09-12-2020, 00:26
Vorige week (02/12) is Telenet gestart met de uitrol van de software versie 4.28 op de TV-box. Normaal zou iedereen komende woensdag (09/12) de nieuwste versie moeten hebben. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan of wacht nog enkele dagen af. Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.
Nieuwe features
Verbeterd opnamescherm
Je ziet nu in het opnamescherm de naam van de serie en aflevering die je gaat opnemen.
Auto-mute
Wanneer je een programma hebt bekeken dat niet live op tv was (bv. een opname of programma via Terugkijk-TV, Netflix of YouTube) en je valt terug op de detailpagina/episode overzicht, onderdrukken we vanaf nu het geluid van het live programma op de achtergrond. Zo vermijden we onverwachte volumeveranderingen of ongewenste geluiden die niets te maken hebben met wat je net bekeek.
Terugkijk-TV
Wanneer er een technisch probleem is met een programma via Terugkijk-TV, bieden we (Telenet) de Terugkijk-functie voor dat programma niet meer aan. Zo is het voor jou als klant direct duidelijk dat het programma op dat moment niet via Terugkijk-TV te bekijken is.
YouTube
De YouTube-app draait nu op de Cobalt browser voor een betere gebruikservaring. Zo is de app sneller, verbruikt minder geheugen en is ze veiliger.
Opgeloste problemen
Profielen
Een probleem bij het veranderen van profiel, waarbij het scherm onnodig hertekend werd (met flikkeringen als gevolg)
Stabiliteit en performantie
Een crash bij het weergeven van niet-live video
Zoekfunctie en stembesturing
Kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
Netflix/YouTube
Een opgeschorte klant kan vanaf nu ook geen apps meer openen
Live TV
Een extra scherm (met een verbodsteken) dat video vervangt in het geval van een opgeschorte klant. Deze vervangt de 100:70-fout en het zwarte scherm.
TV-theek
Korte audio en/of video onderbrekingen
De overgang van een detail pagina terug naar de TV-theek catalogus was niet vloeiend
Opnames/Terugkijk-TV
Correcte weergave van miniatuurbeelden in de trickplay
Teletext ondertiteling met 3 lijnen die gedeeltelijk buiten het scherm viel
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
In gevallen (dalend met elke release) waar de TV-box stabiliteit ernstig in gevaar komt, zal een spontane reboot of een herstart van de UI toepassing geïnitieerd worden (je ziet dan de 'welkom' en 'even wachten' schermen).
Verlies van communicatie tussen de afstandsbediening en de TV-box (batterijen vervangen of even eruit halen helpt meestal)
Netflix/YouTube
Een ui-800-3 foutcode in Netflix die je verplicht om uit te loggen
De Netflix-app blijft hangen in de opstart fase (herstart van de TV-box is niet meer nodig)
Verlies van je YouTube-login gegevens na een software upgrade
Opnames/Terugkijk-TV
Thumbnails die niet werken als je modem en TV-box tegelijk herstart zijn (bv. bij stroompanne)
Een opname die onterecht als "gefaald" wordt aangeduid
Teletext: incorrecte kleur en positie
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook of Twitter.
Nieuwe features
Verbeterd opnamescherm
Je ziet nu in het opnamescherm de naam van de serie en aflevering die je gaat opnemen.
Auto-mute
Wanneer je een programma hebt bekeken dat niet live op tv was (bv. een opname of programma via Terugkijk-TV, Netflix of YouTube) en je valt terug op de detailpagina/episode overzicht, onderdrukken we vanaf nu het geluid van het live programma op de achtergrond. Zo vermijden we onverwachte volumeveranderingen of ongewenste geluiden die niets te maken hebben met wat je net bekeek.
Terugkijk-TV
Wanneer er een technisch probleem is met een programma via Terugkijk-TV, bieden we (Telenet) de Terugkijk-functie voor dat programma niet meer aan. Zo is het voor jou als klant direct duidelijk dat het programma op dat moment niet via Terugkijk-TV te bekijken is.
YouTube
De YouTube-app draait nu op de Cobalt browser voor een betere gebruikservaring. Zo is de app sneller, verbruikt minder geheugen en is ze veiliger.
Opgeloste problemen
Profielen
Een probleem bij het veranderen van profiel, waarbij het scherm onnodig hertekend werd (met flikkeringen als gevolg)
Stabiliteit en performantie
Een crash bij het weergeven van niet-live video
Zoekfunctie en stembesturing
Kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
Netflix/YouTube
Een opgeschorte klant kan vanaf nu ook geen apps meer openen
Live TV
Een extra scherm (met een verbodsteken) dat video vervangt in het geval van een opgeschorte klant. Deze vervangt de 100:70-fout en het zwarte scherm.
TV-theek
Korte audio en/of video onderbrekingen
De overgang van een detail pagina terug naar de TV-theek catalogus was niet vloeiend
Opnames/Terugkijk-TV
Correcte weergave van miniatuurbeelden in de trickplay
Teletext ondertiteling met 3 lijnen die gedeeltelijk buiten het scherm viel
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
In gevallen (dalend met elke release) waar de TV-box stabiliteit ernstig in gevaar komt, zal een spontane reboot of een herstart van de UI toepassing geïnitieerd worden (je ziet dan de 'welkom' en 'even wachten' schermen).
Verlies van communicatie tussen de afstandsbediening en de TV-box (batterijen vervangen of even eruit halen helpt meestal)
Netflix/YouTube
Een ui-800-3 foutcode in Netflix die je verplicht om uit te loggen
De Netflix-app blijft hangen in de opstart fase (herstart van de TV-box is niet meer nodig)
Verlies van je YouTube-login gegevens na een software upgrade
Opnames/Terugkijk-TV
Thumbnails die niet werken als je modem en TV-box tegelijk herstart zijn (bv. bij stroompanne)
Een opname die onterecht als "gefaald" wordt aangeduid
Teletext: incorrecte kleur en positie
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook of Twitter.