Topics: 79
(11-05-2013, 16:00)natte schreef: (10-05-2013, 21:53)Dimira schreef: (10-05-2013, 21:26)natte schreef: (27-03-2013, 13:43)master-magic schreef: er gaan toch veel verhaaltjes rond over dat kunnen overzetten op pc van opname's
das toch heel simpel. zet een scartconverter usb .sluit de scart op je avi 1 en de rest op je pc simpelepoep. je neemt alles op analoog,digitaal, wat erop tv aangesloten is
dimira bestaat al bij ziggo holland Ik woon in België en kom niet in Holland dus kan dat zeker niet weten.Trouwens nog iets in dat bericht van gisteren stond enkel het woord kaart in smart tv steken en niets van deze kaart dus kon ik ook niet weten dat ik hier moest posten want blijkbaar is het het zelfde. das waar maar vele hollandse vrienden zijn niet zo happy met de ci+ toestanden
En waarom als ik vragen mag?
Topics: 1,682
vanaf 24 juni is het zover,meer info.
In februari beloofde Telenet een alternatief voor de vaak bekritiseerde Digicorder of Digibox, die tot nu toe verplicht was voor wie van digitale kabel-tv wil genieten. Vandaag vervult Vlaanderens grootste aanbieder van digitale televisie die belofte: nog voor de zomer.
op 24 juni om precies te zijn wordt een CI+-kaart beschikbaar als alternatief voor de Digibox.
Door een CI+-module (Common Interface Plus) met smartcard in je tv-toestel te plaatsen kun je digitale televisie kijken zonder decoder of extra kabels. Voorwaarde is wel dat het toestel dan over een ingebouwde DVB-C-tuner beschikt, waarmee digitale kabel-tv ontvangen kan worden. Zappen kan dan simpelweg met de afstandsbediening van je tv-toestel.
In onze buurlanden laten de meeste tv-aanbieders hun klanten de vrije keuze: ofwel een settopbox ofwel een CI+-kaart. In Vlaanderen was dat echter nog niet het geval.
Plussen en minnen
Een CI+-kaart is weliswaar een alternatief voor de bekende Digibox en Digicorder, maar de functionaliteit is niet identiek. Zo is de CI+-module niet interactief, waardoor het bijvoorbeeld onmogelijk is om programma's en films uit de TV-theek op te vragen.
De kaart biedt logischerwijs ook geen functionaliteit voor het pauzeren of opnemen van programma's, al valt daar makkelijk een mouw aan te passen als je een recent televisietoestel in huis hebt. Heel wat moderne tv's laten immers toe om beelden van de ingebouwde digitale tv-tuners op te nemen op een harde schijf die via USB op de tv aangesloten is, en dat zou perfect moeten werken met de CI+-module.
De gebruiker krijgt ook gewoon hetzelfde zenderpakket en een elektronische programmagids die twee dagen vooruit kijkt.
Wie een moderne Smart TV in huis heeft, kan met de CI+-kaart ook gebruikmaken van enkele functies die niet optimaal werken met een settopbox. Daarbij denken we bijvoorbeeld aan Samsungs S-Recommendation-dienst, die persoonlijke aanbevelingen doet op basis van je kijkgedrag.
Een TV met een kaartje is ideaal voor wie overstappen naar de vele functionaliteiten van digitale televisie te hoogdrempelig vindt, zegt Inge Smidts van Telenet.
Daarnaast is TV met een kaartje ook geschikt voor wie een extra tv-toestel, bijvoorbeeld in de slaapkamer, graag op een voordelige manier wil uitbreiden met meer zenders.
Vanaf 24 juni
Om gebruik te kunnen maken van TV met een kaartje, heb je een CI+-gecertificeerd tv-toestel nodig. Telenet lanceert op 24 juni een website waarop je kunt nagaan of jouw tv geschikt is. Daarnaast heb je ook nog een kabelabonnement van Telenet nodig.
TV met een kaartje kan vanaf 24 juni besteld worden in een Telenet-verkooppunt en kost eenmalig 69 euro.
Topics: 29
(14-06-2013, 15:40)master-magic schreef: vanaf 24 juni is het zover,meer info.
In februari beloofde Telenet een alternatief voor de vaak bekritiseerde Digicorder of Digibox, die tot nu toe verplicht was voor wie van digitale kabel-tv wil genieten. Vandaag vervult Vlaanderens grootste aanbieder van digitale televisie die belofte: nog voor de zomer.
op 24 juni om precies te zijn wordt een CI+-kaart beschikbaar als alternatief voor de Digibox.
