weet waar aan je begint voor je een petitie tekent
#1
Lightbulb 
Man achter Telenet-protest moet kleine lettertjes van petitie aanpassen

Wie intekent op de actie ‘iklaatmenietpluimen.be’ stelt zijn gegevens beschikbaar voor andere bedrijven. Dat staat in de kleine lettertjes op de website. ‘Ik zal de algemene voorwaarden aanpassen’, zegt de initiatiefnemer.
Al meer dan 70.000 gebruikers steunen de actie ‘iklaatmenietpluimen.be’. Die moet Telenet ervan doen afzien de prijzen te verhogen vanaf volgend jaar.
Maar wie de petitie tekent, kan voor een verrassing komen te staan. Bij de algemene voorwaarden staat letterlijk: ‘De gebruiker kan zich, kosteloos en op verzoek, steeds verzetten tegen het gebruik van zijn gegevens voor direct marketing.’ Maar dan moet je dat dus eerst laten weten.

‘Toegegeven, ik heb die algemene voorwaarden snel in elkaar gestoken. Als deze regel voor verwarring zorgt, ga ik hem aanpassen’, zegt initiatiefnemer Kurt Buysse. ‘Ik benadruk dat er geen gegevens worden doorgespeeld aan derden of aan andere bedrijven voor direct marketing. Op de lijst hebben al veel mensen van Telenet, Mobistar en andere providers ingetekend, gewoon om mee te kunnen kijken wat ik communiceer naar de consumenten. Ik kan het dus niet maken om de mailgegevens door te spelen aan bedrijven. Dat zou het hele ini­tiatief onderuithalen.’
Opvallend: Buysse werkt zelf voor een bedrijf dat andere bedrijven helpt om via e-mail nieuwe klanten te bereiken en helpt omgaan met databanken. ‘Ik benadruk dit een privé-ini­tiatief is. Dit staat los van mijn professionele bezigheid.’
Het Nieuwsblad
Antwoord
#2
wat iedereen nu al weet : Belgacom zal meebieden op de groepsaankoop die is gelanceerd na de aankondiging van de prijsverhogingen bij Telenet. Maar Leroy houdt de handen vrij om sommige prijzen toch nog te verhogen.

U sluit dus een prijsverhoging niet uit, afgezien van de groepsaankoop?
Leroy: "We sluiten prijsverhogingen niet uit. Wat we meestal doen is nieuwe diensten aanbieden in de packs en de prijs verhogen met de nieuwe diensten. Pure prijsverhogingen doen we niet, wel prijsverhogingen die gekoppeld zijn aan extra diensten of producten of toepassingen."
komt uit Trends
Antwoord
#3
van de vrije markt : Leroy : het zal nooit kunnen om 3 a 4 spelers te hebben,
de investeringen zijn veel te duur : tja : of wie ze graag aan het woord hoort, (het staat helemaal op het einde)
Antwoord
#4
Telenet beter communiceren aldus CEO John Porter
Antwoord
#5
Telenet sabelt Proximus-aanbod voor groepsaankoop neer: 'Gluiperige tariefverhoging bij Belgacom'
12/02/15

Telenet-topman John Porter heeft nogmaals duidelijk gemaakt geen heil te zien in groepsaankopen voor telecom. 'Sommige van de groepsaanbiedingen zijn eerder cynisch', zei hij. Daarbij viseerde hij Proximus.
Na de aankondiging vorig jaar dat Telenet de prijzen van een aantal populaire producten zou verhogen, startte een ontevreden consument een groepsaankoop voor telecombundels. Proximus, Scarlet, TV Vlaanderen en BASE sprongen op de kar en kwamen met een speciaal aanbod voor wie via groepsofferte.be intekent.
Telenet wilde echter niet meedoen. Porter lijkt er niet wakker van te liggen. 'Ik weet niet hoeveel mensen gebruik maken van het groepsaanbod en of dat dan Telenet-klanten zijn of niet', zei hij op een persconferentie in Mechelen. 'Maar ik weet wel dat ons percentage vertrekkers binnen de verwachtingen ligt. We hebben eerlijk gezegd niet gemerkt dat er veel klanten zijn vertrokken voor een beter aanbod.'

Gluiperige tariefverhoging in Belgacomaanbod

De topman liet niet na om de groepsaanbod-formule van concurrent Proximus neer te sabelen. 'Jullie kunnen ook rekenen en vaststellen dat er een wat gluiperige tariefverhoging in het Belgacom-aanbod zit. Het pack dat ze aanbieden gaat van 62,95 naar 64,95 euro. Je krijgt dan wel een tijdje wat dingen gratis, of je ze nu wil of niet, maar je zult uiteindelijk 2 euro meer betalen', klonk het.

Porter: 'Niet goed gecommuniceerd'

Porter heeft naar eigen zeggen uit de heisa rond de prijsverhoging wel geleerd dat hij beter moet communiceren. 'Veel van wat we doen, zorgt voor een lagere kost voor de klant', zei hij. 'Dat hebben we vorig jaar niet goed gecommuniceerd.' Hij verwees naar de WiFree-hotspots, de opwaardering van de mobiele abonnementen en andere nieuwigheden.
De focus ligt voor Porter duidelijk op 'waar voor je geld'. Telenet lijkt dus niet op prijs te gaan concurreren, maar op inhoud. Dat lijkt ook te gelden voor het scherp geprijsde mobiele aanbod, waarvoor Telenet eind 2014 bijna 900.000 klanten had. De groei van die King en Kong-tarieven is in de laatste maanden van 2014 wat vertraagd. Porter gaf toe dat Telenet de voet wat van het gaspedaal haalde, terwijl Proximus zijn nieuwe merk in de markt aan het zetten was.

