Concurrent voor Canal Digitaal?
#11
Ik denk dat het om Canal Digitaal zelf gaat, en dat ze gewoon een nieuw bedrijfje opgericht hebben om de Nederlandse mediawet te omzeilen.
Die zegt namelijk dat een aanbieder minstens 32 kanalen in eigen aanbod moet hebben, en er zit een hele reeks van kanalen bij die ze zeker moeten aanbieden.
Die regels gelden echter NIET voor heel kleine aanbieders.
Dus als ze met een nieuw bedrijfje op de proppen komen, kunnen ze de regels omzeilen.
Dat zou ook een verklaring zjin waarom iemand uit het niets zo met een nieuw aanbod kan komen, op dezelfde satelliet als Canal Digitaal al zit.
Als het om zo'n virtuele aanbieder gaat, moet die immers geen transponders huren.
Antwoord
#12
Joyne wil in Nederland satelliettelevisie gaan aanbieden, Het wordt hierdoor een concurrent van CanalDigitaal. Joyne liet eerder weten voor april meer informatie over de plannen naar buiten te brengen.

Joyne presenteerde zich enkele maanden geleden op een recreatiebeurs. Het maakte bekend dat men in Nederland satelliettelevisie zou gaan aanbieden. Daarbij ligt de focus op de recreatiemarkt. Veel Nederlanders kijken in caravan of camper niet alleen binnen maar ook buiten Nederland op vakantie via de satelliet naar televisie. Voor het Nederlandse zenderaanbod dient men hiervoor een abonnement bij CanalDigitaal af te sluiten. De aanbieder heeft hiervoor zelfs een recreatieabonnement gecreëerd. Met dit abonnement kan men zes maanden naar een speciaal zenderaanbod bestemd voor recreanten kijken. Joyne wil zich onder meer op de recreatiemarkt als concurrent van CanalDigitaal gaan profileren.

Binnenkort meer bekend

De eerdere verwachting van Joyne om voor april meer duidelijkheid over de toekomstige dienstverlening te geven, is niet door het bedrijf gehaald. Dit betekent niet dat Joyne een soort van 1 april grap is. De aanbieder geeft op een later tijdstip meer duidelijkheid over de plannen. Dat laat Joyne aan Totaal TV weten. Het is nog niet bekend of Joyne direct met uitgebreide informatie over abonnementsvormen en prijsstelling van abonnementen gaat komen. Er zijn nog veel onduidelijkheden over Joyne. Zo is ook nog niet bekend op welke satellietpositie men gaat uitzenden. CanalDigitaal gebruikt voor het eigen zenderaanbod hoofdzakelijk de Astra 3-satelliet op 23,5 graden oost.
Antwoord
#13
Slecht begonnen, zoveel is duidelijk.
Op 1 april gingen ze meer info hebben, en het is gewoon uitstellen.
Volgens mij hebben ze het onderschat : de moeilijkheden, de contracten die moeten afgesloten worden, er komt heel wat bij kijken.
Antwoord
#14
Joyne laat aan Totaal TV weten dat het zenderaanbod uiterlijk in juli voor de satellietkijker beschikbaar komt. Het zenderaanbod bestaat in ieder geval uit de zenders van NPO, RTL en SBS Broadcasting. Daarnaast heeft Joyne ook distributieovereenkomsten met Discovery Networks Benelux en FOX Sports bereikt. Over prijzen en abonnementsvormen kan Joyne op dit moment nog geen mededelingen doen. Opvallend is wel de overeenkomst met Discovery Networks. De contentaanbieder ligt met diverse partijen in de clinch over het vernieuwen van doorgifte-afspraken. Hieronder bevindt zich ook M7 Group dat eigenaar van CanalDigitaal is. Door de overeenkomst met Joyne blijven zenders als Discovery en Eurosport voor de Nederlandse markt via de satelliet beschikbaar.

