Dreambox DM525 hd ontvanger
#1
De Duitse fabrikant Dream Multimedia brengt binnenkort de Dreambox DM525 op de markt. Dit is een compacte Ultra HD-ontvanger met de mogelijkheid voor het plaatsen van een CI+ module!

Compacte Dreambox Ultra HD-ontvanger in aantocht

De Dreambox DM525 is de kwalitatief betere opvolger van het eerdere model DM520. Met de nieuwe ontvanger speelt Dream Multimedia in op de veranderende situatie op de eigen Duitse thuismarkt. Zo is er ondersteuning van de HEVC/H.265 compressietechniek, waardoor het een volwaardige Ultra HD-ontvanger is. In Duitsland worden sinds kort publieke en commerciële omroepen via de ether in HEVC/H.265  uitgezonden. Met de Dreambox DM525 zijn deze zenders te ontvangen en bekijken.

Dreambox DM525 ook satellietontvanger

Naast een ingebouwde kaartlezer beschikt de Dreambox DM525 ook over een CI-slot. Hierin kunnen zowel CI als CI+ modules geplaatst worden. De nieuwe ontvanger komt in drie uitvoeringen: satelliet, kabel en terrestoriaal. Het hart van de Dreambox DM525 is de nieuwe Broadcom BCM 73625 chipset. Tevens beschikt het nieuwe Dreambox-model over Sat>IP-ondersteuning. De Dreambox DM525 werkt op het Linux besturingssysteem en heeft met 149 euro voor Dreambox begrippen een relatief goedkoop prijskaartje.
Antwoord
#2
een update,de dreambox site zegt dat het niet 4k uitzendingen aan kan,
De tekst van de site waar soms foute meldingen worden gedaan is dus weer foutief,weer bewijs naar natte toe dat daar ook soms zijn berichten haal Wink

Hier bij de link naar de site waar je het dus kan lezen....

http://dreambox.de/en/dm525-s2-ci-slot
Antwoord
#3
(28-09-2016, 06:08)natte schreef: Haha master ook en weer bewijs d1t madter steeds natte viseert. Zoals boulder zegt wees blij dat we hier nog posten wordt hier masterforum. Geeb.n probleem mee maar niet jznken dat hier nog weinig volk komt

Is niet omdat er geen volk post dat er geen volk komt he,zijn er veel die enkel lezen Wink
Antwoord
#4
Het leek mij al supergoedkoop voor een 4K apparaat.
Hij kan dus H.265 aan, de videocodec die ook bij 4K veelvuldig gebruikt wordt, maar kan niet tot 4K videoresolutie decoderen.
Antwoord
#5
(28-09-2016, 12:32)boulder schreef: Het leek mij al supergoedkoop voor een 4K apparaat.
Hij kan dus H.265 aan, de videocodec die ook bij 4K veelvuldig gebruikt wordt, maar kan niet tot 4K videoresolutie decoderen.

Idd,voor die prijs een doodgewone hd ontvanger dat ip streams aan kan,meer niet,
De vu+ is in deze dan veel beter met hun ultra hd ontvanger.
Antwoord
#6
(28-09-2016, 18:04)natte schreef: Niet iedereen kan betalen dat

Voor iets van 400€ heb je die al,is eenmalige koop en je hebt er jaren plezier aan,maar ja,je moet al kennis hebben van netwerk enzo om die firmware aan te passen naar een versie dat meer bied dan de standaard versie.
Antwoord
#7
Ik denk dat ik mijn Dreambox 8000 ga gebruiken tot er veel 4K zenders zijn (of dat de H.265 veel gebruikt wordt).
Op dat moment zie ik wel wat er bestaat.
Ik vraag mij nog altijd af wat die Goliath van Dream nu eigenlijk was, is dat gewoon de Ultra HD 900, of komt er nog een nieuw toestel met meer tuners/CI modules?
Antwoord
#8
(28-09-2016, 20:27)boulder schreef: Ik denk dat ik mijn Dreambox 8000 ga gebruiken tot er veel 4K zenders zijn (of dat de H.265 veel gebruikt wordt).
Op dat moment zie ik wel wat er bestaat.
Ik vraag mij nog altijd af wat die Goliath van Dream nu eigenlijk was, is dat gewoon de Ultra HD 900, of komt er nog een nieuw toestel met meer tuners/CI modules?

Ik vraag het me ook af,heb minder geloof in dreambox omdat ze niet meer vernieuwend zijn en de prijs  nog duur is voor wat het maar is.
Er zijn al betere toestellen die via een omweg ook de ci+ ondersteunen (zolang het nog kan).
Antwoord
#9
(28-09-2016, 21:04)master-magic schreef: Ik vraag het me ook af,heb minder geloof in dreambox omdat ze niet meer vernieuwend zijn en de prijs  nog duur is voor wat het maar is.
Er zijn al betere toestellen die via een omweg ook de ci+ ondersteunen (zolang het nog kan).
En er zijn ook al Linux toestellen waarvan de fabrikant zegt dat ze officieel CI+ gecertifieerd zijn (Gigablue!).
Ik vraag mij wel af wat je er dan precies mee kunt.
Antwoord
#10
(28-09-2016, 22:18)boulder schreef:
(28-09-2016, 21:04)master-magic schreef: Ik vraag het me ook af,heb minder geloof in dreambox omdat ze niet meer vernieuwend zijn en de prijs  nog duur is voor wat het maar is.
Er zijn al betere toestellen die via een omweg ook de ci+ ondersteunen (zolang het nog kan).
En er zijn ook al Linux toestellen waarvan de fabrikant zegt dat ze officieel CI+ gecertifieerd zijn (Gigablue!).
Ik vraag mij wel af wat je er dan precies mee kunt.

Heb zo ene staan maar nog niet kunnen testen omdat ik bv geen telenet ci module heb om te testen.
En verder heb je in belgie geen andere providers die dit hebben en aanbieden.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)