09-06-2022, 16:49
Telenet startte woensdag 01/06 met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie 4.40 op de TV-box. Normaal kreeg iedereen ten laatste gisteren 08/06 de nieuwste versie. Is dat niet het geval? Herstart je TV-box dan eens via de knop achteraan (V1) of door hem even van de stroom te halen (V2). Mogelijks stond je TV-box niet in 'snelle start' en duurt het iets langer om de update binnen te halen.
Nieuwe features
Amazon Prime integratie
Voor het eerst is nu ook de data van programma's in een 3rd party app (Amazon Prime Video) direct beschikbaar in de UI. Dat wil zeggen dat je, zonder de app te openen, toch kan zoeken naar/info kan opvragen van programma's die door de app aangeboden worden.
Zodra je klikt op 'Kijken', word je naar de app zelf gebracht. De verdere afhandeling gebeurt in dan ook in de app.
Kijklijst: betere stembesturing
Vanaf deze software update kan je makkelijker je kijklijst beheren met stembesturing:
Je kan makkelijk navigeren naar de kijklijst vanuit elke plaats in de UI door "kijklijst" te zeggen. De kijklijst opent als aparte pagina in plaats van de rij die je ziet via het home-menu (zie hieronder) Geen programma's in je kijklijst? Dan krijg je een melding, geen lege lijst. Je kan vanuit verschillende plaatsen het programma dat in focus geselecteerd is toevoegen aan je kijklijst, dit kan je doen met "Voeg toe aan kijklijst". Je krijgt dan een bevestiging van de uitvoering via een klein pop-up rechtsboven op het scherm.
Home: verbeteringen
Er werden een aantal kleinere aanpassingen en verbeteringen aangebracht in het Home-menu:
sneller laden, dynamische opbouw "bekeken"-label komt niet meer op horizontale posters in Kijklijst Gebruik van default posters (op niet bekeken programma's) en stills (als je het al bekeken, en een bookmark hebt) Verder kijken, Kijklijst en Suggesties kunnen nu ook programma's van bepaalde apps bevatten (voorlopig enkel Amazon Prime). Dit wordt dan aangeduid met een extra klein logo op de poster.
Let op: dit werkt enkel indien je programma is opgestart vanuit het hoofdmenu/UI (kijken of start-toets), dus niet opgestart binnen de app! Ook zijn je bookmarks van de app niet beschikbaar.
Stembesturing: volume
Het is (nog steeds) niet mogelijk om het volume van je TV of versterker/soundbar te veranderen of te muten via stembesturing.
Maar de foutboodschap die je krijgt, legt dat nu beter uit.
Nieuwe versie van browser
Dit is niet direct zichtbaar, maar brengt stabiliteit en performantie verbeteringen voor een aantal apps (Telenet-apps, VRT.nu, ...).
Opgeloste problemen
Apps
10 seconden zwart scherm bij het openen van de TV-Shop app vanuit een niet-geabonneerd kanaal (occasionele) VRT.nu-app crash, met CS2400 foutmelding
Afstandsbediening
koppeling met bepaalde tv-merken gaf een CS9993 foutmelding
Stembesturing
kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
UI/profielen
Home-scherm achtergrond die niet volledig getekend wordt
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Apps
Amazon Prime Video zoekresultaten die series bevatten, geven dit aan als TV-theek programma's niet alle Amazon-titels kunnen gezocht worden
Stabiliteit en performantie
browser crashes wanneer de TV-box naar energiebesparende stand overschakelt (geen klant-impact) onverklaard verlies van wifi-communicatie (TV-box herstart is vereist)
Afstandsbediening
afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1]
Stembesturing
problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel
Netflix
Netflix start niet op bij eerste poging Netflix video bevriest, gedurende 28 seconden geen reactie een verhoogd aantal crashes (niet zichtbaar voor gebruiker)
Cloud Video Player
korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames bookmarks die niet opgeslagen worden
Terugkijk-TV
navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie
TV-theek
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items missende prijs indicatie in de aflevering selector Foute end-title herkenning een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar korte video onderbrekingen onverklaarbare CS2318 foutmelding bij het bestellen van een programma een gerichte reclame waarvan de video niet speelt
Replay
reclameblokken die toch kunnen doorgespoeld worden stukken reclame voor een programma die toch niet doorgespoeld worden
Opnames
je kan lange events opnemen, maar ze niet bekijken fout in berekening van het bingewatch punt fout in berekening of een opname volledig bekeken is of niet CS5500 foutmelding bij het navigeren door opnames CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering) opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie in uitzonderlijke gevallen, een serie die niet kan opgenomen worden een geval waarbij een volledig gevulde opslag getoond wordt als leeg (dus als geen opnames beschikbaar)
Profielen
elementen in de kijklijst die resulteren in CS3300/CS3400 elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn Verder Kijken niet altijd beschikbaar zoekopdrachten met geaccentueerde karakters werken niet
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Nieuwe features
Amazon Prime integratie
Voor het eerst is nu ook de data van programma's in een 3rd party app (Amazon Prime Video) direct beschikbaar in de UI. Dat wil zeggen dat je, zonder de app te openen, toch kan zoeken naar/info kan opvragen van programma's die door de app aangeboden worden.