Door een CI+-module (Common Interface Plus) met smartcard in je tv-toestel te plaatsen kun je digitale televisie kijken zonder decoder of extra kabels. Voorwaarde is wel dat het toestel dan over een ingebouwde DVB-C-tuner beschikt, waarmee digitale kabel-tv ontvangen kan worden. Zappen kan dan simpelweg met de afstandsbediening van je tv-toestel.
In onze buurlanden laten de meeste tv-aanbieders hun klanten de vrije keuze: ofwel een settopbox ofwel een CI+-kaart. In Vlaanderen was dat echter nog niet het geval.
Plussen en minnen
Een CI+-kaart is weliswaar een alternatief voor de bekende Digibox en Digicorder, maar de functionaliteit is niet identiek. Zo is de CI+-module niet interactief, waardoor het bijvoorbeeld onmogelijk is om programma's en films uit de TV-theek op te vragen.
De kaart biedt logischerwijs ook geen functionaliteit voor het pauzeren of opnemen van programma's, al valt daar makkelijk een mouw aan te passen als je een recent televisietoestel in huis hebt. Heel wat moderne tv's laten immers toe om beelden van de ingebouwde digitale tv-tuners op te nemen op een harde schijf die via USB op de tv aangesloten is, en dat zou perfect moeten werken met de CI+-module.
De gebruiker krijgt ook gewoon hetzelfde zenderpakket en een elektronische programmagids die twee dagen vooruit kijkt.
Wie een moderne Smart TV in huis heeft, kan met de CI+-kaart ook gebruikmaken van enkele functies die niet optimaal werken met een settopbox. Daarbij denken we bijvoorbeeld aan Samsungs S-Recommendation-dienst, die persoonlijke aanbevelingen doet op basis van je kijkgedrag.
Een TV met een kaartje is ideaal voor wie overstappen naar de vele functionaliteiten van digitale televisie te hoogdrempelig vindt, zegt Inge Smidts van Telenet.
Daarnaast is TV met een kaartje ook geschikt voor wie een extra tv-toestel, bijvoorbeeld in de slaapkamer, graag op een voordelige manier wil uitbreiden met meer zenders.
Vanaf 24 juni
Om gebruik te kunnen maken van TV met een kaartje, heb je een CI+-gecertificeerd tv-toestel nodig. Telenet lanceert op 24 juni een website waarop je kunt nagaan of jouw tv geschikt is. Daarnaast heb je ook nog een kabelabonnement van Telenet nodig.
TV met een kaartje kan vanaf 24 juni besteld worden in een Telenet-verkooppunt en kost eenmalig 69 euro.
Telenet introduceert digitale tv met een kaart vanaf 24/06.
Ik wil er best één aanschaffen mits een paar vraagjes:
- je zou er niet mee kunnen opnemen en pauzeren maar geld dat ook voor mij omdat er in mijn tv een externe harde schijf inzit?
- Heb ik dan nog een HDMI kabel nodig (nu verbonden met de digicorder)?
- Kan ik dan mijn e-mails nog checken via tv?
- ik heb "Sporting Telenet" veranderd dat iets in de zaak?
- en alles blijft dan toch in HD hoop ik?
Topics: 33
guy, extra pakketten voor ci kaart moeten apart aangeschaft worden,kunnen niet overgezet worden, de hd zenders zijn wel beschikbaar. Als je dan toch een dc hebt heb je toch geen ci kaart nodig?
(15-06-2013, 09:12)tontol36 schreef: guy, extra pakketten voor ci kaart moeten apart aangeschaft worden,kunnen niet overgezet worden, de hd zenders zijn wel beschikbaar. Als je dan toch een dc hebt heb je toch geen ci kaart nodig?
Is wel voordeliger hé.
éénmalig 69€ tegenover elke maand 8,20€.
PS: ik heb al wel opgevangen indien je een kaart aanschaft en je hebt een abonnement in een shake dat dan alles vervalt en je voor ieder product (Internet-telefoon-)apart moet gaan betalen met het gevolg dat je abonnement dus duurder word.
Dus weer een addertje onder het gras van Telenet.
