BBC One HD ( kanaal 120 ) ?
#1
Is BBC One op kanaal 120 bij Telenet nu werkelijk in HD ??
Volgens de zenderkaart van Telenet zou kanaal 120 van BBC One in HD zijn. Maar als ik dit kanaal vergelijk met kanaal 62 waar BBC One HD zit, dan zie ik toch duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Op kanaal 62 is het zeer duidelijk HD net zoals op BBC Two die ook in HD uitzend.
maar op kanaal 120 is het beeld zoals op de SD zenders.
Kan iemand dit eens nazien aub .
Antwoord
#2
(24-09-2016, 16:36)Dreekes schreef: Is BBC One op kanaal 120 bij Telenet nu werkelijk in HD ??
Volgens de zenderkaart van Telenet zou kanaal 120 van BBC One in HD zijn. Maar als ik dit kanaal vergelijk met kanaal 62 waar BBC One HD zit, dan zie ik toch duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Op kanaal 62 is het zeer duidelijk HD net zoals op BBC Two die ook in HD uitzend.
maar op kanaal 120 is het beeld zoals op de SD zenders.
Kan iemand dit eens nazien aub .

Tot zover ik weet staat op kanaal 120 de SD variant van BBC 1, op kanaal 62 is de HD variant van die zender te vinden.
Antwoord
#3
(24-09-2016, 17:08)apestaart12 schreef:
(24-09-2016, 16:36)Dreekes schreef: Is BBC One op kanaal 120 bij Telenet nu werkelijk in HD ??
Volgens de zenderkaart van Telenet zou kanaal 120 van BBC One in HD zijn. Maar als ik dit kanaal vergelijk met kanaal 62 waar BBC One HD zit, dan zie ik toch duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Op kanaal 62 is het zeer duidelijk HD net zoals op BBC Two die ook in HD uitzend.
maar op kanaal 120 is het beeld zoals op de SD zenders.
Kan iemand dit eens nazien aub .

Tot zover ik weet staat op kanaal 120 de SD variant van BBC 1, op kanaal 62 is de HD variant van die zender te vinden.

inderdaad juist : voor die het niet geloven : lees het hier maar
Antwoord
#4
(24-09-2016, 21:26)natte schreef:
(24-09-2016, 17:08)apestaart12 schreef:
(24-09-2016, 16:36)Dreekes schreef: Is BBC One op kanaal 120 bij Telenet nu werkelijk in HD ??
Volgens de zenderkaart van Telenet zou kanaal 120 van BBC One in HD zijn. Maar als ik dit kanaal vergelijk met kanaal 62 waar BBC One HD zit, dan zie ik toch duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Op kanaal 62 is het zeer duidelijk HD net zoals op BBC Two die ook in HD uitzend.
maar op kanaal 120 is het beeld zoals op de SD zenders.
Kan iemand dit eens nazien aub .

Tot zover ik weet staat op kanaal 120 de SD variant van BBC 1, op kanaal 62 is de HD variant van die zender te vinden.

Dat is nog van vroeger toen bbc1hd in het HD pakket zat en die BBC 1 sd voor gewone basispakket.

waarom 2 dezelfde zenders in de lijst? Zo zal er niet meer plaats bijkomen en wordt natuurlijk de beeldkwaliteit er niet beter op.
Antwoord
#5
(25-09-2016, 06:11)guyke schreef: waarom 2 dezelfde zenders in de lijst? Zo zal er niet meer plaats bijkomen en wordt natuurlijk de beeldkwaliteit er niet beter op.
Het antwoord zit al in je vraag vervat.
Het zijn geen 2 dezelfde zenders.
In het VK hebben ze wel 30 varianten van BBC One, en die zenden op bepaalde uren van de dag iets anders uit.
Nu is het zo dat er regionaal nieuws is dat nog niet in HD beschikbaar is, en op dat uur komt er op BBC One HD dan een melding dat je naar de SD versie moet zappen als je dat nieuws wilt zien.
De dag dat dat niet meer zo is, veronderstel ik dat ze de oude BBC1 gaan weghalen.
Antwoord
#6
(25-09-2016, 07:44)boulder schreef:
(25-09-2016, 06:11)guyke schreef: waarom 2 dezelfde zenders in de lijst? Zo zal er niet meer plaats bijkomen en wordt natuurlijk de beeldkwaliteit er niet beter op.
Het antwoord zit al in je vraag vervat.
Het zijn geen 2 dezelfde zenders.
In het VK hebben ze wel 30 varianten van BBC One, en die zenden op bepaalde uren van de dag iets anders uit.
Nu is het zo dat er regionaal nieuws is dat nog niet in HD beschikbaar is, en op dat uur komt er op BBC One HD dan een melding dat je naar de SD versie moet zappen als je dat nieuws wilt zien.
De dag dat dat niet meer zo is, veronderstel ik dat ze de oude BBC1 gaan weghalen.

Dat is duidelijk! Maar dan staat er verkeerde informatie op de zenderkaart van Telenet waar kanaal 120 in HD staat.
Zo is er ook geen spoor te vinden van RingTV als regionale zender op kanaal 8 : waarschijnlijk foutief vermeld als Bruzz ( Brusselse rand )!
En nog een fout : kanaal 199 Play Sports Info. Deze zender staat op kanaal 190!
Antwoord
#7
(26-09-2016, 07:30)natte schreef: boulder vroeger was er een hd pakket vanddaar staat die bbc nog op die plaats
Waarom zouden ze daarom nog een SD zender houden?
Ik zeg het, dit komt omdat ze regionaal nieuws (voorlopig) niet in HD brengen.
Als je het niet gelooft, moet je eens hun TV programma bekijken :

http://www.bbc.co.uk/bbcone/programmes/schedules/hd

[attachment=55]
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)