CI kaart bij Telenet
#11
Citaat:En ook bij de digicorder ben je al je opnames kwijt als hij defect raakt.
Je ziet nu toch wel duidelijk dat ze alles gaan doen om ervoor te zorgen dat je met CI+ minder kunt dan met een gewone decoder.
Ik heb ook vernomen dat Vande Lanotte zou willen dat er vrije hardware inzake decoders komt, zodat de consument makkelijker kan veranderen van operator. Hij heeft Electrabel op de knieën gekregen, dus het zou goed kunnen dat we straks keuzevrijheid hebben.
Antwoord
#12
(22-02-2013, 21:11)Watchman schreef: Ik heb ook vernomen dat Vande Lanotte zou willen dat er vrije hardware inzake decoders komt, zodat de consument makkelijker kan veranderen van operator. Hij heeft Electrabel op de knieën gekregen, dus het zou goed kunnen dat we straks keuzevrijheid hebben.
Dan hoop ik dat het om écht vrije keuze gaat, en dat het niet gaat om het recupereren van deze beslissing van Telenet zelf.
Ik vind het heel vreemd dat Test Aankoop plots met een petitie start, en dan CI+ als de oplossing voorstelt, terwijl de beslissing al bij Telenet en Belgacom genomen was om dit te introduceren.
Ik vrees dat Vdl nog eens hetzelfde zal doen.
Antwoord
#13
(22-02-2013, 21:24)boulder schreef:
(22-02-2013, 21:11)Watchman schreef: Ik heb ook vernomen dat Vande Lanotte zou willen dat er vrije hardware inzake decoders komt, zodat de consument makkelijker kan veranderen van operator. Hij heeft Electrabel op de knieën gekregen, dus het zou goed kunnen dat we straks keuzevrijheid hebben.
Dan hoop ik dat het om écht vrije keuze gaat, en dat het niet gaat om het recupereren van deze beslissing van Telenet zelf.
Ik vind het heel vreemd dat Test Aankoop plots met een petitie start, en dan CI+ als de oplossing voorstelt, terwijl de beslissing al bij Telenet en Belgacom genomen was om dit te introduceren.
Ik vrees dat Vdl nog eens hetzelfde zal doen.

klopt,telenet is er al bijna 2 jaar mee aan testen met CI+ sinds ze de DVB-T hebben geintroduceerd.
dat het nu opeens door Testaankoop zou zijn dat ze het sneller inbrengen is een leugen denk ik,
telenet kaats gewoon terug nu ze weten dat belgacom met een optie komt om via een app op een tv naar belgacomtv te kunnen kijken zonder een extra decoder nog eens.
Antwoord
#14
Ik ga ook niet zeggen dat het voor niemand een oplossing kan zijn.
Zo ken ik wel oudere mensen die het lastig vinden met 2 "bakskes" (afstandsbedieningen).
Ze nemen bijna nooit op, dus dat zouden ze niet missen.
Ter vervanging van een HD digibox kan het wel dienen, dus (blijft nog de vraag of je ook extra pakketten kan nemen op die kaart).