Geen 'race to the bottom'
De topman ziet wel nog groei voor het mobiele aanbod, dat Telenet verkoopt via een overeenkomst met Mobistar, maar zal daarbij 'niet irrationeel' te werk gaan. Telenet is vorig jaar al terughoudender geworden met de verkoop van toestellen tegen lage prijzen in combinatie met een abonnement. 'Op een bepaald punt zijn de marges van die aard dat er niet veel ruimte meer is om een bom te gooien op de toestellenmarkt', aldus Porter. Hij voorspelde dat de mobiele operatoren geen 'race to the bottom' zullen starten.
Antwoord
#6
die daar in die actie hebben gelooft : iklaatmijnietpluimen : 2 euro duurder bij telenet begin dit jaar,
kregen de garantie dat de prijs in 2015 niet steeg, ondertussen voor de eigen proximusklanten het volgende :

Telecomoperator Proximus verhoogt vanaf 1 juli de prijzen van een resem telecombundels voor residentiële en professionele klanten. Ook wie enkel telefonie afneemt of vaak mobiel belt naar het buitenland, betaalt binnenkort meer, schrijven De Tijd en L’Echo donderdag.
Concreet verhoogt Proximus het abonnementsgeld met 2 euro per maand voor nagenoeg alle ‘oude packs’ die afgesloten zijn voor april 2012. Een pack is een bundel waar verschillende diensten zoals internet, televisie, telefonie of mobiel internet in worden gestoken.
Ook de professionele klanten ontkomen niet aan de prijsverhoging. De prijzen van de oudere packs worden opgetrokken met 0,5 à 4 euro. Voor wie enkel telefonie afneemt bij Proximus, wordt het maandelijkse abonnementsgeld voor telefoneren via de vaste lijn met 0,5 tot 1 euro opgetrokken.
‘We willen investeren in de nieuwe packs die meer aangepast zijn aan de noden van de consument’, zo meldt het telecombedrijf. ‘Voor het gros van de klanten verandert er niets’, klinkt het.

Protest tegen prijsverhogingen Proximus
Proximus verhoogt de prijzen van een aantal bundels met telefonie, televisie en internet met zo’n 2 euro per maand. ‘Zij kunnen dit doen doordat er te weinig concurrentie is’, klaagt Test-Aankoop aan.
Ook afzonderlijke internetabonnementen slaan op.
Antwoord
#7
(09-05-2015, 21:43)natte schreef:
(08-05-2015, 16:23)zorro123 schreef: die daar in die actie hebben gelooft : iklaatmijnietpluimen : 2 euro duurder bij telenet begin dit jaar,
kregen de garantie dat de prijs in 2015 niet steeg, ondertussen voor de eigen proximusklanten het volgende :

Telecomoperator Proximus verhoogt vanaf 1 juli de prijzen van een resem telecombundels voor residentiële en professionele klanten. Ook wie enkel telefonie afneemt of vaak mobiel belt naar het buitenland, betaalt binnenkort meer, schrijven De Tijd en L’Echo donderdag.
Concreet verhoogt Proximus het abonnementsgeld met 2 euro per maand voor nagenoeg alle ‘oude packs’ die afgesloten zijn voor april 2012. Een pack is een bundel waar verschillende diensten zoals internet, televisie, telefonie of mobiel internet in worden gestoken.
Ook de professionele klanten ontkomen niet aan de prijsverhoging. De prijzen van de oudere packs worden opgetrokken met 0,5 à 4 euro. Voor wie enkel telefonie afneemt bij Proximus, wordt het maandelijkse abonnementsgeld voor telefoneren via de vaste lijn met 0,5 tot 1 euro opgetrokken.
‘We willen investeren in de nieuwe packs die meer aangepast zijn aan de noden van de consument’, zo meldt het telecombedrijf. ‘Voor het gros van de klanten verandert er niets’, klinkt het.

Protest tegen prijsverhogingen Proximus
Proximus verhoogt de prijzen van een aantal bundels met telefonie, televisie en internet met zo’n 2 euro per maand. ‘Zij kunnen dit doen doordat er te weinig concurrentie is’, klaagt Test-Aankoop aan.
Ook afzonderlijke internetabonnementen slaan op.
ik heb ze alle twee. ben dus den dupeur van dienst

wat er allemaal verandert bij proximus,
hier heb je nog zo een lijst veranderingen bij proximus,
van vereenvoudiging hebben ze blijkbaar nog niet gehoord.
Antwoord
#8
Als ik dat forum van peoximus soms overloop,dan vind ik daar niets anders op dan zagers en klagers en vraag ik mij af waarom zij dan nog bij die operator blijven.Want telenet is ten opzichte van proximus veel goedkoper geworden dan vroeger.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)