Grote verschuiving op 31 mei
#1
Op 31 mei wijzigt CanalDigitaal de uitzendgegevens van een groot aantal zenders. De waarde van de ‘symbol rate’ bij deze zenders wordt aangepast van 27.500 naar 29.900.
Het betreft de volgende zenders:

HD-zenders
NPO 1
NPO 2
NPO 3
RTL 4
RTL 5
SBS6
RTL 7
Net5
RTL 8
Veronica/DisneyXD
Een
Canvas
The QYOU
EDGE
FOX Sports Eredivisie 1
FOX Sports International
HBO 1

SD zenders
RTL Lounge
RTL Z
FOX
NPO Doc
NPO Politiek/NPO Best 24
NPO Z@pp/NPO Humor TV
L1 Limburg
AT5
24Kitchen
Boomerang
Discovery Channel
Investigation Discovery
Disney Channel
13th Street
SyFy
Reality Kings
HBO 2
HBO 3

Zal voor veel problemen zorgen bij veel mensen bij regen en een te kleine schotel......
Antwoord
#2
Gaat over volgnde transponders op 23.5

11739V
11856V
12187H
Antwoord
#3
Dus... ze willen weer eens een transpondertje uitsparen.
En als mensen dan een nieuwe schotel moeten kopen kan hen niets schelen, want het is goedkoper voor hen.
Ik ben toch blij dat ik niet verder gegaan ben met TV Vlaanderen indertijd.
Ze doen niet anders dan u als klant op kosten jagen.

Ohja, en voor je zegt "jamaar, 't is CanalDigitaal...", de NPO zenders zitten ook bij TV Vlaanderen en de VRT zenders natuurlijk ook.
Antwoord
#4
(16-05-2016, 09:31)boulder schreef: Dus... ze willen weer eens een transpondertje uitsparen.
En als mensen dan een nieuwe schotel moeten kopen kan hen niets schelen, want het is goedkoper voor hen.
Ik ben toch blij dat ik niet verder gegaan ben met TV Vlaanderen indertijd.
Ze doen niet anders dan u als klant op kosten jagen.

Ohja, en voor je zegt "jamaar, 't is CanalDigitaal...", de NPO zenders zitten ook bij TV Vlaanderen en de VRT zenders natuurlijk ook.

zullen nog veel klachten komen vrees ik.....
Antwoord
#5
(17-05-2016, 19:49)natte schreef:
(16-05-2016, 09:31)boulder schreef: Dus... ze willen weer eens een transpondertje uitsparen.
En als mensen dan een nieuwe schotel moeten kopen kan hen niets schelen, want het is goedkoper voor hen.
Ik ben toch blij dat ik niet verder gegaan ben met TV Vlaanderen indertijd.
Ze doen niet anders dan u als klant op kosten jagen.

Ohja, en voor je zegt "jamaar, 't is CanalDigitaal...", de NPO zenders zitten ook bij TV Vlaanderen en de VRT zenders natuurlijk ook.

Andere Hollanders niet hee

Maar de problemen zullen wel komen,merk het al soms op vtm dat die bij regen al eens snel wegvalt en film1 premiere ook.
Antwoord
#6
Wat is het voordeel van 29900 ?
Antwoord
#7
(17-05-2016, 22:17)chukky2 schreef: Wat is het voordeel van 29900 ?

dat er wat plaats vrij komt op een transponder,dus dat de zender minder plaats inneemt voor hetzelfde beeld (al is dat in praktijk meer gecomprimeerd en dus minder bitrate en veel gevoeliger).
Antwoord
#8
En ondertussen is het aangepast,
Ik zie wel ook een testkanaal op de 19.2 nu en werkt op mijn kaart dat testkanaal,ze zenden de regionale zender van brabant door op die transponder.
Word gezien als CSC TEST op 12515 H 22000 QPSK dvb-s 5/6
Antwoord
#9
Vtm hd heef ene piek van max bitrage van rond de 15000 nu op satelliet door die aanpassing,
Valt op nu,maar de vraag is voor hoe lang,
Tot ze weer 2 zender bij proppen zeker Wink
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)