Ik versta dat gebruik nog niet helemaal zo goed hoor.Denk dat dan wel aan mij zal liggen,maar heel dat spel die ci+-module bestaad volgens mij toch uit twee zaken.Je hebt ten eerst die module nodig en dan nog een kaart waar zenders op staan.Maar dat is iets dat ik niet goed versta.in die module zal maar één gleuf zijn dus of te wel zitten al de zenders van telenet in de module en als je een extra kaart koopt kan je paketten bijnemen.Dus daarom ga ik wachten tot er iets meer informatie is want nu snap ik er nog niet veel van.
Ja Guy zo stom zijn ze ook niet bij telenet.Ze zullen altijd wel zoeken hoe het voordeligste bij hun uitkomt.Maar door mijn prime en music choisce weg te doen voel ik het nu toch ook hoor 120€ tegenover meer dan 170€.
(15-06-2013, 10:15)Dimira schreef: Ik versta dat gebruik nog niet helemaal zo goed hoor.Denk dat dan wel aan mij zal liggen,maar heel dat spel die ci+-module bestaad volgens mij toch uit twee zaken.Je hebt ten eerst die module nodig en dan nog een kaart waar zenders op staan.Maar dat is iets dat ik niet goed versta.in die module zal maar één gleuf zijn dus of te wel zitten al de zenders van telenet in de module en als je een extra kaart koopt kan je paketten bijnemen.Dus daarom ga ik wachten tot er iets meer informatie is want nu snap ik er nog niet veel van.
Ja Guy zo stom zijn ze ook niet bij telenet.Ze zullen altijd wel zoeken hoe het voordeligste bij hun uitkomt.Maar door mijn prime en music choisce weg te doen voel ik het nu toch ook hoor 120€ tegenover meer dan 170€.
We zullen nog een 14 dagen afwachten zodat er meer duidelijkheid en informatie weergegeven wordt hierover denk ik.
Topics: 33
Je moet het zien als een aanvulling op je huidige aanbod. Wanneer je 2 tv's hebt is dat toch ideaal? mensen die alleen zijn zoals ik hebben daar niets aan, tenminste als je regelmatig opneemt.Sinds ik een dc heb staat m'n dvd recorder er werkeloos bij :-)
(15-06-2013, 11:30)tontol36 schreef: Je moet het zien als een aanvulling op je huidige aanbod. Wanneer je 2 tv's hebt is dat toch ideaal? mensen die alleen zijn zoals ik hebben daar niets aan, tenminste als je regelmatig opneemt.Sinds ik een dc heb staat m'n dvd recorder er werkeloos bij :-)
Zover ben ik mee maar ik vroeg mij af of er later of nu bv. zoals ik al zei verschillende kaarten te koop zijn waar je zender paketten hebt op staan.Want ze zeggen dat je dus over dezelfde zenders beschikt als de gewone klanten.Dat kan nu enkel met die module zijn of met een kaart er bij zoveel weet ik er ook nog niet van maar het kan ook zijn dat er meerdere kaarten van telenet te koop zijn en dan kan dat wel interessant worden voor wie maar 1 tv heeft.
Topics: 1
(15-06-2013, 12:04)Dimira schreef: (15-06-2013, 11:30)tontol36 schreef: Je moet het zien als een aanvulling op je huidige aanbod. Wanneer je 2 tv's hebt is dat toch ideaal? mensen die alleen zijn zoals ik hebben daar niets aan, tenminste als je regelmatig opneemt.Sinds ik een dc heb staat m'n dvd recorder er werkeloos bij :-)
Zover ben ik mee maar ik vroeg mij af of er later of nu bv. zoals ik al zei verschillende kaarten te koop zijn waar je zender paketten hebt op staan.Want ze zeggen dat je dus over dezelfde zenders beschikt als de gewone klanten.Dat kan nu enkel met die module zijn of met een kaart er bij zoveel weet ik er ook nog niet van maar het kan ook zijn dat er meerdere kaarten van telenet te koop zijn en dan kan dat wel interessant worden voor wie maar 1 tv heeft. Ik ga misschien een domme vraag stellen,maar ga het toch doen.
Ik heb een tweede tv op de slaapkamer,maar heb geen kabelaansluiting voor deze tv.Gebruik die enkel om eens een film te bekijken met de dvd speler.
Kan ik dan via dat kaartje zonder kabel naar die zenders kijken?Mogelijkheid om kabel te trekken is er niet.Afstand is te groot.
|