Belgische film- en muziekindustrie naar rechter tegen Proximus, Telenet en co
#1
De film-, muziek- en video-industrie, verenigd in de Belgian Entertainment Association (BEA), is woensdag naar de Franstalige handelsrechtbank in Brussel gestapt tegen internetproviders Brutélé, Nethys, Proximus en Telenet.

Bedoeling is om negen streaming- en downloadsites illegaal te laten verklaren. Dat staat in l’Echo, dat de algemeen directeur van de BEA, Olivier Maeterlinck, contacteerde.

Enkel de internetproviders kunnen overtredende sites blokkeren, maar daarvoor moeten ze wel bevestiging hebben van hun illegaliteit, wat BEA via gerechtelijke weg probeert te bereiken.

De BEA heeft beslist om alle belangrijke piraterende dowload- en streamingsites te viseren. De evolutie op internationaal niveau van de laatste jaren heeft immers aangetoond dat enkel grootschalige vervolging leidt tot repercussies, aldus Olivier Maeterlinck.
Antwoord
#2
Ik vind het een leuk bericht, had het gisteren ook al gelezen. Trouwens die films stream ik niet ik zie ze be mijn operator waar ik betaal.ls die in de fout gaat moet hij weten en ik denk dat zenders streamen legaal is. want voor die andere zenders betaal ik ook en op satelliet zitten er evenveel gratis enkel die achter de horizon kunnen jullie niet zien.
Antwoord
#3
(03-02-2017, 11:47)natte schreef:
(03-02-2017, 09:47)Dimira schreef: Ik vind het een leuk bericht, had het gisteren ook al gelezen. Trouwens die films stream ik niet ik zie ze be mijn operator waar ik betaal.ls die in de fout gaat moet hij weten en ik denk dat zenders streamen legaal is. want voor die andere zenders betaal ik ook en op satelliet zitten er evenveel gratis enkel die achter de horizon kunnen jullie niet zien.

fta wel anderen niet

ja dit bedoel ik. Ik betaal ook 130€ per jaar voor voor een premium abonnement dat waarschijnlijk nog eens zal variëren bij welke klant je streamt. Ik heb het hier niet over films of muziek want die interesseren mij niet en ik vind dat er door degenen die die toestellen op de markt brengen waar men kan mee streamen maar een slot op die films en muziek kan zetten en werken met abonnementen zoals je doet bij het streamen nu. Want dit is legaal. Ik heb net een bericht gekregen.
Antwoord
#4
(03-02-2017, 15:31)natte schreef:
(03-02-2017, 12:45)Dimira schreef:
(03-02-2017, 11:47)natte schreef:
(03-02-2017, 09:47)Dimira schreef: Ik vind het een leuk bericht, had het gisteren ook al gelezen. Trouwens die films stream ik niet ik zie ze be mijn operator waar ik betaal.ls die in de fout gaat moet hij weten en ik denk dat zenders streamen legaal is. want voor die andere zenders betaal ik ook en op satelliet zitten er evenveel gratis enkel die achter de horizon kunnen jullie niet zien.

fta wel anderen niet

ja dit bedoel ik. Ik betaal ook 130€ per jaar voor voor een premium abonnement dat waarschijnlijk nog eens zal variëren bij welke klant je streamt. Ik heb het hier niet over films of muziek want die interesseren mij niet en ik vind dat er door degenen die die toestellen op de markt brengen waar men kan mee streamen maar een slot op die films en muziek kan zetten en werken met abonnementen zoals je doet bij het streamen nu. Want dit is legaal. Ik heb net een bericht gekregen.

toch hang je het beter niet aan de grote klok


Ik hang toch niets aan de grote klok? Want iedereen weet hoe de vork aan de steel zit. Waarom proberen ze dit anders aan banden te leggen. Voor mij zou het al enkel voldoende zijn moest je er enkel 4000 zenders mee kunnen streamen en dit is perfect legaal. Want anders had ook de vrt geen srteaming beelden doorgegeven op het journaal verleden jaar van het Europese kampioenschap. Of denk je dat er zo maar kabel van hier tot in Rio De Janéro lig? Ik zeg je nog ik heb vandaag een bevestiging ontvangen dat dit volledig jegaal is.
Antwoord
#5
(03-02-2017, 16:04)Dimira schreef:
(03-02-2017, 15:31)natte schreef:
(03-02-2017, 12:45)Dimira schreef:
(03-02-2017, 11:47)natte schreef:
(03-02-2017, 09:47)Dimira schreef: Ik vind het een leuk bericht, had het gisteren ook al gelezen. Trouwens die films stream ik niet ik zie ze be mijn operator waar ik betaal.ls die in de fout gaat moet hij weten en ik denk dat zenders streamen legaal is. want voor die andere zenders betaal ik ook en op satelliet zitten er evenveel gratis enkel die achter de horizon kunnen jullie niet zien.

fta wel anderen niet

ja dit bedoel ik. Ik betaal ook 130€ per jaar voor voor een premium abonnement dat waarschijnlijk nog eens zal variëren bij welke klant je streamt. Ik heb het hier niet over films of muziek want die interesseren mij niet en ik vind dat er door degenen die die toestellen op de markt brengen waar men kan mee streamen maar een slot op die films en muziek kan zetten en werken met abonnementen zoals je doet bij het streamen nu. Want dit is legaal. Ik heb net een bericht gekregen.

toch hang je het beter niet aan de grote klok


Ik hang toch niets aan de grote klok? Want iedereen weet hoe de vork aan de steel zit. Waarom proberen ze dit anders aan banden te leggen. Voor mij zou het al enkel voldoende zijn moest je er enkel 4000 zenders mee kunnen streamen en dit is perfect legaal. Want anders had ook de vrt geen srteaming beelden doorgegeven op het journaal verleden jaar van het Europese kampioenschap. Of denk je dat er zo maar kabel van hier tot in Rio De Janéro lig? Ik zeg je nog ik heb vandaag een bevestiging ontvangen dat dit volledig jegaal is.

