Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mees spaanse zenders op astra 1
De Nederlandse en Vlaamse satellietkijkers kunnen zonder enige vorm van abonnement naar meer Spaanse zenders kijken. Er zijn op dit moment zes Spaanse zenders via de Astra1 satelliet te ontvangen.

De Astra1-satelliet op 19,2 graden oost is in Nederland veel bekeken en kan vrijwel door elke satellietkijker ontvangen worden. Naast het SD-versies van de belangrijkste Nederlandse publieke en commerciële zenders – die gecodeerd als onderdeel van het CanalDigitaal aanbod uitzenden – worden de belangrijkste Duitse omroepen – waarvan velen in HD-kwaliteit – worden onder meer ook nieuws en Ultra HD-kanalen via deze satelliet uitgezonden.

INTERNATIONAAL AANBOD OP ASTRA1

Op Astra1-satellietpositie worden tevens veel internationale zenders uitgezonden. Hieronder bevinden zich vanaf nu zes Spaanse zenders. Al langer zijn Canal Iberalia TV Galicia, Canal Sur Andalucia, TVE International en Canal 24 Horas te bekijken. Aan dit ongecodeerde Spaanse zenderaanbod is de regionale zender Aragón toegevoegd. De zender is te ontvangen via uitzendfrequentie 11.067 GHz V – 22000 – 5/6 te ontvangen.
Antwoord
Die van TotaalTV maken toch ook van alles groot nieuws, hee.
Meer zenders (meervoud), het gaat maar om één zender, en het is dan nog een regionaal zendertje.
Wat ik wel gezien heb, is dat het vroegere Digital+ ondertussen Movistar+ heet, en dat ze bijna alle gewone Spaanse zenders (La 1, Antena3, Quatro, Telecinco, ...) nu ook in HD hebben.
Enkel het tweede kanaal, en sommige themakanalen zitten nog alleen in SD erop.

Helaas is TVEi nog steeds alleen in erg triestige SD kwaliteit beschikbaar, met een zeer lage bitrate.
Antwoord
(16-09-2015, 11:29)boulder schreef: Die van TotaalTV maken toch ook van alles groot nieuws, hee.
Meer zenders (meervoud), het gaat maar om één zender, en het is dan nog een regionaal zendertje.
Wat ik wel gezien heb, is dat het vroegere Digital+ ondertussen Movistar+ heet, en dat ze bijna alle gewone Spaanse zenders (La 1, Antena3, Quatro, Telecinco, ...) nu ook in HD hebben.

Helaas is TVEi nog steeds alleen in erg triestige SD kwaliteit beschikbaar, met een zeer lage bitrate.

Een extra spaanstalige zender met wat inhoud zou bij telenet toch wel een extra zijn
Antwoord
(16-09-2015, 11:29)boulder schreef: Die van TotaalTV maken toch ook van alles groot nieuws, hee.

inderdaad boulder hollanders overdrijven graag hee
Antwoord
(16-09-2015, 11:44)koendevos schreef:

Een extra spaanstalige zender met wat inhoud zou bij telenet toch wel een extra zijn

vraag is of er genoeg kijkers voor zijn en de uitzendrechten voor belgie kunnen van spaanse zenders....
Antwoord
(16-09-2015, 11:44)koendevos schreef:

Ik zou eigenlijk niet weten welk een.
Ik heb al op hotels gezien waaruit het Spaanse aanbod zoal bestaat.
Je hebt TVEi dat je hier kan bekijken.
Qua beeldkwaliteit afschuwelijk, zeer lage bitrate, maar qua inhoud valt het best mee.
Wat krijgen de Spanjaarden immers zelf op hun openbare kanalen?
Heel veel Amerikaanse series en films, maar dan gedubd in het Spaans.
Lijkt mij niet echt interessant, kun je ze beter met origineel geluid en ondertitels bekijken op een Vlaamse/Nederlandse omroep.
Je hebt natuurlijk ook heel wat kinderkanalen, documentaire kanalen, enz.
Maar bijna altijd zijn het de bekende National Geographic, Discovery Channel, enz. gedubd naar het Spaans.
Dus ja, wie graag zijn Spaans wil bijschaven, zou eigenlijk vooral gebaat zijn bij TVEi, maar dan in HD kwaliteit, maar dat biedt de Spaanse omroep niet aan.

RTPi (ben nu ook met Portugees bezig) is trouwens zo mogelijk nog slechter qua beeldkwaliteit.
Antwoord
Nou vroeger was dienportugees bij indi ook gene vette van beeldkwaliteit maar bestaan er dan geen Spaanse HD zenders!
Antwoord
(16-09-2015, 18:00)natte schreef: Nou vroeger was dienportugees bij indi ook gene vette van beeldkwaliteit maar bestaan er dan geen Spaanse HD zenders!

die bestaan maar zitten achter een kaartje en enkel voor spanjaarden mogelijk en enkel met hun ontvanger mogelijk Wink
en duur voor wat men allemaal krijgt.
Antwoord
(16-09-2015, 19:18)master-magic schreef:
(16-09-2015, 18:00)natte schreef: Nou vroeger was dienportugees bij indi ook gene vette van beeldkwaliteit maar bestaan er dan geen Spaanse HD zenders!

die bestaan maar zitten achter een kaartje en enkel voor spanjaarden mogelijk en enkel met hun ontvanger mogelijk Wink
Jep, en zoals gezegd, waarom zou je een Amerikaanse serie gedubd in het Spaans gaan bekijken?
Als ik mijn Spaans wil bijspijkeren heb ik liever een echte Spaanse/Mexicaanse/... film, en niet een Amerikaanse gedubde.
De enige Spaanse zender die zoiets biedt is TVE internacional, maar net die heeft de slechtste beeldkwaliteit.
Ik denk dat ze in de VS wel een HD versie hiervan hebben.
Maar daar zou je dan weer geen teletekst op hebben, vermits dat iets Europees is.
Antwoord
(16-09-2015, 19:18)master-magic schreef:

Maar bij indi was dat toch
Antwoord