CI kaart bij Telenet
(24-06-2013, 16:02)Dimira schreef: En je had graag met zo een kaart gewerkt?Want je moet weten je mist toch enkele zaken.Die kaart is niet interactief dus kan je niet opnemen en er zijn nog zoveel dingen die je niet zal kunnen zoals net gemist en ooit gemist.Dat opnemen is nu niet zo erg dat kan met een externe harde schijf.Ik weet nu niet of je desnoods die digicorder kan blijven gebruiken,maar dan heeft het niet veel zin denk ik.Ik wacht voorlopig nog moesten er ooit ,ik weet ook niet of dat de bedoeling is van telenet er meer zenders op zo een kaart komen.Dus dat er meerdere kaarten in omloop komen.Wat ik wel denk Guy zijn die modellen van tv's geen smart tv's.Ik heb nu nog niet gaan zien.

Ik heb naar "Telenet" en naar "Loewe" gebeld.
Reactie Telenet: de lijst van merken en types die ze momenteel online hebben staan die zijn zeker dat ze met telenetkaart kunnen gebruikt worden.


Reactie Loewe: Het type tv toestel dat jij hebt komt zeker in aanmerking want we zijn met "Telenet" in onderhandeling en loewe gaat nog een stap verder en vertelden me dat ze met hun chassis wel interactief zullen kunnen gaan en dat ze daarmee nauwkeuriger gingen samenwerken met "telenet"

Hij vertelde me ook nog dat met zo'n kaart rechtstreeks in tv een nog veel beter beeld geeft dan via een decoder.

Dus ik zal nog een paar weken/maanden moeten afwachten.
Antwoord
(17-06-2013, 20:41)guyke schreef:
(17-06-2013, 18:59)D.K.E. schreef:
(17-06-2013, 18:31)master-magic schreef: vergeet niet dat je al een digicorder of box moet hebben om die CI+ module + kaart kan kopen hé,
is enkel een optie voor een 2de tv.

Dat denk ik niet, de telenet site vermeld juist dat het dient voor klanten die geen digi(box)corder willen of voor hen die een 2de, 3de televisie van digitale televisie willen voorzien.

http://klantenservice.telenet.be/content...AP_artikel

Ook van het opsplitsen van shakes en dus hogere kostprijs vind ik helemaal niets terug. Naar mijn mening gewoon eenmalig kopen en kabelabbo hebben is genoeg.

Laat het ons nog even afwachten en inderdaad de komende week wordt alles wel duidelijker hoop ik.
Het is dus wel degelijk zoals ik zei, je kunt wel degelijk een CI+ module als eerste toestel kopen, MAAR dan betaal je wel 50€ activatiekosten...
Antwoord
(24-06-2013, 17:01)guyke schreef:
(24-06-2013, 16:02)Dimira schreef: En je had graag met zo een kaart gewerkt?Want je moet weten je mist toch enkele zaken.Die kaart is niet interactief dus kan je niet opnemen en er zijn nog zoveel dingen die je niet zal kunnen zoals net gemist en ooit gemist.Dat opnemen is nu niet zo erg dat kan met een externe harde schijf.Ik weet nu niet of je desnoods die digicorder kan blijven gebruiken,maar dan heeft het niet veel zin denk ik.Ik wacht voorlopig nog moesten er ooit ,ik weet ook niet of dat de bedoeling is van telenet er meer zenders op zo een kaart komen.Dus dat er meerdere kaarten in omloop komen.Wat ik wel denk Guy zijn die modellen van tv's geen smart tv's.Ik heb nu nog niet gaan zien.

Ik heb naar "Telenet" en naar "Loewe" gebeld.
Reactie Telenet: de lijst van merken en types die ze momenteel online hebben staan die zijn zeker dat ze met telenetkaart kunnen gebruikt worden.


Reactie Loewe: Het type tv toestel dat jij hebt komt zeker in aanmerking want we zijn met "Telenet" in onderhandeling en loewe gaat nog een stap verder en vertelden me dat ze met hun chassis wel interactief zullen kunnen gaan en dat ze daarmee nauwkeuriger gingen samenwerken met "telenet"

Hij vertelde me ook nog dat met zo'n kaart rechtstreeks in tv een nog veel beter beeld geeft dan via een decoder.

Dus ik zal nog een paar weken/maanden moeten afwachten.
Ja dat is waar met zo een kaart krijg je beter geluid en beeld.Het eigenaardige is ook dat mijn samsung Smart tv er niet tussen te vinden is,maar ik kan er wel over gezien hebben want het staat er vol van.
Antwoord
heb al op een forum verschillende mensen zien posten dat hun tv perfect werkt met dit CI+ Module met kaartje,enkel loewe zou nog een klein probleempje hebben bij zappen.
de andere tv's zappen ook iets trager dan gewone analoge tv zenders.
maar dat went wel snel denk ik.
je kan maar 1 zender per module decoderen,
dus heb je 2 DVB-C tuners in je tv en wil je extern opnemen op een HDD en iets anders live bekijken zal je 2 module's met idem kaartje nodig hebben.
Antwoord
Ik weet van 2 TV van 2010 die niet in de lijst staan maar wel een CI+ slot hebben dat deze TV zonder probleem werken. Zappen tussen digitale kanalen is trager en zeker tussen HD kanalen.
Dat dit kaartje niet interactief kan werken vindt ik eigenlijk een voordeel, alles wat extra geld kost werkt niet. Dis is ook de reden waarom TELENET geen grote campagne voert over dit kaartje.
Er zijn nog voordelen aan het kaartje :
- men kan de comfortabele teletekst van de TV zelf gebruiken.
- men heeft maar 1 afstandsbediening
- men is verlost van de energie verslindende box
- men kan alle speciale gadgets van de TV gebruiken
- men is verlost van een aantal kabels
Antwoord
Ja ik was verkeerd hoor die van mij stond er wel tussen,maar ik denk dat ik binnen dit en 2 jaar voor een schotel ga.Als je de prijs ziet.Voor films moet ik het niet doen en voetbal ook al niet.Heb daar al iets gehoord dat belgacom nu in september ook nog het Engels voetbal neemt of is dit een deel.
Antwoord
(27-07-2013, 18:50)Dimira schreef: Ja ik was verkeerd hoor die van mij stond er wel tussen,maar ik denk dat ik binnen dit en 2 jaar voor een schotel ga.Als je de prijs ziet.Voor films moet ik het niet doen en voetbal ook al niet.Heb daar al iets gehoord dat belgacom nu in september ook nog het Engels voetbal neemt of is dit een deel.

