Weer een nieuwe module ?!
#1
https://www.sat4all.com/forums/topic/347...try2316825

Hoeveel keer gaan ze daar nog nieuwe coderingen introduceren en klanten op kosten jagen ?
Antwoord
#2
het begin van het einde.....
Antwoord
#3
(13-07-2015, 15:30)Gmaster-magic schreef: het begin van het einde.....

Master , ik hoop het niet . Ik zou mijn ganse leven nog graag RTL 4 ontvangen via de sat ? 
Ik zou anders niet weten hoe we hem anders kunnen oppikken ;-)
Antwoord
#4
(13-07-2015, 17:22)natte schreef: Komaan chuccky is neem een m7 decoder bij kost niets huur voor leven bij abonnement waar je zelf ook reclame maakt op andere forums. Hang die in loop of met diseck aan je andere decoder. Zijn zelfs in de  eldi te koop.

Jij ziet het rooskleurig ! Master bedoeld het volledig verdwijnen van canaldigitaal op de sat omdat ze zo nog meer abonnees gaan verliezen met het steeds wisselen van hun kaarten en kastjes. 
En dan kan je nog zoveel diseck en schotel hebben als je wilt . Canaldigitaal weg is ook RTL 4, weg ;-) 
Ik hoop dat je me nu begrijpt lol
Antwoord
#5
(13-07-2015, 18:18)natte schreef: Kom kom illegale softbal maar niet van legale kaartjes. Cd waarschuwt hier al jaren voor . Anderen zullen officiële bakjes moeten huren. Doe ditmaal 2 jaar en lukt zo wel. Legaliseren mannen legaliseren en combineren met proximustv en Telenet en HD+
Kijk, er zijn mensen die ook echt legaal kijken.
Omdat zij niet houden van die apparatuur van de fabrikant, die vol beperkingen zit, namen ze een Linux decoder, of gewoon een ander merk.
Na een tijdje begon CD en TVV ook, die toestellen met een softcam tegen te werken.
Zo ken ik een bejaarde dame die TTV had, met zo'n decoder met een ingebouwde softcam (maar geen Linux).
Ze kon daar geen enkele zender buiten haar abonnement en de FTA's mee bekijken.
Maar door het steeds weer sleutelen aan de software werkte dat ding niet meer, en moest ze een module kopen.
Dat was die eerste module, met de wereldbol.
Ondertussen heeft ze geen satelliet meer, omdat met al die veranderingen (Astra3 erbij nemen, steeds meer HD zenders, ...) ze het gewoon beu geworden was, en ze is naar Belgacom gegaan omwille van het voetbal, dat toen nog exclusief bij Belgacom zat.
Maar stel nu dat ze verder gegaan was met TV Vlaanderen.
Dan had ze ondertussen al een HD ontvanger mogen kopen, een duokop op de schotel nemen, de nieuwe witte module nemen voor die zenders die niet meer met de oude module werken.
Extra betalen voor een nieuwe smartcard (is er ook al geweest).
En dus binnenkort weer een nieuwe module ?

Ik denk dat veel mensen ondertussen afhaken.
Men vergelijkt het soms eens met Windows, je moet toch ook eens upgraden om mee te zijn ?
Maar dat is een valse vergelijking.
Als je upgradet van bijv. Windows XP naar Windows 7 dan krijg je echt wel extra functionaliteit, meer mogelijkheden, enz.

Wat krijg je nu als je upgrade van de witte module naar een volgende ?
Niets, gewoon dat je iets terugkrijgt wat ze eerst hebben afgenomen.

Mij lijkt het er meer en meer op dat ze steeds weer veranderen van systeem, niet omwille van beveiligingsredenen, maar omdat ze je zo steeds weer iets kunnen doen kopen, want zij zijn de enigen die die modules op de markt brengen.

Ik neem geen Canal Digitaal en ook geen TV Vlaanderen meer, omdat ik dat spelletje al lang beu ben.


