NGC Wild HD Nu in Play More
#21
(02-10-2015, 16:54)natte schreef: sat wild hd beter beeld dan bij telenet vind ik

op satelliet krijgt het kanaal dan ook het dubbelle van wat het op telenet krijgt,
is dan normaal dat het beeld op satelliet beter is dan op telenet.
op satelliet krijgt het max 8000kb/sec voor beeld en op telenet 4800 kb/sec voor beeld.
duidelijker kan het niet zeker Wink
Antwoord
#22
dag 1 is dag 2 niet : ZEER groot verschil in beeld : National Geografic Channel HD en vooral National Geografic Wild HD,
dag 1 korrelig en blokkerig : dag 2 niets vergeleken met de dag ervoor (vooral in Demand), je kunt als je iets wilt volgen, het beter in dit wil ik nog zien zetten,
komen alle beschikbare afleveringen in, geen dubbele : om een voorbeeld te geven, vandaag staan er de eerste 5 afleveringen in van iets wat je volgt, en morgen geven ze bijvoorbeeld aflevering 3 : verandert gewoon de datum,
zodat je geen dubbele aflevering ziet,
MAAR WAT het beeld betreft bij National Geografic Wild HD, dat het zo maar blijft
(en het zal overal wel beter kunnen, iemand met een 4k tv ziet dan dingen die de gewone kijker niet ziet, en dit zal zowel wel blijven aangezien alles vooruit gaat, behalve de programma's + zenders : dat duurt veel langer)
Antwoord
#23
(03-10-2015, 03:29)zorro123 schreef: dag 1 is dag 2 niet : ZEER groot verschil in beeld : National Geografic Channel HD en vooral National Geografic Wild HD,
dag 1 korrelig en blokkerig : dag 2 niets vergeleken met de dag ervoor (vooral in Demand), je kunt als je iets wilt volgen, het beter in dit wil ik nog zien zetten,
komen alle beschikbare afleveringen in, geen dubbele : om een voorbeeld te geven, vandaag staan er de eerste 5 afleveringen in van iets wat je volgt, en morgen geven ze bijvoorbeeld aflevering 3 : verandert gewoon de datum,
zodat je geen dubbele aflevering ziet,
MAAR WAT het beeld betreft bij National Geografic Wild HD, dat het zo maar blijft
(en het zal overal wel beter kunnen, iemand met een 4k tv ziet dan dingen die de gewone kijker niet ziet, en dit zal zowel wel blijven aangezien alles vooruit gaat, behalve de programma's + zenders : dat duurt veel langer)

als telenet zo blijft verder doen met zenders proppen op de muxen en minder en minder bandbreedte geven aan HD zenders zal het er niet op verbeteren.
zoals ze nu bezig zijn is het niet goed,HD beeld gaat achteruit.
ze zitten tot op hun kiezen momenteel met ruimte vrees ik.
Antwoord
#24
(03-10-2015, 04:15)master-magic schreef:
(03-10-2015, 03:29)zorro123 schreef: dag 1 is dag 2 niet : ZEER groot verschil in beeld : National Geografic Channel HD en vooral National Geografic Wild HD,
dag 1 korrelig en blokkerig : dag 2 niets vergeleken met de dag ervoor (vooral in Demand), je kunt als je iets wilt volgen, het beter in dit wil ik nog zien zetten,
komen alle beschikbare afleveringen in, geen dubbele : om een voorbeeld te geven, vandaag staan er de eerste 5 afleveringen in van iets wat je volgt, en morgen geven ze bijvoorbeeld aflevering 3 : verandert gewoon de datum,
zodat je geen dubbele aflevering ziet,
MAAR WAT het beeld betreft bij National Geografic Wild HD, dat het zo maar blijft
(en het zal overal wel beter kunnen, iemand met een 4k tv ziet dan dingen die de gewone kijker niet ziet, en dit zal zowel wel blijven aangezien alles vooruit gaat, behalve de programma's + zenders : dat duurt veel langer)

als telenet zo blijft verder doen met zenders proppen op de muxen en minder en minder bandbreedte geven aan HD zenders zal het er niet op verbeteren.
zoals ze nu bezig zijn is het niet goed,HD beeld gaat achteruit.
ze zitten tot op hun kiezen momenteel met ruimte vrees ik.

