Windows 10 krijgt gloednieuwe standaardbrowser
Ben benieuwd wat dit zal meebrengen want gebruik het niet graag meer.
gebeuren soms rare dingen op windows.
zoals een filmke dat ik van een .ts file heb omgezet en in windows mediaplayer is er geen geluid,en op vlc wel.
iets raar ook.
Antwoord
Windows 10 automatisch op slot

De volgende versie van Windows 10 zou met een 'Dynamic Lock' functie komen die de computer automatisch afsluit zodra de rechtmatige eigenaar het toestel verlaat.

Een nieuwe versie van Windows 10 staat in de stijgers en de nieuwe functies komen met mondjesmaat binnen. Een daarvan is het vernieuwde privacy-overzicht. Maar Microsoft zou ook aan het werken zijn aan een automatisch 'afsluitfunctie'. Het ding heet Dynamic Lock en zit in recente testversies van Windows 10.

Wie momenteel in een kantoor werkt met iets te veel grapjassen, heeft nu de gewoonte om zijn computer op slot te doen met Windows+L (of via een omwegje langs ctrl+alt+del). Met de nieuwe functie zou dat automatisch gaan. Hoe Microsoft gaat detecteren of u achter de pc zit, is nog niet helemaal duidelijk. Huidige versies van Windows kunnen al ingesteld worden om automatisch af te sluiten na een bepaalde periode van inactiviteit, maar dat proces zou nu worden gestroomlijnd. Dynamic Lock zou in april in de Windows 10 Creators Update worden geleverd.
Antwoord
Windows 10 krijgt met de volgende software-update een speciaal privacydashboard, zodat gebruikers aan kunnen geven welke data ze met Microsoft willen delen.

Op het dashboard kan de gebruiker aangeven hoeveel diagnostische informatie het bedrijf van hen mag verzamelen, laat Microsoft in een blogpost weten.   Volgens het bedrijf zal er op het basisniveau in de toekomst al minder data verzameld worden dan nu het geval is.

Daarnaast kan de gebruiker bepalen of de locatie, zoekgeschiedenis, spraakherkenning en data binnen verschillende Microsoft-diensten naast de diagnostische informatie over de computer gedeeld mogen worden.

Vanaf de volgende update kunnen gebruikers in Windows gebruikmaken van de nieuwe functie, maar hij is nu ook al beschikbaar als webpagina. Op de site kunnen gebruikers nu al aangeven of hun locatie, zoekgeschiedenis, browsegedrag en data van virtuele assistent Cortana gedeeld mag worden met het softwarebedrijf.

Wanneer je de instellingen aanpast geeft het dashboard aan in hoeverre dat je gebruikservaring zal beïnvloeden. Microsoft laat in de blog nog weten dat 'ongeacht de keuzes die u maakt, wij de inhoud van uw e-mail, chatberichten, bestanden of foto's niet zullen gebruiken om gericht advertenties te versturen'.
Antwoord
Dinsdag 11 april begint Microsoft met de uitrol van de Windows 10 Creators Update en als eerste zal dit op nieuwere computers plaatsvinden, zo heeft de softwaregigant aangekondigd. Microsoft zegt dat een gefaseerde uitrol de beste resultaten oplevert.

Als eerste zijn nieuwere computers aan de beurt, met name die Microsoft samen met oem-partners heeft getest. Vervolgens zal de uitrol gefaseerd onder andere apparaten plaatsvinden. In totaal verwacht Microsoft dat het enkele maanden zal duren voordat alle Windows 10-computers die compatibel zijn de Creators Update hebben ontvangen. Gebruikers krijgen echter wel de optie om te bepalen wanneer de daadwerkelijke update zal plaatsvinden. Zo kan er bijvoorbeeld een specifieke tijd worden opgegeven.