Ja, dat is enkel maar het Engelse bekervoetbal, de gewone Engelse competitie blijft bij Telenet.
Antwoord
(28-07-2013, 01:19)Kris schreef:
(27-07-2013, 18:50)Dimira schreef: Ja ik was verkeerd hoor die van mij stond er wel tussen,maar ik denk dat ik binnen dit en 2 jaar voor een schotel ga.Als je de prijs ziet.Voor films moet ik het niet doen en voetbal ook al niet.Heb daar al iets gehoord dat belgacom nu in september ook nog het Engels voetbal neemt of is dit een deel.

Ja, dat is enkel maar het Engelse bekervoetbal, de gewone Engelse competitie blijft bij Telenet.

Vanaf september zendt Belgacom 11+ live en exclusief de Engelse League Cup (Capital One Cup) uit. Daarin nemen de twintig clubs van de Premier League (eerste klasse in Engeland) en de 72 teams van de Football League (the Championship, League 1 en League 2) het tegen elkaar op. Dat meldt Belgacom in een persbericht. Verder zendt Belgacom 11+ exclusieve programma’s over Manchester United en Manchester City en ook hun thuiswedstrijden uitgesteld uit.

Bovendien lanceert Belgacom 11+ drie HD-zenders voor de Multi-Live van de Jupiler Pro League, de UEFA Champions League en de beste wedstrijden van elk kampioenschap dat de zender aanbiedt. Ook de Spaanse competitie en beker zullen op de betaalzender te zien zijn. Of de Portugese competitie opnieuw te zien zal zijn op Belgacom 11+ is niet bekend. Daarnaast blijven de vijf zaterdagwedstrijden van de Jupiler Pro League en matchen van de de Belgische tweede klasse (Belgacom League) gratis te bekijken op Belgacom 11, dat beschikbaar is in het basisaanbod.

Bart Raes blijft de wedstrijden van Nederlandstalig commentaar voorzien, terwijl Marc Delire dat doet voor de Franstalige kijkers. Ze kunnen daarbij rekenen op een team van consultants en experts, zowel op het terrein als in de studio. Abonnees op Belgacom 11+ kunnen ook alles volgen via TV Overal op hun tablet, pc/MAC of smartphone.

(28-07-2013, 04:08)guyke schreef:
(28-07-2013, 01:19)Kris schreef:
(27-07-2013, 18:50)Dimira schreef: Ja ik was verkeerd hoor die van mij stond er wel tussen,maar ik denk dat ik binnen dit en 2 jaar voor een schotel ga.Als je de prijs ziet.Voor films moet ik het niet doen en voetbal ook al niet.Heb daar al iets gehoord dat belgacom nu in september ook nog het Engels voetbal neemt of is dit een deel.

Ja, dat is enkel maar het Engelse bekervoetbal, de gewone Engelse competitie blijft bij Telenet.

Vanaf september zendt Belgacom 11+ live en exclusief de Engelse League Cup (Capital One Cup) uit. Daarin nemen de twintig clubs van de Premier League (eerste klasse in Engeland) en de 72 teams van de Football League (the Championship, League 1 en League 2) het tegen elkaar op. Dat meldt Belgacom in een persbericht. Verder zendt Belgacom 11+ exclusieve programma’s over Manchester United en Manchester City en ook hun thuiswedstrijden uitgesteld uit.

Bovendien lanceert Belgacom 11+ drie HD-zenders voor de Multi-Live van de Jupiler Pro League, de UEFA Champions League en de beste wedstrijden van elk kampioenschap dat de zender aanbiedt. Ook de Spaanse competitie en beker zullen op de betaalzender te zien zijn. Of de Portugese competitie opnieuw te zien zal zijn op Belgacom 11+ is niet bekend. Daarnaast blijven de vijf zaterdagwedstrijden van de Jupiler Pro League en matchen van de de Belgische tweede klasse (Belgacom League) gratis te bekijken op Belgacom 11, dat beschikbaar is in het basisaanbod.

Bart Raes blijft de wedstrijden van Nederlandstalig commentaar voorzien, terwijl Marc Delire dat doet voor de Franstalige kijkers. Ze kunnen daarbij rekenen op een team van consultants en experts, zowel op het terrein als in de studio. Abonnees op Belgacom 11+ kunnen ook alles volgen via TV Overal op hun tablet, pc/MAC of smartphone.

3 HD zenders bij het sportaanbod van "Belgacom". Telenet hinkt achterop, want zij hebben er maar 2.
Antwoord
We gaan offtopic,gaat hier niet over voetbal en belgacom,
Gelieve on topic te blijven,telenet ci module en kaart!!!!
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)