VU+ Ultimo 4K ontvanger mogelijkse vervanger DB8000????
#1
De verwachte levering is November/December 2016. Prijs is momenteel nog onbekend.



Met deze High-End Ultimo 4K Smart Linux receiver, levert Vu+ een receiver die gemakkelijk voldoet aan de hoogste eisen. De receiver beschikt over twee flexibele Plug & Play Dual FBC (DVB-S2 of DVB-C) tuners en één Plug & Play Dual (DVB-S2 of DVB-C/T/T2) tuner. Hierdoor biedt de VU+ Ultimo 4K zeer veel vrijheid in het te ontvangen aanbod.

De VU+ Ultimo 4K haalt zijn kracht uit een zeer krachtige 20.000 DMIPS Quad Core Processor en een geheugen van 4GB Flash en 3GB RAM. Daarnaast biedt de VU+ Uno 4K een overvloed mogelijkheden door twee USB 3.0 poorten & één USB 2.0 poort, twee HDMI 2.0 (in/out) poorten, een CI-Slot, een Smartcard-lezer, geïntegreerde Dualband-WLAN en Bluetooth 4.0.

De VU+ Ultimo 4K is tevens geschikt voor Dual HD Transcoding, HbbTV en kan worden ingezet als (3,5",2,5" HDD) PVR. Al deze mogelijkheden bij elkaar opgeteld, maakt van de Ultimo 4K, een Smart Linux receiver met onbeperkte mogelijkheden!



Specificaties:


Voorpaneel:
• 4,0" LCD Display
• "One Touch" sleutel
• 1x USB 2.0
• 2x CI-Slot
• 2x Smartcard-lezer

Achterzijde:
• 2x Plug&Play Dual FBC DVB-S2 of DVB-C tuner
• 1x Plug&Play Dual DVB-S2 of Dual DVB-C/T2 tuner
• Video/Audio output (digital): 1x HDMI 2.0
• Video/Audio in (digital): 1x HDMI 2.0
• Audio output (digital): Standaard optisch (SPDIF)
• 2x USB 3.0
• Geïntegreerde WLAN: IEEE 802.11 b/g/n/ac 2,4/5GHz
• Geïntegreerde Bluetooth: Bluetooth 4.0 + HS
• 1x Gigabit-Ethernet
• 1x Externe IR sensor
• 1x RS-232

Stroom:
• Netspanning: 100-240V / 50-60 Hz
• Stroomverbruik: Operatief: 25W / 240W, Stand-by: 0,5W

RF:
• RF bereik DVB-S2/DVB-C: 47-864 MHz©, 950-2,150 MHz(S2)
• FEC, de-multiplexer: DVB-S/DVB-S2, DVB-C/T/T2 standaard

Video:
• Video resolutie: 576p, 720p, 1080i, 1080p, 2160p
• Video decoding: H.264/MPEG-4 AVC MVC, H.265/HEVC MP
• Input data rate: 2-45 MSymb/s
• S/N: >53dB
• Decoderen: MPEG -1 /2 Layer I & II Dolby Digital(AC3)

Audio:
• Sampling rate: 32/44.1/48 kHz
• S/N: >65dB

LNB:
• LNB stroomvoorziening: 14V/18V (Max. 400mA)
• Controle signaal: 22kHz; ToneBurst; DiSEqC 1.0/1.1/1.2; USALS

Algemeen:
• Afmetingen (BxHxD>: 380 x 278 x 70 mm
• Gewicht: 1,95 kg
• Afstandsbediening: Universeel
Antwoord
#2
Nu nog het geld en de eerste testers en gebruikers afwachten
Antwoord
#3
(16-11-2016, 15:57)master-magic schreef: Nu nog het geld en de eerste testers en gebruikers afwachten

Ik lees zo een 550 euro 
Veel geld mij gedacht
Antwoord
#4
(16-11-2016, 20:16)chukky2 schreef:
(16-11-2016, 15:57)master-magic schreef: Nu nog het geld en de eerste testers en gebruikers afwachten

Ik lees zo een 550 euro 
Veel geld mij gedacht

als je vergelijkt met de dreambox 8000 in der tijd is het de helft van de prijs met bijna dezelfde opties van kijken.
en ook het 4K beeld zien en met 1 tuner tot 4 zenders kunnen kijken van verschillende transponders,
met 4 tuners in de box kan je dus max 16 verschillende zenders opnemen,maar wie doet zoiets hé Wink
vind de prijs dus wel scherp voor wat die aanbied de ultimo (niet de uno dat  veel goedkoper is)vergeet niet dat de dreambox 8000 toen 1000€ koste nieuw.
en die 550 is nog een gerucht,er is nog geen prijs bekend bij de Belgische invoerder en met de tijd zal die prijs ook nog wat zakken Wink
Antwoord
#5
(16-11-2016, 21:09)natte schreef:
(16-11-2016, 20:35)master-magic schreef:
(16-11-2016, 20:16)chukky2 schreef:
(16-11-2016, 15:57)master-magic schreef: Nu nog het geld en de eerste testers en gebruikers afwachten