De Creators Update is één van de grootste Windows 10-updates tot nu toe en bevat allerlei nieuwe features en aanpassingen. Voor de installatie van de update zullen gebruikers hun privacyinstellingen moeten bevestigen.
Antwoord
Als je nu gaat zien bij windows update : zijn er 2 beveiligingsupdates (aanrader dit te doen),
wat meer is je krijgt daarna (hier althans) dat men bezig is met de Windows Creators Update voor uw pc,
en je wordt op de hoogte gebracht wanneer deze gereed is(voor de installatie ervan), 
diegenen die nog geen bericht heeft gekregen over Windows Creators Update geen paniek : de uitrol duurt 4 maanden
Antwoord
Vanaf 9 mei geen updates meer voor eerste Windows 10

Versie 1507, de eerste release uit midden 2015, verdwijnt uit de patchlijst; 1511 volgt waarschijnlijk begin oktober.
Antwoord
Microsoft is gestopt met de ondersteuning van Windows 10 versie 1507. Dat is de eerste versie van het besturingssysteem dat in juli 2015 uitkwam. De oude build krijgt geen beveiligingsupdates of andere verbeteringen meer.

Op zijn supportwebsite meldt Microsoft dat de ondersteuning voor versie 1507 na dinsdag stopt. Sinds de release van Windows 10 heeft Microsoft twee grote feature updates uitgebracht. Vermoedelijk zijn er weinig gebruikers die nog versie 1507 van Windows 10 draaien. De meeste gebruikers krijgen automatisch updates binnen.

Gebruikers kunnen controleren op welke versie hun systeem draait door 'winver' in de Windows-zoekfunctie in te tikken. De meest recente versie, uitgebracht als de Creators Update, heeft versienummer 1703. Gebruikers dienen minimaal versie 1511 te installeren om nog beveiligingsupdates te ontvangen.

Volgens de policy van Microsoft moeten grote feature updates binnen zestig dagen na het verschijnen geïnstalleerd worden. Daarna garandeert het softwarebedrijf geen updates meer. Bij versie 1507 werd die periode verlengd, maar nu is er definitief een einde aan de ondersteuning voor die versie gekomen.

De ondersteuning voor de oude versie stopt voor Windows 10 Home, Pro, Education en Enterprise. Er zijn twee speciale versies die nog langer beveiligingsupdates krijgen: Windows 10 Enterprise 2015 LTSB en Windows 10 IoT Enterprise 2015 LTSB.

Microsoft zal Windows 10-gebruikers in totaal tien jaar blijven ondersteunen, mits gebruikers blijven updaten. Volgens het overzicht van Microsoft stopt mainstream support voor het os op 13 oktober 2020, terwijl de extended support, die enkel uit beveiligingsupdates bestaat, doorloopt tot 14 oktober 2025.
Antwoord
het gaat om versie 1703 : build van besturingssysteem 15063.296
Antwoord
(12-05-2017, 11:50)natte schreef: ja doet wel raar windows 10 na laatste upograde

Zwijg toe, ik heb gisteren mijn laptop een upgrade gegeven om van versie 1604 naar 1703 te gaan en de browsers gedroegen alsof ik geen internet verbinding had terwijl dat wel zo was, op Google Chrome kreeg ik enkel een wit blad te zien en na een tijd trad een time out op met de vermelding "Google Chrome reageert niet".  Angry
Ik heb dan maar van pure ellende die upgrade teruggedraaid dus mijn laptop staat nu terug op versie 1604 en nu werkt alles terug normaal.
Waarschijnlijk zaten er bugs in die upgrade en zolang Microsoft die bugs niet er uithaalt blijf ik voorlopig op versie 1604.
Antwoord
(14-05-2017, 14:36)apestaart12 schreef:
(12-05-2017, 11:50)natte schreef: ja doet wel raar windows 10 na laatste upograde

Zwijg toe, ik heb gisteren mijn laptop een upgrade gegeven om van versie 1604 naar 1703 te gaan en de browsers gedroegen alsof ik geen internet verbinding had terwijl dat wel zo was, op Google Chrome kreeg ik enkel een wit blad te zien en na een tijd trad een time out op met de vermelding "Google Chrome reageert niet".  Angry
Ik heb dan maar van pure ellende die upgrade teruggedraaid dus mijn laptop staat nu terug op versie 1604 en nu werkt alles terug normaal.
Waarschijnlijk zaten er bugs in die upgrade en zolang Microsoft die bugs niet er uithaalt blijf ik voorlopig op versie 1604.

Met Opera 45 geen problemen mee (blijft hier standaard), bij versie 1703 werkt Microsoft Edge ook veel beter,
het positieve van versie 1703 is onder andere : de nachtlamp
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)