Zodra je klikt op 'Kijken', word je naar de app zelf gebracht. De verdere afhandeling gebeurt in dan ook in de app.
Kijklijst: betere stembesturing
Vanaf deze software update kan je makkelijker je kijklijst beheren met stembesturing:
Je kan makkelijk navigeren naar de kijklijst vanuit elke plaats in de UI door "kijklijst" te zeggen. De kijklijst opent als aparte pagina in plaats van de rij die je ziet via het home-menu (zie hieronder) Geen programma's in je kijklijst? Dan krijg je een melding, geen lege lijst. Je kan vanuit verschillende plaatsen het programma dat in focus geselecteerd is toevoegen aan je kijklijst, dit kan je doen met "Voeg toe aan kijklijst". Je krijgt dan een bevestiging van de uitvoering via een klein pop-up rechtsboven op het scherm.
Home: verbeteringen
Er werden een aantal kleinere aanpassingen en verbeteringen aangebracht in het Home-menu:
sneller laden, dynamische opbouw "bekeken"-label komt niet meer op horizontale posters in Kijklijst Gebruik van default posters (op niet bekeken programma's) en stills (als je het al bekeken, en een bookmark hebt) Verder kijken, Kijklijst en Suggesties kunnen nu ook programma's van bepaalde apps bevatten (voorlopig enkel Amazon Prime). Dit wordt dan aangeduid met een extra klein logo op de poster.
Let op: dit werkt enkel indien je programma is opgestart vanuit het hoofdmenu/UI (kijken of start-toets), dus niet opgestart binnen de app! Ook zijn je bookmarks van de app niet beschikbaar.
Stembesturing: volume
Het is (nog steeds) niet mogelijk om het volume van je TV of versterker/soundbar te veranderen of te muten via stembesturing.
Maar de foutboodschap die je krijgt, legt dat nu beter uit.
Nieuwe versie van browser
Dit is niet direct zichtbaar, maar brengt stabiliteit en performantie verbeteringen voor een aantal apps (Telenet-apps, VRT.nu, ...).
Opgeloste problemen
Apps
10 seconden zwart scherm bij het openen van de TV-Shop app vanuit een niet-geabonneerd kanaal (occasionele) VRT.nu-app crash, met CS2400 foutmelding
Afstandsbediening
koppeling met bepaalde tv-merken gaf een CS9993 foutmelding
Stembesturing
kleinere aanpassingen voor specifieke zoektermen
UI/profielen
Home-scherm achtergrond die niet volledig getekend wordt
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen op de TV-box. Ik geef jullie bij deze een overzicht van de grootst gekende problemen waaraan men werkt.
Apps
Amazon Prime Video zoekresultaten die series bevatten, geven dit aan als TV-theek programma's niet alle Amazon-titels kunnen gezocht worden
Stabiliteit en performantie
browser crashes wanneer de TV-box naar energiebesparende stand overschakelt (geen klant-impact) onverklaard verlies van wifi-communicatie (TV-box herstart is vereist)
Afstandsbediening
afstandsbediening die niet meer met de TV-box communiceert, batterijen er even uit, en het werkt weer [v1]
Stembesturing
problemen bij het zoeken naar films/series met een anderstalige titel
Netflix
Netflix start niet op bij eerste poging Netflix video bevriest, gedurende 28 seconden geen reactie een verhoogd aantal crashes (niet zichtbaar voor gebruiker)
Cloud Video Player
korte (kleiner dan een seconde) onderbrekingen bij het bekijken van terugkijk-TV en opnames bookmarks die niet opgeslagen worden
Terugkijk-TV
navigeren met thumbnails door terugkijk-TV buffer brengt je naar de foute positie
TV-theek
CS2312 problemen bij bekijken van recent opnieuw toegevoegde items missende prijs indicatie in de aflevering selector Foute end-title herkenning een besteld programma (op het einde van zijn beschikbaarheid periode) is soms korter dan 48 uur beschikbaar korte video onderbrekingen onverklaarbare CS2318 foutmelding bij het bestellen van een programma een gerichte reclame waarvan de video niet speelt
Replay
reclameblokken die toch kunnen doorgespoeld worden stukken reclame voor een programma die toch niet doorgespoeld worden
Opnames
je kan lange events opnemen, maar ze niet bekijken fout in berekening van het bingewatch punt fout in berekening of een opname volledig bekeken is of niet CS5500 foutmelding bij het navigeren door opnames CS5600 foutmelding bij het verwijderen van een opname (aflevering) opnames worden niet gevonden via de zoekfunctie in uitzonderlijke gevallen, een serie die niet kan opgenomen worden een geval waarbij een volledig gevulde opslag getoond wordt als leeg (dus als geen opnames beschikbaar)
Profielen
elementen in de kijklijst die resulteren in CS3300/CS3400 elementen in kijklijst die foutief aangeven dat ze niet meer te bekijken zijn Verder Kijken niet altijd beschikbaar zoekopdrachten met geaccentueerde karakters werken niet
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.