Eutelsat
Joyne gaat het zenderaanbod in eigen beheer via de satelliet uitzenden. Het heeft hiervoor een overeenkomst met satellietbedrijf Eutelsat gesloten. De satelliet waarop Joyne gaat uitzenden is de Eutelsat 9B satelliet op 9 graden oost. Voor deze satellietpositie is om meerdere redenen bewust gekozen. De satelliet is één van de nieuwste satellieten die in Europa actief is. Hierdoor kan Joyne voor langere tijd de zenders via dezelfde transponders en met dezelfde footprint aan klanten aanbieden. Die footprint, zeg maar het ontvangstgebied van een satelliet, is het tweede grote pluspunt. De satelliet kan namelijk met kleinere schotelantennes in Nederland ontvangen worden. Voor recreatief gebruik zijn nog meer voordelen. Zo kan men met een 60cm schotel in vakantiegebieden in Europa, inclusief zuidwest Europa en Scandinavië, naar het toekomstig zenderaanbod van Joyne kijken. Tot ver in Turkije en in Marokko is ontvangst met een 80cm schotel goed mogelijk. Nadeel is wel dat veel bestaande in Nederland kijkende satelliethuishoudens die besluiten van de diensten van Joyne gebruik te gaan maken de schotelantenne opnieuw moeten uitrichten. Om ook ontvangst van de ongecodeerde Duitse zenders op de Astra1-satelliet te behouden, dient men ook een kleine investering in het plaatsen van een extra LNB te doen. Ook gelijktijdig ontvangst van de Eutelsat 9B, Astra1 met Duitse zenders en de Astra2 met Britse zenders blijft met een iets hogere investering mogelijk. Joyne heeft vanwege praktische redenen voor de Eutelsat 9B en niet voor de Hotbird-satelliet van satellietbedrijf Eutelsat. gekozen. Dat heeft te maken met beschikbare bandbreedte op de Hotbird. Joyne heeft met Eutelsat een huurovereenkomst voor meerdere transponder gesloten en heeft voldoende ruimte om het zenderaanbod verder uit te breiden.

Codering
Joyne heeft Totaal TV laten weten op korte termijn niet alleen meer informatie over het zenderaanbod maar ook over technische details, waaronder de codering, bekend te maken. Wel laat het bedrijf weten dat satellietkijkers die beschikken over een HD-satellietontvanger met CI-slot geen nieuwe ontvanger hoeven te kopen.
Antwoord
#15
(12-05-2017, 11:48)natte schreef: ik kan geen eutelsat zetten helaas

Gelukkig heb ik indertijd als ik mijn T90 heb besteld en gekocht gekozen voor de 9oost ook zodat ik daar nu meer ga van kunnen genieten als joyne in belgie kan genomen worden en ze via softcam ook beschikbaar zijn.
Antwoord
#16
(14-05-2017, 18:39)natte schreef:
(14-05-2017, 16:06)master-magic schreef:
(12-05-2017, 11:48)natte schreef: ik kan geen eutelsat zetten helaas

Gelukkig heb ik indertijd als ik mijn T90 heb besteld en gekocht gekozen voor de 9oost ook zodat ik daar nu meer ga van kunnen genieten als joyne in belgie kan genomen worden en ze via softcam ook beschikbaar zijn.

hahah master is altijd iedereen voor

Zijn er nog veel als ik het zo lees op een ander forum,was in die periode dat ik hem kocht een leuke positie voor de hd versies van de franse zenders van zwitserland dat open staan,maar sinds de aanpassing is het geminderd al.
Telenet haalt ook veel zenders van die positie af.
Antwoord
#17
Ik zou toch eerst wel kijken wat het wordt.
Het is bijv. nog niet duidelijk of het HD of SD wordt, of je nog met een softcam zult overweg kunnen, enz.
Bij mij is het geen kwestie van vooruitziendheid.
Ik heb bewust de Multytenne Twin gekozen omdat het zo'n compact schoteltje was, je kunt het vanop straat nauwelijks zien, en dat kan interessant zijn als je in een appartement woont, en het enkel aan de straatkant kunt installeren.
Als ik groot woonde, had ik ook wel een schotel gezet waarop ik zoveel mogelijk posities kon zetten.
Antwoord
#18
(14-05-2017, 21:59)boulder schreef: Ik zou toch eerst wel kijken wat het wordt.
Het is bijv. nog niet duidelijk of het HD of SD wordt, of je nog met een softcam zult overweg kunnen, enz.
Bij mij is het geen kwestie van vooruitziendheid.
Ik heb bewust de Multytenne Twin gekozen omdat het zo'n compact schoteltje was, je kunt het vanop straat nauwelijks zien, en dat kan interessant zijn als je in een appartement woont, en het enkel aan de straatkant kunt installeren.
Als ik groot woonde, had ik ook wel een schotel gezet waarop ik zoveel mogelijk posities kon zetten.

