UHD op een Full HD TV toestel
#1
Ik heb altijd afgevraagd als men 4K of UHD beelden op een Full HD TV toestel zou ontvangen wat men te zien zou krijgen, natuurlijk geen UHD maar toch op zijn minst (Full) HD en hopelijk geen vervormde lelijke onscherpe beelden.
Antwoord
#2
(07-08-2016, 09:47)apestaart12 schreef: Ik heb altijd afgevraagd als men 4K of UHD beelden op een Full HD TV toestel zou ontvangen wat men te zien zou krijgen, natuurlijk geen UHD maar toch op zijn minst (Full) HD en hopelijk geen vervormde lelijke onscherpe beelden.

Ik ben er ook nieuwsgierig naar. Hopelijk wel want als men dan dan daarvoor een nieuw tv toestel dient te kopen... Ik denk van wel, want met m'n oud tv toestel kon ik toch ook de HD zenders ontvangen maar dan in SD beeld. Ik vermoed dat dit hier het zelfde zal zijn : UHD beeld op Full HD tv toestel zal gewoon HD beeld zijn denk ik.
Ik denk niet dat dit zal zijn zoals met 3D waarbij men 2 beelden op één scherm zag.
Antwoord
#3
Dat zal gewoon de ontvanger zijn die het omvormt.
Net zoals bijv. je Telenet bakje ook op 720p uitgangsresolutie gezet kan worden, of 576p.
De decoder zal dat dan gewoon downscalen, en 1080i of 1080p lijkt mij dan de meest logische uitgangsresolutie.
Antwoord
#4
(07-08-2016, 15:21)natte schreef: inderdaad vroeger kon je dat maar op mijn hd sateliet ontvangers krijg ik bij sommige uhd alleen geluid en bij andere schitterend beeld
Dan betekent dat dat je ontvangers niet helemaal compatible zijn met de uitgezonden standaard.
Antwoord
#5
(07-08-2016, 20:58)natte schreef:
(07-08-2016, 15:53)boulder schreef:
(07-08-2016, 15:21)natte schreef: inderdaad vroeger kon je dat maar op mijn hd sateliet ontvangers krijg ik bij sommige uhd alleen geluid en bij andere schitterend beeld
Dan betekent dat dat je ontvangers niet helemaal compatible zijn met de uitgezonden standaard.
Is dan ook van m7 hee
Die van M7 zijn toch helemaal niet compatible met 4K ?
Antwoord
#6
Yamaha soundbar ondersteunt 4K UHD

Yamaha lanceert een soundbar die 4K UHD video ondersteunt. De YAS-106 is met name bedoeld voor kijkers die multikanaalgeluid willen zonder al te veel luidsprekers. Daarbij wordt de geluidservaring van 5.1 en 7.1 Dolby Digital nagebootst. Dolby Atmos of DTS:X worden overigens niet ondersteund.

De soundbar heeft een HDMI 2.0 aansluiting en kan via Bluetooth worden aangestuurd door Android of iOS apps. In de VS is de soundbar verkrijgbaar voor 199 dollar.
Antwoord
#7
heeft niet echt iets te maken met de vraag he
Antwoord
#8
(11-08-2016, 23:58)natte schreef:
(11-08-2016, 21:47)master-magic schreef: heeft niet echt iets te maken met de vraag he

???????

De vraag ging over het beeld wat men te zien krijgt op een niet uhd tv en men begint over geluidsboxen  Huh Huh Huh
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)