04-11-2012, 04:07
van de telenetblog:
Citaat:Telenet gaat een stap verder dan de Telecomwet.
Op 1 oktober is de nieuwe telecomwet van kracht gegaan. Deze wet voorziet dat de klant zijn contract schriftelijk kan opzeggen, en na zes maanden geen opzegvergoeding meer moet betalen. Bij Telenet passen we deze nieuwe telecomwet correct toe en gaan we zelfs nog een stap verder.
Nog even alles op een rijtje.
Hoe kan een klant zijn contract opzeggen:
- per brief naar Telenet Klantendienst, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen
- via de reguliere online contactformulieren
- via het specifiek online opzegformulier dat we sinds september als extra mogelijkheid aanbieden om het de klant makkelijker te maken. De klant kan hierop zijn gegevens invullen en online opzeggen. Na afloop krijgt hij een bevestiging.
-telefonisch via een gratis telefoonnummer 0800 66 350
Geen opzegtermijn meer
De wet biedt operatoren de mogelijkheid om gedurende de eerste 6 maanden een opzegvergoeding te vragen aan hun klanten. Telenet gaat zelfs verder dan wat de wet vraagt en hanteert voor telecomdiensten geen specifieke opzegtermijnen meer (met uitzondering van mobiele tariefplannen met smartphone: restwaarde en contentpakketten: 6maanden). In principe kan de klant dus sinds 1 oktober steeds opstappen wanneer hij/zij wil, zonder opzegvergoeding.