Dat heb ik persoonlijk ook al gemerkt :tot een week geleden waren de HD zenders een stuk beter dan dat nu momenteel het geval is.
Gaat idd achteruit. Sad
Antwoord
#25
programma's van 45 à 50 minuten : worden 3 maal onderbroken voor aankondigingen van programma's,
maar nu merk ik dat er ook zijn zonder onderbreking ?
Antwoord
#26
(03-10-2015, 07:37)natte schreef:
(03-10-2015, 04:15)master-magic schreef:
(03-10-2015, 03:29)zorro123 schreef: dag 1 is dag 2 niet : ZEER groot verschil in beeld : National Geografic Channel HD en vooral National Geografic Wild HD,
dag 1 korrelig en blokkerig : dag 2 niets vergeleken met de dag ervoor (vooral in Demand), je kunt als je iets wilt volgen, het beter in dit wil ik nog zien zetten,
komen alle beschikbare afleveringen in, geen dubbele : om een voorbeeld te geven, vandaag staan er de eerste 5 afleveringen in van iets wat je volgt, en morgen geven ze bijvoorbeeld aflevering 3 : verandert gewoon de datum,
zodat je geen dubbele aflevering ziet,
MAAR WAT het beeld betreft bij National Geografic Wild HD, dat het zo maar blijft
(en het zal overal wel beter kunnen, iemand met een 4k tv ziet dan dingen die de gewone kijker niet ziet, en dit zal zowel wel blijven aangezien alles vooruit gaat, behalve de programma's + zenders : dat duurt veel langer)

als telenet zo blijft verder doen met zenders proppen op de muxen en minder en minder bandbreedte geven aan HD zenders zal het er niet op verbeteren.
zoals ze nu bezig zijn is het niet goed,HD beeld gaat achteruit.
ze zitten tot op hun kiezen momenteel met ruimte vrees ik.

Vraag me af hoe ze dat dan in Wemmel doen waar meer dan het dubbele zenders zijn dan hier. In ex indigebied zijn ook goede kabels

heeft niks met kabels te maken,gewoon de bandbreedte dat er in ex indi gebied is maar telenet beslist om overal even bandbreedte te geven per zender op de kabel zodat ze meer kunnen proppen,
denk dat de meeste mensen die niet op forums zitten en dit volgen het zelf niet merken,
niet iedereen heeft goeie ogen dat de mindere kwaliteit zien,
ook zijn er veel de op hun tv alle extra verbeter opties hebben opstaan en dat het beeld verslechten zodat ze niet merken dat een zender slechter is geworden of niet.
het zijn enkel mensen die kwaliteit beeld belangrijk vinden die het merken.
telenet ligt er niet van wakker,belangrijkste is dat ze alweer een HD zender extra aanbieden omdat de klanten het vragen om meer HD te krijgen.
Antwoord
#27
(04-10-2015, 20:16)zorro123 schreef: programma's van 45 à 50 minuten : worden 3 maal onderbroken voor aankondigingen van programma's,
maar nu merk ik dat er ook zijn zonder onderbreking ?

nu bij NGC Wild HD : geen korrel of blokkerig beeld meer,
meer nog geen onderbrekingen tijdens de afleveringen, alhoewel ik ken er nog een : maar waar het eerst 3 maal onderbroken werd, 
is het nu nog eenmaal (halverwege)

en tja het zal wel beter kunnen bij sommige criticasten (100% bestaat niet), maar dit zal altijd blijven, want ze brengen steeds nieuwe tv-schermen waar je beter beeld mee kunt zien,
maar als je steeds altijd het nieuwste scherm wilt hebben, moet je al een zeer gevulde bankrekening hebben
Antwoord
#28
(10-10-2015, 02:50)zorro123 schreef:
(04-10-2015, 20:16)zorro123 schreef: programma's van 45 à 50 minuten : worden 3 maal onderbroken voor aankondigingen van programma's,
maar nu merk ik dat er ook zijn zonder onderbreking ?

nu bij NGC Wild HD : geen korrel of blokkerig beeld meer,
meer nog geen onderbrekingen tijdens de afleveringen, alhoewel ik ken er nog een : maar waar het eerst 3 maal onderbroken werd, 
is het nu nog eenmaal (halverwege)

en tja het zal wel beter kunnen bij sommige criticasten (100% bestaat niet), maar dit zal altijd blijven, want ze brengen steeds nieuwe tv-schermen waar je beter beeld mee kunt zien,
maar als je steeds altijd het nieuwste scherm wilt hebben, moet je al een zeer gevulde bankrekening hebben