Natuurlijk zeggen ze dat het legaal is,ze gaan een mens niet iets verkopen als ze niet zeggen dat illegaal is,zo gaan mensen dat niet pakken he.
En voor die 130€ betalen ze de uitzendrechten dan voor al die zenders,
Denk zelf eens na he Wink
Antwoord
#6
Er is op moment gene legale iptv server in belgie, neem dat maar van mij aan !
Jawel , tv Vlaanderen met de zender Fox !
Antwoord
#7
(03-02-2017, 18:15)master-magic schreef:
(03-02-2017, 16:04)Dimira schreef:
(03-02-2017, 15:31)natte schreef:
(03-02-2017, 12:45)Dimira schreef:
(03-02-2017, 11:47)natte schreef:
(03-02-2017, 09:47)Dimira schreef: Ik vind het een leuk bericht, had het gisteren ook al gelezen. Trouwens die films stream ik niet ik zie ze be mijn operator waar ik betaal.ls die in de fout gaat moet hij weten en ik denk dat zenders streamen legaal is. want voor die andere zenders betaal ik ook en op satelliet zitten er evenveel gratis enkel die achter de horizon kunnen jullie niet zien.

fta wel anderen niet

ja dit bedoel ik. Ik betaal ook 130€ per jaar voor voor een premium abonnement dat waarschijnlijk nog eens zal variëren bij welke klant je streamt. Ik heb het hier niet over films of muziek want die interesseren mij niet en ik vind dat er door degenen die die toestellen op de markt brengen waar men kan mee streamen maar een slot op die films en muziek kan zetten en werken met abonnementen zoals je doet bij het streamen nu. Want dit is legaal. Ik heb net een bericht gekregen.

toch hang je het beter niet aan de grote klok


Ik hang toch niets aan de grote klok? Want iedereen weet hoe de vork aan de steel zit. Waarom proberen ze dit anders aan banden te leggen. Voor mij zou het al enkel voldoende zijn moest je er enkel 4000 zenders mee kunnen streamen en dit is perfect legaal. Want anders had ook de vrt geen srteaming beelden doorgegeven op het journaal verleden jaar van het Europese kampioenschap. Of denk je dat er zo maar kabel van hier tot in Rio De Janéro lig? Ik zeg je nog ik heb vandaag een bevestiging ontvangen dat dit volledig jegaal is.

Natuurlijk zeggen ze dat het legaal is,ze gaan een mens niet iets verkopen als ze niet zeggen dat illegaal is,zo gaan mensen dat niet pakken he.
En voor die 130€ betalen ze de uitzendrechten dan voor al die zenders,
Denk zelf eens na he Wink

Ik had het dan misschien beter anders moeten zeggen, want jij trekt het ook maar al te graag uit de contexst; Laat die 130€ vallen en dan heb je al gemakkelijk 2000 zenders die je kan streamen waar je niets voor betaald; Enkel eenmalig dat kastje. Die 130€ zijn voor de extra zenders alle commerciële zenders van alle landen. Maar voor mij hoeven aps en muziek of films niet want dat heb je op een schotel ook niet buiten muziek dan. Streamen is er voor mensen die geen schotel kunnen plaatsen zoals ik. Vroeger heb ik er ook één gehad.
Antwoord
#8
(03-02-2017, 19:29)chukky2 schreef: Er is op moment gene legale iptv server in belgie, neem dat maar van mij aan !
Jawel , tv Vlaanderen met de zender Fox !

Ik heb dit toch nooit beweerd? IP TV is in België nauwelijks bekend.
Antwoord
#9
Kan goed zijn dat het in de toekomst iemand mee op de proppen komt al twijfel ik dat sterk . Zoals hier nog al gezegt is . Als we 10 jaar verder zijn denk ik dat we een pak minder zenders zullen hebben die live uitzenden .
Antwoord
#10
(03-02-2017, 20:50)chukky2 schreef: Kan goed zijn dat het in de toekomst iemand mee op de proppen komt al twijfel ik dat sterk . Zoals hier nog al gezegt is . Als we 10 jaar verder zijn denk ik dat we een pak minder zenders zullen hebben die live uitzenden .

Via kabel wel of glasvlezel. Maar niet via streamen. Waarom doen ze het daar denk je? Ik heb gisteren gelezen dat in Canada of de VS IP TV is ontstaan omdat de mensen daar meerdere zenders wouden zien. Nu vraag ik mij af bestaat dit daar niet een operator. Zoals in Europa. Het zou me verwonderen maar het kan. Ik ga het toch eens opzoeken denk ik. maar ik ontvang momenteel meer dan 3000 zenders en normaal ga ik dit jaar IP tv nemen met een decoder en dan worden dit er meer dan 4200
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)