11-03-2014, 00:31
Belgacom brengt alle producten onder merknaam Proximus
Het merk Belgacom verdwijnt uit het straatbeeld. Het telecombedrijf brengt tegen eind dit jaar al zijn producten en diensten onder de merknaam Proximus. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. Belgacom TV wordt bijvoorbeeld Proximus TV, en ook de sponsoring zal onder de naam Proximus gebeuren.
De nieuwe CEO Dominique Leroy wil met die ene merknaam zowel vereenvoudigen als besparen, want twee merknamen vermarkten kost meer dan een. De mogelijkheid om met een volledig nieuwe naam te komen, werd volgens Leroy overwogen maar snel afgevoerd wegens te duur. Belgacom blijft wel de bedrijfsnaam op bijvoorbeeld de beurs of op het gebouw bij het Brusselse Noordstation.
De klant zal van de verandering niets merken, behalve dan dat er op zijn factuur een nieuw Proximus-logo zal staan en dat de Belgacom-winkels een nieuwe naam krijgen. "Aan de producten en de prijs ervan zou normaal niets moeten veranderen", zei Leroy tijdens een persconferentie op de Heizel in Brussel, waar eerder op de dag een evenement voor 1.200 topmensen van Belgacom had plaatsgevonden. Scarlet, het lowcostfiliaal van Belgacom, behoudt wel zijn naam.
Een van de redenen waarom gekozen werd voor Proximus is dat die naam in Vlaanderen beter scoort dan Belgacom. "We hebben duidelijk gezegd dat we het hart van de Vlamingen willen heroveren. Ik denk dat we dat makkelijker kunnen met het merk Proximus. Belgacom scoort beter in het zuiden, maar Proximus staat ook daar zeer sterk", zegt ze.
De Redactie
Het merk Belgacom verdwijnt uit het straatbeeld. Het telecombedrijf brengt tegen eind dit jaar al zijn producten en diensten onder de merknaam Proximus. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. Belgacom TV wordt bijvoorbeeld Proximus TV, en ook de sponsoring zal onder de naam Proximus gebeuren.
De nieuwe CEO Dominique Leroy wil met die ene merknaam zowel vereenvoudigen als besparen, want twee merknamen vermarkten kost meer dan een. De mogelijkheid om met een volledig nieuwe naam te komen, werd volgens Leroy overwogen maar snel afgevoerd wegens te duur. Belgacom blijft wel de bedrijfsnaam op bijvoorbeeld de beurs of op het gebouw bij het Brusselse Noordstation.
De klant zal van de verandering niets merken, behalve dan dat er op zijn factuur een nieuw Proximus-logo zal staan en dat de Belgacom-winkels een nieuwe naam krijgen. "Aan de producten en de prijs ervan zou normaal niets moeten veranderen", zei Leroy tijdens een persconferentie op de Heizel in Brussel, waar eerder op de dag een evenement voor 1.200 topmensen van Belgacom had plaatsgevonden. Scarlet, het lowcostfiliaal van Belgacom, behoudt wel zijn naam.
Een van de redenen waarom gekozen werd voor Proximus is dat die naam in Vlaanderen beter scoort dan Belgacom. "We hebben duidelijk gezegd dat we het hart van de Vlamingen willen heroveren. Ik denk dat we dat makkelijker kunnen met het merk Proximus. Belgacom scoort beter in het zuiden, maar Proximus staat ook daar zeer sterk", zegt ze.
De Redactie