maar als telenet zenders propt op een mux waardoor de bandbreedte per zender omlaag gaat en zo ook de beeldkwaliteit mag je nog het beste scherm hebben,
dat zie je altijd,hoe dan ook.
en wat moet het zijn als ik het al zie op een 82 cm scherm beeld,en er nog grotere schermen zijn en dus de lage beeldkwaliteit over meer pixels moeten gaan en dus de kwaliteit nog meer naar beneden gaat,
de feiten zijn er,men kan het niet ontkennen.
en ook eens over nadenken dat niet overal dezelfde zenders op dezelfde muxen worden verdeeld,
er kan dus verschil zitten in het aanbod,
oost en west vlaanderen hebben hetzelfde aanbod op de muxen staan aan zenders,
antwerpen en limburg zal ook zelfde zijn en brussel heeft nog een ander aanbod.
dus verschil is er altijd.
de vraag is ook,in welke bitrate krijgen ze het beeld door,is dat via satelliet of via glasvezel of nog een andere optie.
Antwoord
#29
(10-10-2015, 05:12)master-magic schreef:
(10-10-2015, 02:50)zorro123 schreef:
(04-10-2015, 20:16)zorro123 schreef: programma's van 45 à 50 minuten : worden 3 maal onderbroken voor aankondigingen van programma's,
maar nu merk ik dat er ook zijn zonder onderbreking ?

nu bij NGC Wild HD : geen korrel of blokkerig beeld meer,
meer nog geen onderbrekingen tijdens de afleveringen, alhoewel ik ken er nog een : maar waar het eerst 3 maal onderbroken werd, 
is het nu nog eenmaal (halverwege)

en tja het zal wel beter kunnen bij sommige criticasten (100% bestaat niet), maar dit zal altijd blijven, want ze brengen steeds nieuwe tv-schermen waar je beter beeld mee kunt zien,
maar als je steeds altijd het nieuwste scherm wilt hebben, moet je al een zeer gevulde bankrekening hebben

maar als telenet zenders propt op een mux waardoor de bandbreedte per zender omlaag gaat en zo ook de beeldkwaliteit mag je nog het beste scherm hebben,
dat zie je altijd,hoe dan ook.
en wat moet het zijn als ik het al zie op een 82 cm scherm beeld,en er nog grotere schermen zijn en dus de lage beeldkwaliteit over meer pixels moeten gaan en dus de kwaliteit nog meer naar beneden gaat,
de feiten zijn er,men kan het niet ontkennen.
en ook eens over nadenken dat niet overal dezelfde zenders op dezelfde muxen worden verdeeld,
er kan dus verschil zitten in het aanbod,
oost en west vlaanderen hebben hetzelfde aanbod op de muxen staan aan zenders,
antwerpen en limburg zal ook zelfde zijn en brussel heeft nog een ander aanbod.
dus verschil is er altijd.
de vraag is ook,in welke bitrate krijgen ze het beeld door,is dat via satelliet of via glasvezel of nog een andere optie.
Ik vraag me af wat Telenet moet doen om de beste beeldkwaliteit door te geven zodat we optimaal kunnen genieten van eindelijk het perfecte beeld.
En hoelang we daar nog op moeten wachten.
Antwoord
#30
(10-10-2015, 02:50)zorro123 schreef: en tja het zal wel beter kunnen bij sommige criticasten (100% bestaat niet), maar dit zal altijd blijven, want ze brengen steeds nieuwe tv-schermen waar je beter beeld mee kunt zien,
maar als je steeds altijd het nieuwste scherm wilt hebben, moet je al een zeer gevulde bankrekening hebben
Dat is het echt niet.
Kijk, een goede graadmeter (niet perfect, maar zegt toch wel veel) is de bitrate.
Die kun je niet opvragen op een Telenet box, maar wel meten met sommige TV's en andere ontvangers.
Prime Star HD had bijv. steevast 8Mbps, en dat was geen slecht beeld.
Vroeger hadden de VRT zenders allemaal 8-9 Mbps, nu is het weer wat beter en komen we weer in die buurt, maar Canvas HD blijft nog wat achterophinken met rond de 6,5Mbps.
Vier HD en Vijf HD hebben rond de 8-9 Mbps.
Dat is niet iets nieuws, dat is al jaren zo.
Dan komt NGC Wild HD, FOX HD en nog een aantal van die nieuwe zenders, en die krijgen allemaal maar rond de 4,5 Mbps.
Dan snap je toch wel dat het beeld daarvan minder zal zijn.
Het is gewoon de helft van wat ze voor een goed HD beeld voorzien.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)