Ik lees zo een 550 euro 
Veel geld mij gedacht

als je vergelijkt met de dreambox 8000 in der tijd is het de helft van de prijs met bijna dezelfde opties van kijken.
en ook het 4K beeld zien en met 1 tuner tot 4 zenders kunnen kijken van verschillende transponders,
met 4 tuners in de box kan je dus max 16 verschillende zenders opnemen,maar wie doet zoiets hé Wink
vind de prijs dus wel scherp voor wat die aanbied de ultimo (niet de uno dat  veel goedkoper is)vergeet niet dat de dreambox 8000 toen 1000€ koste nieuw.
en die 550 is nog een gerucht,er is nog geen prijs bekend bij de Belgische invoerder en met de tijd zal die prijs ook nog wat zakken Wink
Inderdaad half jaar wachten

idd,tegen dan zijn er al meer gebruikers en zijn er meer die er over posten en kan je een beeld scheppen van hoe die is en kan je in duitsland hem goedkoper vinden denk ik.
Antwoord
#6
Maar paar dagen geleden : DVB-S2X...
Dat blijft toch iets dat mij doet besluiten om mijn DB8000 zo lang mogelijk te gebruiken.
Nadat ik die met die seriële kabel opnieuw leven ingeblazen heb, heb ik er geen problemen meer mee gehad.
Zowat het beste toestel dat ik ooit gehad heb.
Antwoord
#7
(16-11-2016, 22:16)boulder schreef: Maar paar dagen geleden : DVB-S2X...
Dat blijft toch iets dat mij doet besluiten om mijn DB8000 zo lang mogelijk te gebruiken.
Nadat ik die met die seriële kabel opnieuw leven ingeblazen heb, heb ik er geen problemen meer mee gehad.
Zowat het beste toestel dat ik ooit gehad heb.

Idd zolang die het nog uithoud maar ik merk met de mijne dat die soms lastig doet,en die gigablue is ook niet wat ik van verwacht had.
Maar ja,kan zoveel veranderen op 6 maand tijd he.
Antwoord
#8
vanaf 479€ bij asat Wink

Verwachte levertijd 15 december 2016!

Met deze High-End Ultimo 4K Smart Linux receiver, levert Vu+ een receiver die gemakkelijk voldoet aan de hoogste eisen. De receiver beschikt over twee flexibele Plug & Play Dual FBC (DVB-S2 of DVB-C) tuners en één Plug & Play Dual (DVB-S2 of DVB-C/T/T2) tuner. Hierdoor biedt de VU+ Ultimo 4K zeer veel vrijheid in het te ontvangen aanbod.

De VU+ Ultimo 4K haalt zijn kracht uit een zeer krachtige 20.000 DMIPS Quad Core Processor en een geheugen van 4GB Flash en 3GB RAM. Daarnaast biedt de VU+ Uno 4K een overvloed mogelijkheden door twee USB 3.0 poorten & één USB 2.0 poort, twee HDMI 2.0 (in/out) poorten, een CI-Slot, een Smartcard-lezer, geïntegreerde Dualband-WLAN en Bluetooth 4.0.

De VU+ Ultimo 4K is tevens geschikt voor Dual HD Transcoding, HbbTV en kan worden ingezet als (3,5",2,5" HDD) PVR. Al deze mogelijkheden bij elkaar opgeteld, maakt van de Ultimo 4K, een Smart Linux receiver met onbeperkte mogelijkheden!
Antwoord
#9
Ik vind het wel een mooie prijs, minder dan de helft van de DB8000 van indertijd, hoewel je niet helemaal dezelfde mogelijkheden hebt.
Bijv. slechts 2 CI sloten.
Lijkt genoeg, maar houd er rekening mee dat in veel gevallen maar één zender tegelijk kan gedecodeerd worden per module.
Dus als je een CI slot nodig hebt, dan mag je tuner nog in staat zijn om 8 kanalen tegelijk op te nemen, als hij er maar 1 kan decoderen, ben je niet veel geholpen.
Of je zou ze moeten offline decoderen (als die dat kan).
Antwoord
#10
zouden ze die ci module's niet kunnen aanpassen dat ze 2 of meer zenders decoderen en dus kan opnemen????
ik dacht dat er al bestaan dat 2 of meer kan decoderen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)