CI kaart bij Telenet
#31
(19-03-2013, 23:14)master-magic schreef: zo een CI+ kaart kan enkel gehuurd of gekocht worden als je al een digibox of corder hebt bij telenet,
is dus als 2de tv optie waarmee je niet kan opnemen of interactieve opties kan doen.
maar dan moet je tv ook nog ondersteund worden,
voorlopig zijn het samsung tv's.
maar we zien wel,het zal er nu snel zijn als de toestellen en type's bekend zijn.

master heeft het dan nut als je als je maar één tv.hebt om zo een kaart te huren of te kopen?Want ik denk dat er in de toekomst wel vele toepassingen mee mogelijk zijn.Ben toch van plan een samsung te kopen al zal het niet voor het eerste half jaar worden want ben plots voor zware kosten komen te staan.
Antwoord
#32
(20-03-2013, 11:30)Dimira schreef: master heeft het dan nut als je als je maar één tv.hebt om zo een kaart te huren of te kopen?Want ik denk dat er in de toekomst wel vele toepassingen mee mogelijk zijn.Ben toch van plan een samsung te kopen al zal het niet voor het eerste half jaar worden want ben plots voor zware kosten komen te staan.
Voor mij lijkt het toch niet zo interessant, zelfs als je TV ondersteund wordt.
Bij mijn Panasonic kan ik maar één zender tegelijk ontvangen via DVB-C, zelfs als een tweede die je wilt ontvangen op dezelfde mux is, en zelfs als die niet gecodeerd is.
Maw. stel dat ik wil opnemen van één HD, dan kan ik niet meer wegzappen naar Canvas HD, ook al zitten die op dezelfde mux.
Mijn opname komt dan op een harddisk terecht die ik aan de TV hang via USB2, en die op een speciale manier geformatteerd wordt.
Die opname is versleuteld, en daar kan ik dus niet meer aan.
Voor mij persoonlijk zie ik er dus niet veel voordelen in.
Antwoord
#33
(20-03-2013, 12:18)boulder schreef:
(20-03-2013, 11:30)Dimira schreef: master heeft het dan nut als je als je maar één tv.hebt om zo een kaart te huren of te kopen?Want ik denk dat er in de toekomst wel vele toepassingen mee mogelijk zijn.Ben toch van plan een samsung te kopen al zal het niet voor het eerste half jaar worden want ben plots voor zware kosten komen te staan.
Voor mij lijkt het toch niet zo interessant, zelfs als je TV ondersteund wordt.
Bij mijn Panasonic kan ik maar één zender tegelijk ontvangen via DVB-C, zelfs als een tweede die je wilt ontvangen op dezelfde mux is, en zelfs als die niet gecodeerd is.
Maw. stel dat ik wil opnemen van één HD, dan kan ik niet meer wegzappen naar Canvas HD, ook al zitten die op dezelfde mux.
Mijn opname komt dan op een harddisk terecht die ik aan de TV hang via USB2, en die op een speciale manier geformatteerd wordt.
Die opname is versleuteld, en daar kan ik dus niet meer aan.
Voor mij persoonlijk zie ik er dus niet veel voordelen in.

Zal ook wel zien hoe dat allemaal evolueert.En meer hoor ik er hier wel over.
Antwoord
#34
Als je maar 1 tv hebt en je hebt al een digibox of corder dan is dit geen oplossing voor je,
Je gaat toch niet 2 keer betalen voor iets op 1 tv.
Antwoord
#35
nu gaan ze de mensen nog verplichten een bepaald merk tv te kopen zeker? gelukkig is samsung een zeer goed merk. ik heb een lcd van sony 2000 euro die kan ook werken met zo een kaart,waarom moet alles worden tegen gehouden? hoe moderner de techniek hoe minder vrijheid wij hebben als klant.
Antwoord
#36
Mijn sony is reeds 7 jaar en daar is ook al zo'n sleuf voor een ci kaart(denk ik toch) in.Maar ja ik ben ook alleen zoals dimira dus is dat ook niks voor mij.
Antwoord
#37
de tv moet MPEG4 aankunnen,anders ben je niks met die CI+ module om alle zenders te kunnen ontvangen.
Antwoord
#38
Het moet ook om een CI+ slot gaan, sommige oudere TV's hebben een CI slot, en daarin zal de kaart niet werken.
Antwoord
#39
en ook een DVB-C of DVB-C2 tuner hebben of je mag het vergeten.
Antwoord
#40
(21-03-2013, 04:27)master-magic schreef: en ook een DVB-C of DVB-C2 tuner hebben of je mag het vergeten.
Ja, alhoewel je als je een CI of CI+ slot ziet, al zeker bent dat er een digitale tuner inzit, weet je dan nog niet zeker of het om DVB-C, DVB-T of DVB-S2 gaat.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)