevraagd om ze, zoals contractueel voorzien, met zes maanden te verlengen tot eind september 2017. Zo hebben ze de tijd om hun klanten over te zetten", laat Orange weten.

dan zal orange waarschijnlijk een zuiders titntjer krijgen

Of weer over kop gaan Tongue
inderdaad het is niet hun eerste poging in belgie. wel jammer voor ex mobistar waren beter alleen gebleven en deal blijven houden met telenet

is telenet die Base wou overnemen en zodus de deal met mobistar/orange moest verbreken.
stom mobistar netwerk was veel sterker
Antwoord
#14
Orange meldt dat het kennis genomen heeft van de plannen van Lycamobile België. Telenet en Lycamobile hebben een overeenkomst gesloten. Telenet verkoopt zijn eigen MVNO, Ortel Mobile, aan Lycamobile. Dat bedrijf, nu nog MVNO op het netwerk van Orange, stapt over naar het Telenet-netwerk.

Het MVNO-contract van Lycamobile zou eind maart 2017 aflopen, meldt Orange. In overeenstemming met de contractuele bepalingen heeft Lycamobile gevraagd om het contract te verlengen voor een periode van 6 maanden tot eind september 2017, voor de migratie van zijn klanten. Orange handhaaft zijn financiële doelstellingen voor 2017.

Orange heeft zelf een aanbod voor klanten die veel met het buitenland bellen, Maghreb Mobile, met tarieven vanaf 1 cent per minuut naar Marokko, Algerije en Tunesië.
Antwoord
#15
Artilium heeft het contract met Telenet verlengd voor een periode van vijf jaar. Telenet is de grootste klant van Artilium. Het vernieuwde contract vertegenwoordigt een waarde van 5,3 miljoen euro.
Onderdeel van het nieuwe contract is toegang tot de Arta Bill-oplossing. Telenet kan vanaf nu gebruik maken van Artilium’s billing-oplossing. MVNO’s kunnen met Arta Bill het billing- en rekeningproces automatiseren en in lijn brengen met de andere processen, zo belooft Artilium. Arta Bill overbrugt het gat tussen real-time telecomdiensten en ERP invoicing systemen van derden, zo luidt de uitleg.

De samenwerking tussen Artilium en Telenet stamt uit de tijd dat de mobiele tak van Telenet, Base, nog onderdeel was van de KPN Group. In 2004 tekenden deze partijen het eerste contract dat sindsdien regelmatig werd verlengd en uitgebouwd. Base zet het Artilium-platform in voor de MVNO’s op zijn netwerk.

Belgische VO-markt

De Belgische VO (virtual operator)-markt is gekrompen naar 12,5 miljoen simkaarten eind september 2016. In dezelfde periode een jaar eerder stonden er nog 13,1 miljoen VO-simkaarten uit, zo blijkt uit recente cijfers van Telecompaper.

Het merendeel van de daling is toe te schrijven aan het vertrek van Telenet uit de MVNO-markt.  De operator is een volledige MNO geworden met de overname van KPN-dochter Base. Deze overname is in februari 2016 afgerond.  Als gevolg van deze verandering daalde het aandeel van VO’s op de Belgische mobiele markt naar 16 procent in het derde kwartaal van 2016, tegen 23 procent in hetzelfde kwartaal in 2015.

Telenet heeft na de overname van Base ook de prepaid klantenbasis van deze operator opgeschoond door inactieve simkaarten te schrappen. Daarmee werd het totaal aantal klanten van MVNO’s op het netwerk van Base gereduceerd.
Antwoord
#16
Hopelijk wordt het een succes verhaal
Antwoord
#17
De Belgische telecomtoezichthouder BIPT heeft MVNO Lycamobile een administratieve boete opgelegd van 12.500 euro wegens het onvoldoende samenwerken met de Ombudsdienst. Lycamobile kan nog in beroep gaan tegen de boete. Vorig jaar kreeg de mobiele aanbieder ook al een boete opgelegd, in dit geval wegens overtreding van roamingwetgeving. De MVNO is ook in Nederland actief.

De overtreding door de Belgische MVNO van Artikel 136 WEC vindt al zeker sinds 2016 plaats en wordt door het BIPT als ernstig omschreven. Desondanks wordt niet de maximale boete opgelegd (5% van de jaaromzet). Volgens de telecomtoezichthouder laat Lycamobile het op 'welhaast systematische wijze' na om samen te werken met de Ombudsdienst om klachten van klanten op te lossen. Ook na herhaaldelijke vermaningen van het BIPT heeft Lycamobile haar gedrag niet verbeterd. Het basisbedrag van de boete, 10.750 euro, is vanwege de ernst van de overtreding verhoogd tot voornoemde 12.500 euro.

'Gelet op het aantal klachten die de Ombudsman aan het BIPT heeft bezorgd, de eerdere vruchteloze besprekingen die de Ombudsman heeft gehad met Lycamobile en de geringe impact die de brief van het BIPT heeft gehad op Lycamobile, kan aangenomen worden dat geen enkele klant van Lycamobile die zich tot de Ombudsdienst wendt, zeker kan zijn van een behoorlijke medewerking vanwege Lycamobile aan de procedure voor de Ombudsdienst. In die zin zijn de tekortkomingen van Lycamobile potentieel in het nadeel van alle betrokken klanten.' Het gaat volgens het BIPT om enkele honderdduizenden klanten in België.
Antwoord
#18
gas boetes het is een kwaad van deze tijd
Antwoord
#19
(12-01-2018, 08:04)natte schreef: gas boetes het is een kwaad van deze tijd

wel weer telenet die dit mag betalen dus elke telenet klant betaald weer mee Wink
Antwoord
#20
De Belgische telecomtoezichthouder BIPT heeft een boete opgelegd aan Lycamobile vanwege het onvoldoende nakomen van de wet op de identificatie van eindgebruikers van prepaidkaarten. De BIPT constateerde dit jaar verschillende inbreuken op deze naleving. Lycamobile krijgt daarom een boete van EUR 225.183 opgelegd.
Antwoord