Mijn Dreambox 8000 ook dood
#1
Het is precies besmettelijk.
Ik had last dat mijn afstandsbediening niet goed werkte, met nieuwe batterijen kreeg ik ook geen goed resultaat.
Ik dacht, ik ga eens herstarten.
Het eerste dat je dan krijgt is normaal gezien een "Dreambox powered by Dream multimedia".
Daarna krijg je een balk dat hij aan het booten is.

Dat lukt al niet, ik krijg ook geen foutcode.
Al meerdere malen geprobeerd, hij boot gewoon niet.
Het blauwe ledje blijft branden, en ik krijg geen beeld te zien.

Hopelijk is dit nu niet het einde van mijn box, want ik vind het niet zo eenvoudig om een goede vervanger te kiezen.
Antwoord
#2
Heb je een interne hdd???? Ontkoppel die eens,
Welke image gebruik je????
Heb okk nog kleine problemen van als ik zap dat die gelijk even blijft hangen en dan snel doorzapt naar andere zenders.
Heb een hdd er aan gehangen via usb nu.
Vind dat die ook heel erg warm word vanbinnen,er zit nochtans een ventilator in dat tijdens het werken constant op volle toeren draaid.
Antwoord
#3
Die interne HDD heb ik al eens ontkoppeld, ik gebruikte OpenPLi.
Toen het probleem begon had ik al lange tijd geen software updates meer gedaan, dus dat is het niet.
Op sat4all denkt iemand aan een voedingsprobleem, ik vrees dat het zoiets is.
Antwoord
#4
(24-10-2016, 08:14)boulder schreef: Die interne HDD heb ik al eens ontkoppeld, ik gebruikte OpenPLi.
Toen het probleem begon had ik al lange tijd geen software updates meer gedaan, dus dat is het niet.
Op sat4all denkt iemand aan een voedingsprobleem, ik vrees dat het zoiets is.

Is het er ene met xterne voeding of gewone kabel voeding er in zoals andere toestellen????
Mijne is met een gewone kabel voeding aansluiting,geen externe voeding.
Dacht dat er 2 versies in omloop zijn maar ben het niet zeker,kan een ander type zijn ook dat ze dit hebben veranderd.
Antwoord
#5
Ondertussen al zo'n seriële naar USB kabel gaan halen bij iemand die ook nog zo'n toestel gehad heeft, Met Dreamup krijg ik geen contact met de Dreambox.
Alle kabels eens losgemaakt (behalve die van de voeding), geen effect, er zit nog één plugin tuner in, de andere DVB-C ook eventjes eruit gehaald.
Fenomeen blijft hetzelfde.
Dus kan gerust de voeding zijn (dit is een interne voeding, ik zie dat ze dat verkopen bij Cardwriter.nl aan 55€ + 12€ verzendkosten, maar ja, dat zijn al bijna 70€ kosten, en ik weet dan nog niet zeker of het wel daaraan ligt).
Antwoord
#6
(24-10-2016, 19:17)boulder schreef: Ondertussen al zo'n seriële naar USB kabel gaan halen bij iemand die ook nog zo'n toestel gehad heeft, Met Dreamup krijg ik geen contact met de Dreambox.
Alle kabels eens losgemaakt (behalve die van de voeding), geen effect, er zit nog één plugin tuner in, de andere DVB-C ook eventjes eruit gehaald.
Fenomeen blijft hetzelfde.
Dus kan gerust de voeding zijn (dit is een interne voeding, ik zie dat ze dat verkopen bij Cardwriter.nl aan 55€ + 12€ verzendkosten, maar ja, dat zijn al bijna 70€ kosten, en ik weet dan nog niet zeker of het wel daaraan ligt).

Ken je niemand in de buurt (winkel) dat sat verkoopt om eens te laten nakijken voor zekerheid???
Zou zonde zijn hem nu al te moeten opgeven,was een duur toestel en (hout vasthouden) hier werkt de mijne nog,maar heb gisteren ontdekt dat soms het signaal wegvalt op de sattuner en bij eens zappen naar een andere zender is dat opgelost.
Maar denk dat de mijne ook 1 dezer dagen zal volledig dood zijn,mijn gigablue is ook geen optie,problemen met de softcam altijd omdat die crasht constant omdat 2.2.1 niet meer dan 1 zender kan decoderen en 2.3.0 kan dit wel maar als die een viacces zender tegenkomt crasht die.
Antwoord
#7
Tja, ik ken wel ergens iemand die dat doet (deed?), maar hier in de buurt zelf ken ik weinig betrouwbare winkels voor satontvangst.
En ook, van zodra ze denken dat ze iets nieuws kunnen verkopen, proberen ze het in die richting te sturen, natuurlijk.
Het was inderdaad een heel duur toestel, maar het probleem is dat je wel met de realiteit van vandaag moet vergelijken.
En het ambetante is dat er binnenkort heel wat dingen gaan uitkomen maar ze zijn er nog niet, en hoe lang dat juist gaat duren weet je ook niet.
De Dreambox 900 is er bijna (begin november), maar ik lees dat het single tuner zal zijn.
Ik lees ook dat er (op zijn minst voor dat toestel) een nieuwe CCcam zou uitkomen (staat op sat4all, maar of dat correct is weet ik niet, geruchten moet je soms met een korreltje zout nemen).
Maar dan nog, een 900 zou dus maar één tuner hebben.
Ik had er 4.
De XTrend ET10000 heeft er ook maximum 4, maar denk niet dat dat toestel zo goed is qua stabiliteit.
De VU+ Ultimo 4K is ook binnenkort uit, maar ja, ondertussen zit ik wel zonder, natuurlijk.
Ik kijk tegenwoordig weliswaar veel minder TV dan vroeger, maar om nu zonder te zitten is ook iets.
Gelukkig heb ik nog mijn HD digibox, maar nu kan ik geen Portugese radio meer opnemen, of ik moet weer een DVB-S2 tuner in mijn PC pluggen, maar ook dat is veel minder comfortabel dan zo'n Dreambox natuurlijk.