Bij mij is het niet echt een probleem,zit op 25 meter hoogte,
Je moet al omhoog kijken om hem te zien hangen,maar is wel een groot lomp ding,
En idd,ik ga afwachten tot het er is en ik weet of je een softcam kan gebruiken en het in sd of hd is,een provider zal wel kiezen voor hd denk ik zo,
Is beetje de optie tegenwoordig,
Maar ja,ze kunnen ook redeneren van,mensen kijken toch in een caravan of camper,die kijken op klein scherm en dan is hd niet een pluspunt.
Maar we zien wel in de zomer als het er is.
Zou leuk zijn als softcam word ondersteund,niet elke kleine caravan ontvanger heeft een ci module sleuf.
Antwoord
#19
(15-05-2017, 04:53)natte schreef:
(14-05-2017, 18:56)master-magic schreef:
(14-05-2017, 18:39)natte schreef:
(14-05-2017, 16:06)master-magic schreef:
(12-05-2017, 11:48)natte schreef: ik kan geen eutelsat zetten helaas

Gelukkig heb ik indertijd als ik mijn T90 heb besteld en gekocht gekozen voor de 9oost ook zodat ik daar nu meer ga van kunnen genieten als joyne in belgie kan genomen worden en ze via softcam ook beschikbaar zijn.

hahah master is altijd iedereen voor

Zijn er nog veel als ik het zo lees op een ander forum,was in die periode dat ik hem kocht een leuke positie voor de hd versies van de franse zenders van zwitserland dat open staan,maar sinds de aanpassing is het geminderd al.
Telenet haalt ook veel zenders van die positie af.

Toch nog geen zwitserse hd zenders op Telenet gezien

Mag dan ook niet buiten Zwitserland bekeken worden
Antwoord
#20
(15-05-2017, 04:58)natte schreef:
(14-05-2017, 22:24)master-magic schreef:
(14-05-2017, 21:59)boulder schreef: Ik zou toch eerst wel kijken wat het wordt.
Het is bijv. nog niet duidelijk of het HD of SD wordt, of je nog met een softcam zult overweg kunnen, enz.
Bij mij is het geen kwestie van vooruitziendheid.
Ik heb bewust de Multytenne Twin gekozen omdat het zo'n compact schoteltje was, je kunt het vanop straat nauwelijks zien, en dat kan interessant zijn als je in een appartement woont, en het enkel aan de straatkant kunt installeren.
Als ik groot woonde, had ik ook wel een schotel gezet waarop ik zoveel mogelijk posities kon zetten.

Bij mij is het niet echt een probleem,zit op 25 meter hoogte,
Je moet al omhoog kijken om hem te zien hangen,maar is wel een groot lomp ding,
En idd,ik ga afwachten tot het er is en ik weet of je een softcam kan gebruiken en het in sd of hd is,een provider zal wel kiezen voor hd denk ik zo,
Is beetje de optie tegenwoordig,
Maar ja,ze kunnen ook redeneren van,mensen kijken toch in een caravan of camper,die kijken op klein scherm en dan is hd niet een pluspunt.
Maar we zien wel in de zomer als het er is.
Zou leuk zijn als softcam word ondersteund,niet elke kleine caravan ontvanger heeft een ci module sleuf.
Mijn open pli vrienden zullen jullie wel helpen

Ga het zonder hen ook wel weten Wink
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)