Arte nu in HD
#1
Ik heb ineens gemerkt dat Arte nu ook in HD te bekijken is.  Smile
Antwoord
#2
Idd het is hd,het hd icoontje gaat aan bij deze open zender op de kabel,
Maar of het echte hd is of telenet het zelf hd maakt is de vraag,heb de indruk dat ze de laatste tijd veel hd zenders omzetten,denk dat ze dit zelf omzetten naar hd.
Antwoord
#3
(04-10-2016, 20:50)master-magic schreef: Idd het is hd,het hd icoontje gaat aan bij deze open zender op de kabel,
Maar of het echte hd is of telenet het zelf hd maakt is de vraag,heb de indruk dat ze de laatste tijd veel hd zenders omzetten,denk dat ze dit zelf omzetten naar hd.

Het is in ieder geval wel echte HD dus niet zoals Vitaya, Ketnet en TV 5 Monde.
Antwoord
#4
(04-10-2016, 20:59)apestaart12 schreef:
(04-10-2016, 20:50)master-magic schreef: Idd het is hd,het hd icoontje gaat aan bij deze open zender op de kabel,
Maar of het echte hd is of telenet het zelf hd maakt is de vraag,heb de indruk dat ze de laatste tijd veel hd zenders omzetten,denk dat ze dit zelf omzetten naar hd.

Het is in ieder geval wel echte HD dus niet zoals Vitaya, Ketnet en TV 5 Monde.

Van tv5 monde word het zo zelf op satelliet doorgegeven,
Arte is een belgische versie voor vlaanderen en wallonie met enkele programmas met ondertitels.
Denk dat het dus ook opgewaardeerde sd is.
Heeft een bitrate van rond de 4000 in moeg4,de helft van vrt en vtm
Antwoord
#5
(04-10-2016, 21:07)master-magic schreef: Van tv5 monde word het zo zelf op satelliet doorgegeven,
Arte is een belgische versie voor vlaanderen en wallonie met enkele programmas met ondertitels.
Denk dat het dus ook opgewaardeerde sd is.
Heeft een bitrate van rond de 4000 in moeg4,de helft van vrt en vtm
Interessant, zowel bij Telenet als bij satelliet (Franse versie in 1080i) is het signaal FTA.
Er kan dus vergeleken worden.
Welk een van de 2 is hier nu Arte Belgique HD, en welk een is Arte HD (Frans) ?
Volgens mij is het verschil niet zo duidelijk, ondanks het bitrate verschil.
[attachment=58]
Antwoord
#6
rechts is satelliet,kledij is zuiverder van beeld
Antwoord
#7
Ik vind die verschillen toch wel heel miniem, zeker als je dan weet dat de ene het dubbele van bandbreedte neemt van de andere.
Zoveel verschil zie ik niet in de kledij, maar in die linkse vind ik de ogen levendiger, en duidelijker, de rechtse is donkerder.
Merk ook op dat we dit nu met stilstaand beeld bekijken, TV is normaal bewegend beeld, dus als de verschillen klein zijn dan zie je daar heel weinig van.
Antwoord
#8
(05-10-2016, 00:29)master-magic schreef: rechts is satelliet,kledij is zuiverder van beeld

De linkse is iets scherper me dunkt. Als je zéér goed kijkt naar het logo op zijn jasje.
Maar idd bijna géén verschil te zien.

Maar dan vraag ik me af welk is dan in feite het beste beeld? Het linkse omdat het iets scherper is of het rechtse omdat het iets natuurlijker over komt?
Antwoord
#9
(05-10-2016, 07:38)guyke schreef:
(05-10-2016, 00:29)master-magic schreef: rechts is satelliet,kledij is zuiverder van beeld

De linkse is iets scherper me dunkt. Als je zéér goed kijkt naar het logo op zijn jasje.
Maar idd bijna géén verschil te zien.

Maar dan vraag ik me af welk is dan in feite het beste beeld? Het linkse omdat het iets scherper is of het rechtse omdat het iets natuurlijker over komt?
Tja, da's een goede vraag.
In elk geval vind ik dat we in dit geval niet moeten mekkeren dat het maar 5Mbps is en op satelliet 11Mbps, als we er met moeite uitgeraken wat nu het beste beeld is.
Antwoord
#10
Ik kijk al jaren naar deze zender, zeer veel interessante reportages. Dus wel heel blij dat dit eindelijk in HD wordt uitgezonden.
Maar waarom worden wij als klant niet door telenet hiervoor geïnformeerd? Ik heb jaren gevraagd om telenet in HD uit te zenden daar ze via satelliet sowieso in HD is.

Ik wil de mensen informeren dat Arte een gezamenlijke zender is van Frankrijk en Duitsland. Dus men kan de taal Duits in het hoofdmenu instellen of tijdens de uitzending de taal Duits instellen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)