Topics: 952
HD levert geen extra kijkers op
Wanneer een tv-zender meer programma’s dan de directe concurrentie in native HD-kwaliteit toont, levert dat in veel gevallen niet meer kijkers op. Zeker nu uitzenden in HD extra kosten met zich meebrengt, is dit een belangrijk gegeven.
De Nederlandse tv-kijker liet zaterdagavond 20 oktober duidelijk blijken dat men het programma nog steeds boven het uitzenden in HD-kwaliteit stelt. Op RTL 4 werd in de avonduren geen enkel programma in HD-kwaliteit uitgezonden. RTL 4 werd echter wel de kijkcijferwinnaar van de zaterdagavond. Op het concurrerende SBS6 werden vrijwel alle programma’s wel in HD-kwaliteit uitgezonden, maar was geen significante kijkerswinst waar te nemen.
Ik Hou van Holland
Met 2,4 miljoen kijkers was Ik Hou Van Holland het best bekeken programma op deze zaterdagavond. Het programma werd – zoals altijd – in SD-kwaliteit uitgezonden. Op SBS6 werd gelijktijdig Van Je Vrienden Moet Je Het Hebben in HD-kwaliteit uitgezonden. Het aantal kijkers daalde ten opzichte van vorige week. Het SBS6-programma Show Me The Money van Beau van Erven Dorens – dat ook in HD werd uitgezonden – werd wel door bijna 100.000 Nederlanders
Topics: 79
Als ik eerlijk moet zijn of ligt het aan mijn ogen of aan mijn televisie toestel maar ik let er niet op naar welke zender ik zie of het nu HD of sd is.Natuurlijk zal ik als van de zender de HD versie bestaat zal ik deze kiezen.Maar als ik bv tussen een programma moet kiezen en ze spelen bv een goede film op een SD zender en een minder goede op een HD dan kies ik voor de SD versie.Want ik vind dat er niet veel verschil is tussen SD en HD van beeld kwalitet op mijn televisie.Julie zullun weer zeggen dat kan niet.Dan zal ik goede ogen hebben een goede tv en een goede kabel.
Topics: 1,682
(22-10-2012, 22:46)Dimira schreef: Als ik eerlijk moet zijn of ligt het aan mijn ogen of aan mijn televisie toestel maar ik let er niet op naar welke zender ik zie of het nu HD of sd is.Natuurlijk zal ik als van de zender de HD versie bestaat zal ik deze kiezen.Maar als ik bv tussen een programma moet kiezen en ze spelen bv een goede film op een SD zender en een minder goede op een HD dan kies ik voor de SD versie.Want ik vind dat er niet veel verschil is tussen SD en HD van beeld kwalitet op mijn televisie.Julie zullun weer zeggen dat kan niet.Dan zal ik goede ogen hebben een goede tv en een goede kabel.
ligt ook soms aan het beeldmateriaal,
heb zo maandagmiddag eens gekeken op Universal HD op satelliet,
een HD zender van het sky uk pakket,
en dat zat aan een bitrate van rond de 16000 kb/s,
wat een mooi beeld geeft normaal,
maar er speelde toen net Monk,
en die serie was heel erg korrelig,
als je dan de reclame zag die er tussen kwam dan zag je perfect beeld.
Topics: 29
(23-10-2012, 00:22)master-magic schreef: (22-10-2012, 22:46)Dimira schreef: Als ik eerlijk moet zijn of ligt het aan mijn ogen of aan mijn televisie toestel maar ik let er niet op naar welke zender ik zie of het nu HD of sd is.Natuurlijk zal ik als van de zender de HD versie bestaat zal ik deze kiezen.Maar als ik bv tussen een programma moet kiezen en ze spelen bv een goede film op een SD zender en een minder goede op een HD dan kies ik voor de SD versie.Want ik vind dat er niet veel verschil is tussen SD en HD van beeld kwalitet op mijn televisie.Julie zullun weer zeggen dat kan niet.Dan zal ik goede ogen hebben een goede tv en een goede kabel.
Ik kijk alleen nog naar HD zenders en ook daar kan er enorm veel verschil inzitten ,zodat ik me soms de vraag stel of het wel HD is.
PS: VTM heeft dan (volgens mij) weer beter beeld in HD dan één.
Ik denk dat HD programmas wel meer kijkers hebben dan SD uitzendingen. men moet namelijk het zelfde programma vergelijken. In elk geval, voor een film, documentaire of sportwedstrijd probeer ik deze toch in HD te zien. Films en / of documentaires, welke op een SD zender lopen, sla ik meestal over. Gelukkig voor de satelliet kijker is er dan keuze genoeg: de Vlaamse zenders, NOS, enkele Engelse, vele Duitse en wie geluk heeft zoals ik, de Zwitserse.
(23-10-2012, 02:52)guyke schreef: (23-10-2012, 00:22)master-magic schreef: (22-10-2012, 22:46)Dimira schreef: Als ik eerlijk moet zijn of ligt het aan mijn ogen of aan mijn televisie toestel maar ik let er niet op naar welke zender ik zie of het nu HD of sd is.Natuurlijk zal ik als van de zender de HD versie bestaat zal ik deze kiezen.Maar als ik bv tussen een programma moet kiezen en ze spelen bv een goede film op een SD zender en een minder goede op een HD dan kies ik voor de SD versie.Want ik vind dat er niet veel verschil is tussen SD en HD van beeld kwalitet op mijn televisie.Julie zullun weer zeggen dat kan niet.Dan zal ik goede ogen hebben een goede tv en een goede kabel.
Dit geef ik graag toe daarom zou ik ook graag
Ik kijk alleen nog naar HD zenders en ook daar kan er enorm veel verschil inzitten ,zodat ik me soms de vraag stel of het wel HD is.
PS: VTM heeft dan (volgens mij) weer beter beeld in HD dan één.
Dit geef ik graag toe daarom dat ik ook graag terug naar satelliet wil gaan omdat je dan beter beeld hebt.Maar ik ik denk dat b.v. bij telenet het verschil tussen SD en HD bij veel zenders te verwaarlozen is.Hoe dit komt weet ik niet,is dit misschien omdat die zo gezegde HD op niets trekt.
Topics: 33
Ik blijf erbij,je kijkt toch naar een zender omdat het programma je bevalt en toch niet omdat op die bepaalde zender er een HD-uitzending is.Ik vind de kwaliteit trouwens nog niet zo slecht hoor,bij een voetbalreportage op sporting telenet hd1 zie de wedstrijd in hd,switch je naar de sd versie dan zie je pas het verschil.
Als je dan mijn eerste bericht hebt gelezen weet je precies wat ik bedoel.
Topics: 1,682
heb het al eens gezegd hier,veel ligt ook aan de bron,
is te zien hoe iets is opgenomen,
zie soms series die nogal korrelig zijn opgenomen,
als je dat dan ziet in HD is dat niet mooi om te zien.
Topics: 29
(23-10-2012, 15:46)tontol36 schreef: Ik blijf erbij,je kijkt toch naar een zender omdat het programma je bevalt en toch niet omdat op die bepaalde zender er een HD-uitzending is.Ik vind de kwaliteit trouwens nog niet zo slecht hoor,bij een voetbalreportage op sporting telenet hd1 zie de wedstrijd in hd,switch je naar de sd versie dan zie je pas het verschil.
Waarom kijk jij dan niet naar een zwart/wit tv als het toch maar om het programma gaat.
|