Maar voor al de rest, die gewoon zijn vrijheid wil, zal die CI+ niemendal oplossen.
Ik zeg altijd : een digicorder is een gevangenis voor je opnames.
Je zit in een gevangenis met een kluister aan je been, die je belet om ook maar één stap te zetten.
Je kunt je opnames niet overzetten, geen backup nemen, geen reclames uitknippen, straks misschien niet eens meer doorspoelen, enz.
Bij CI+ mag je overal gaan en staan waar je wilt.
Je kunt 1000 km reizen, maar van zodra je stilstaat komt er iemand die kluister weer aan je been hangen, en kun je nog minder dan bij een digicorder.
Je mag dan niet meer opnemen ook.
Met CI+ kun je de gevangenis naar om het even welk ondersteund apparaat overzetten...
Antwoord
#15
extra pakketten zal je op die CI+ module-kaart kunnen zetten zoals je het op een digibox-corder kan,
via de kabel sturen ze die pulsen door naar de CI+ module die dan de zenders elke maand updaten van datum op de kaart.
Antwoord
#16
Sorry jongens, nu snap ik jullie toch niet hoor? In een nog niet zo ver verleden waren jullie om die ci+ aan 't schreeuwen, nu dat ie er lijkt aan te komen zijn jullie de boel al aan het afbreken. Ik ken er niks van dus ik zwijg maar ik vind het in ieder geval raarHuh
Antwoord
#17
(23-02-2013, 01:48)master-magic schreef: extra pakketten zal je op die CI+ module-kaart kunnen zetten zoals je het op een digibox-corder kan,
via de kabel sturen ze die pulsen door naar de CI+ module die dan de zenders elke maand updaten van datum op de kaart.
Hoe weet je dat zeker ?
Telenet moet het ook nog willen doen, hee.
Met CI+ kan je in principe ook opnemen, maar je ziet dat Telenet dat saboteert.
Antwoord
#18
(23-02-2013, 08:22)tontol36 schreef: Sorry jongens, nu snap ik jullie toch niet hoor? In een nog niet zo ver verleden waren jullie om die ci+ aan 't schreeuwen, nu dat ie er lijkt aan te komen zijn jullie de boel al aan het afbreken. Ik ken er niks van dus ik zwijg maar ik vind het in ieder geval raarHuh
Ik heb nooit CI+ als de oplossing voorgesteld.
Misschien dat sommigen dit wel gedaan hebben, maar die wisten dan niet dat CI+ met het minst aantal mogelijkheden zou geïmplementeerd worden.

* De normale CI+ laat wel opnames toe (tenzij op een uitzending per uitzending basis geblokkeerd door de zender)
* De normale CI+ laat wel doorspoelen en pauzeren toe
* De normale CI+ vereist geen extra goedkeuring van de TV door de provider
enz.

Had men CI genomen en niet CI+ was er ook niet zo'n groot probleem geweest.
Met CI kan men niet al die vuile truukjes op de gebruiker toepassen.

Een digicorder is al een zwaar gecastreerde decoder.
Je opnames worden gegijzeld om er later geld mee te kunnen maken.
Kijk naar Yelo, Stievie, TV Overal en dergelijke meer.
Waarom kan men u geld aanrekenen om op een 2e scherm naar uw opnames te kijken ?
Omdat men u eerst alle toegang tot uw eigen opnames ontzegd heeft.

In vergelijking met een digicorder is die CI+ module nog een hele stap erger.
Hij laat dus ook geen opnames toe, en enkel modellen die Telenet als veilig beschouwt worden niet geblokkeerd.
Vergeet niet dat de TV's in kwestie dan zelf ook nog eens extra beveiliging gaan toepassen op die opnames, zodat je er ook weer niet vrijelijk mee kunt omspringen.

Waar het feitelijk om gaat is : van wie zijn de opnames ?
Telenet vindt dat die haar toekomen, en de zenders dat ze van hen zijn tot in der eeuwigheid, en dat zij daar dus controle moeten over hebben.

Ik met mijn gezond verstand vind dat die opnames van de consument/kijker zijn.
Hij betaalt verdorie al een kabelabonnement, waarin hij voor de auteursrechten betaald heeft.
Daarnaast betaalt hij nog eens voor de thuiscopieheffing, terwijl alles zo potdicht zit dat er helemaal niets te copiëren valt.
Dat men stopt met onze opnames te kidnappen.

Vrije decoderkeuze door een codering met smartcard, maar zonder koppeling tussen smartcard en decoder (boxkey systeem) ofwel een ongecodeerd basisaanbod.
Dat is wat wij willen, en dat is ook wat ik van in het begin heb bepleit.
Dat Test-Aankoop het CI+ zoethoudertje direct dankbaar aanneemt toont aan dat zij een schoothondje is.
Antwoord
#19
Voor wie mij niet gelooft dat ik altijd een tegenstander van CI+ geweest ben :

Site's offline

Dat men dus niet afkomt met "waarom heb je het dan vroeger zo toegejuicht?".
Antwoord
#20
Vergeet ook niet dat de prijs van deze module nog niet bekend is, en of het om huren of kopen gaat.
Telenet kennende gaan ze hier ook een huurmodel van maken, en het zo duur maken dat je al bijna gek moet zijn om het te nemen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)