Wat jouw probleem betreft van CCcam, master.
Kun je geen Oscam gebruiken, of werkt dat niet op de gigablue?
De meesten die sat gebruiken gebruiken ondertussen toch wel oscam.
Antwoord
#8
(24-10-2016, 20:47)boulder schreef: Tja, ik ken wel ergens iemand die dat doet (deed?), maar hier in de buurt zelf ken ik weinig betrouwbare winkels voor satontvangst.
En ook, van zodra ze denken dat ze iets nieuws kunnen verkopen, proberen ze het in die richting te sturen, natuurlijk.
Het was inderdaad een heel duur toestel, maar het probleem is dat je wel met de realiteit van vandaag moet vergelijken.
En het ambetante is dat er binnenkort heel wat dingen gaan uitkomen maar ze zijn er nog niet, en hoe lang dat juist gaat duren weet je ook niet.
De Dreambox 900 is er bijna (begin november), maar ik lees dat het single tuner zal zijn.
Ik lees ook dat er (op zijn minst voor dat toestel) een nieuwe CCcam zou uitkomen (staat op sat4all, maar of dat correct is weet ik niet, geruchten moet je soms met een korreltje zout nemen).
Maar dan nog, een 900 zou dus maar één tuner hebben.
Ik had er 4.
De XTrend ET10000 heeft er ook maximum 4, maar denk niet dat dat toestel zo goed is qua stabiliteit.
De VU+ Ultimo 4K is ook binnenkort uit, maar ja, ondertussen zit ik wel zonder, natuurlijk.
Ik kijk tegenwoordig weliswaar veel minder TV dan vroeger, maar om nu zonder te zitten is ook iets.
Gelukkig heb ik nog mijn HD digibox, maar nu kan ik geen Portugese radio meer opnemen, of ik moet weer een DVB-S2 tuner in mijn PC pluggen, maar ook dat is veel minder comfortabel dan zo'n Dreambox natuurlijk.

Wat jouw probleem betreft van CCcam, master.
Kun je geen Oscam gebruiken, of werkt dat niet op de gigablue?
De meesten die sat gebruiken gebruiken ondertussen toch wel oscam.

is misschien nog een optie,eens moeten bekijken,maar zolang de dreambox nog werkt ga ik geen andere dingen uitvoeren op die gigablue,
ben er niet zo tevreden van als met de dreambox.
Antwoord
#9
Misschien kan ik toch nog eventjes wachten.
Ik ben hier namelijk getuige van een verrijzenis  Wink
De kabels die ik had waren niet de juiste.
Een vriend stuurde mij per post 3 kabels op : een seriële, een USB naar serieel, en een speciale null-modem kabel.
Met die laatste kon ik plots wel contact leggen met mijn Dreambox.
En nu heb ik weer beeld (nog eventjes zenders scannen om te zien of ik ook écht beeld heb).
Wow, ik denk dat ik erdoor ga zijn.
Antwoord
#10
(28-10-2016, 20:16)boulder schreef: Misschien kan ik toch nog eventjes wachten.
Ik ben hier namelijk getuige van een verrijzenis  Wink
De kabels die ik had waren niet de juiste.
Een vriend stuurde mij per post 3 kabels op : een seriële, een USB naar serieel, en een speciale null-modem kabel.
Met die laatste kon ik plots wel contact leggen met mijn Dreambox.
En nu heb ik weer beeld (nog eventjes zenders scannen om te zien of ik ook écht beeld heb).
Wow, ik denk dat ik erdoor ga zijn.

zelfde dus ongeveer zoals ik had,denk dat een voorteken is van de box die eens zijn laatste adem aan het verwerken is,heb dat probleem ook van dat die soms slecht reageert op de afstandsbediening.
(heb het topic ook meegelezen op het ander forum) Wink
denk ook deels dat te maken heeft met de openpli versie dat er opstaat dat die niet echt meer goed is voor de dreambox 8000
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)