En nog een bak erbij, Natte ?
Laat maar zitten.
Ik heb al genoeg staan in mijn living, anders wordt het een magazijn.
Antwoord
#6
(13-07-2015, 18:50)boulder schreef:
(13-07-2015, 18:18)natte schreef: Kom kom illegale softbal maar niet van legale kaartjes. Cd waarschuwt hier al jaren voor . Anderen zullen officiële bakjes moeten huren. Doe ditmaal 2 jaar en lukt zo wel. Legaliseren mannen legaliseren en combineren met proximustv en Telenet en HD+
Kijk, er zijn mensen die ook echt legaal kijken.
Omdat zij niet houden van die apparatuur van de fabrikant, die vol beperkingen zit, namen ze een Linux decoder, of gewoon een ander merk.
Na een tijdje begon CD en TVV ook, die toestellen met een softcam tegen te werken.
Zo ken ik een bejaarde dame die TTV had, met zo'n decoder met een ingebouwde softcam (maar geen Linux).
Ze kon daar geen enkele zender buiten haar abonnement en de FTA's mee bekijken.
Maar door het steeds weer sleutelen aan de software werkte dat ding niet meer, en moest ze een module kopen.
Dat was die eerste module, met de wereldbol.
Ondertussen heeft ze geen satelliet meer, omdat met al die veranderingen (Astra3 erbij nemen, steeds meer HD zenders, ...) ze het gewoon beu geworden was, en ze is naar Belgacom gegaan omwille van het voetbal, dat toen nog exclusief bij Belgacom zat.
Maar stel nu dat ze verder gegaan was met TV Vlaanderen.
Dan had ze ondertussen al een HD ontvanger mogen kopen, een duokop op de schotel nemen, de nieuwe witte module nemen voor die zenders die niet meer met de oude module werken.
Extra betalen voor een nieuwe smartcard (is er ook al geweest).
En dus binnenkort weer een nieuwe module ?

Ik denk dat veel mensen ondertussen afhaken.
Men vergelijkt het soms eens met Windows, je moet toch ook eens upgraden om mee te zijn ?
Maar dat is een valse vergelijking.
Als je upgradet van bijv. Windows XP naar Windows 7 dan krijg je echt wel extra functionaliteit, meer mogelijkheden, enz.

Wat krijg je nu als je upgrade van de witte module naar een volgende ?
Niets, gewoon dat je iets terugkrijgt wat ze eerst hebben afgenomen.

Mij lijkt het er meer en meer op dat ze steeds weer veranderen van systeem, niet omwille van beveiligingsredenen, maar omdat ze je zo steeds weer iets kunnen doen kopen, want zij zijn de enigen die die modules op de markt brengen.

Ik neem geen Canal Digitaal en ook geen TV Vlaanderen meer, omdat ik dat spelletje al lang beu ben.


En nog een bak erbij, Natte ?
Laat maar zitten.
Ik heb al genoeg staan in mijn living, anders wordt het een magazijn.
dat is pas gesproken bulder.
en ik ga nog een beetje verder met de kosten .
voor belgie hadden we in de begin periode een multichoiche kaart ! Voor  Nederland een RTL luxcrypt  decoder en erna als ik het goed heb een d2mac decoder . 
Steeds maar kosten geweest .
Antwoord
#7
(13-07-2015, 21:30)chukky2 schreef:
(13-07-2015, 18:50)boulder schreef:
(13-07-2015, 18:18)natte schreef: Kom kom illegale softbal maar niet van legale kaartjes. Cd waarschuwt hier al jaren voor . Anderen zullen officiële bakjes moeten huren. Doe ditmaal 2 jaar en lukt zo wel. Legaliseren mannen legaliseren en combineren met proximustv en Telenet en HD+
Kijk, er zijn mensen die ook echt legaal kijken.
Omdat zij niet houden van die apparatuur van de fabrikant, die vol beperkingen zit, namen ze een Linux decoder, of gewoon een ander merk.
Na een tijdje begon CD en TVV ook, die toestellen met een softcam tegen te werken.
Zo ken ik een bejaarde dame die TTV had, met zo'n decoder met een ingebouwde softcam (maar geen Linux).
Ze kon daar geen enkele zender buiten haar abonnement en de FTA's mee bekijken.
Maar door het steeds weer sleutelen aan de software werkte dat ding niet meer, en moest ze een module kopen.
Dat was die eerste module, met de wereldbol.
Ondertussen heeft ze geen satelliet meer, omdat met al die veranderingen (Astra3 erbij nemen, steeds meer HD zenders, ...) ze het gewoon beu geworden was, en ze is naar Belgacom gegaan omwille van het voetbal, dat toen nog exclusief bij Belgacom zat.
Maar stel nu dat ze verder gegaan was met TV Vlaanderen.
Dan had ze ondertussen al een HD ontvanger mogen kopen, een duokop op de schotel nemen, de nieuwe witte module nemen voor die zenders die niet meer met de oude module werken.
Extra betalen voor een nieuwe smartcard (is er ook al geweest).
En dus binnenkort weer een nieuwe module ?

