ARTE HD ?
#1
Weet iemand of ARTE effectief in HD uitzend bij Telenet ? Als je afstemt op het kanaal 155, zie ik in het beeld ARTE HD staan als logo, doch in de lijst van Telenet staat er gewoon "ARTE Belgique". Is ARTE nu in HD te ontvangen of niet ?
Antwoord
#2
nope is sd Wink
ze geven enkel de niet belgische programma's door in een HD beeld naar SD van de 5 west satelliet Wink
Antwoord
#3
De Arte van Telenet is Arte Belgique.
Er staat soms wel een HD logo in beeld, maar het is gedownscaled naar SD beeld.
Op satelliet bestaat er wel een Duitse en een Franse Arte HD.
De programmering is niet identiek aan die op de kabel, en daar wordt het wel in HD uitgezonden.
Verwarrend, inderdaad.
Antwoord
#4
telenet stuurt die HD versie door van op 5west welke dezelfde is,maar zoals ik eerder zei in sd formaat,en voor de rest onderbreken ze het voor een uur of 2 a 3 met programma's in samenwerking met RTBF.
Antwoord
#5
Er staat inderdaad ARTE HD als logo in de linkerbovenhoek maar in werkelijkheid zendt die zender in SD uit want als ik op die zender afstem via de CI+ module staat als resolutie 576i en niet 720i of
1080i en dat is nogal misleidend, man zou in dat geval dat woordje HD achterwege laten.
Antwoord
#6
(01-02-2015, 18:44)master-magic schreef: telenet stuurt die HD versie door van op 5west welke dezelfde is,maar zoals ik eerder zei in sd formaat,en voor de rest onderbreken ze het voor een uur of 2 a 3 met programma's in samenwerking met RTBF.

Dat is te merken als er een RTBF programma wordt uitgezonden doordat die programma's voorzien zijn met Nederlandse ondertitels.
Bovendien kan men als audio kiezen tussen het Frans en Duits al stuurt Telenet standaard het Frans door.
Bij Proximus is het echter niet mogelijk om de audio taal te kiezen, de reden is mij een raadsel.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)