Ik denk dat veel mensen ondertussen afhaken.
Men vergelijkt het soms eens met Windows, je moet toch ook eens upgraden om mee te zijn ?
Maar dat is een valse vergelijking.
Als je upgradet van bijv. Windows XP naar Windows 7 dan krijg je echt wel extra functionaliteit, meer mogelijkheden, enz.

Wat krijg je nu als je upgrade van de witte module naar een volgende ?
Niets, gewoon dat je iets terugkrijgt wat ze eerst hebben afgenomen.

Mij lijkt het er meer en meer op dat ze steeds weer veranderen van systeem, niet omwille van beveiligingsredenen, maar omdat ze je zo steeds weer iets kunnen doen kopen, want zij zijn de enigen die die modules op de markt brengen.

Ik neem geen Canal Digitaal en ook geen TV Vlaanderen meer, omdat ik dat spelletje al lang beu ben.


En nog een bak erbij, Natte ?
Laat maar zitten.
Ik heb al genoeg staan in mijn living, anders wordt het een magazijn.
dat is pas gesproken bulder.
en ik ga nog een beetje verder met de kosten .
voor belgie hadden we in de begin periode een multichoiche kaart ! Voor  Nederland een RTL luxcrypt  decoder en erna als ik het goed heb een d2mac decoder . 
Steeds maar kosten geweest .

heb dit ook meegemaakt in de jaren 90 die luxcrypt die ik nog ergens liggen heb,
als er een serie of een film kwam dan kwam dat bakje in werking.

maar heb het hier al verteld,allemaal mooi die aanbieders via sat,
maar elke keer weer ontvanger nodig dat op den duur in je woonkamer een winkel begint te worden met satelliet ontvangers,
heb er hier al enkele staan die niet echt meer bruikbaar zijn (premiere,oude sky uk box,een HD ontvanger die 1 van de eerste was en enkel met module kon gebruikt worden,enz.)
zie het daarom niet zitten om weer eens nieuwe kaart en/of module te kopen,
op den duur begint het ook te eindigen voor mij,
je betaald heel veel en er worden je zenders ontnomen die in je pakket zitten als je geen CI module van hen hebt.
allemaal leuk wel die HD zenders,maar als je ze niet kan bekijken met je ontvanger dan is dit een gemiste kans.
nu in Basic+ al 3 zenders die mij ontnomen zijn via Tv Vlaanderen. Sad
je kan wel zeggen,dat zijn 3 franse zenders dat in het telesat pakket zitten ook,maar dat kaartje is ook al enkel met de CI module te gebruiken,in de softcam werkt die niet meer.
dus geen oplossing,en vertik het weer een nieuwe box te moeten krijgen of kopen,heb een Tv Vlaanderen box staan in de kast Wink
Antwoord
#8
http://www.v-net.tv/anga-com-m7-group-ch...h-services

hier in het engels meer info over de aanpassing.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)