CI kaart bij Telenet
#51
Was weer te denken, echt iets Telenet, aan hun eigen denken en niet aan de klanten ppfffff Dodgy
Antwoord
#52
(22-03-2013, 19:10)master-magic schreef: je zal een actieve box moeten hebben voor die module,als je die box daarne weer deactiveer zal je uw module ook weer mogen ingeven
Waar heb je die informatie juist vandaan ?
Het enige dat ik gelezen heb is dat ze bij Telenet het meer iets vinden voor een bijkomende optie, maar er staat niet bij dat dat verplicht zo is.
De woordvoerder zei indertijd :

Coenjaerts schreef:We zien een CI+-module niet echt als een vervanger van een Digibox. Je mist nogal wat functionaliteit, want er is geen interactiviteit of opnamemogelijkheid. Wij zien het meer als iets voor een tweede of derde tv

Het hangt er dan van af hoe je dat opvat.
Bedoelen zij dat ze het zelf niet zo nuttig vinden als eerste optie, of bedoelen ze dat het echt verplicht is al een digibox te hebben eer je zo'n module kunt kopen ?
Ik gok met de informatie die ik gelezen heb dus op het eerste.
Ondertussen blijkt overigens (artikel fwdmagazine) dat opnemen wel mogelijk zal zijn, ook al kunnen de zenders dat zelf inperken.

Ik lees ook (zelfde artikel fwdmagazine) dat je wel kunt kijken op een model dat niet gecertifieerd is en over een CI+ slot, H.264 codering en DVB-C tuner beschikt.
Ze geven alleen aan dat door die certifiëring je zeker bent van EPG en dergelijke.

Extra pakketten vormt eigenlijk alleen een probleem als ze die extra pakketten op alle boxen activeren.
Je zou immers 4 van die modules kunnen bestellen, en 1 keer Prime, en als zij dan op al die kaarten Prime toelaten, dan zou je die modules weer kunnen doorspelen aan anderen.
Op de gewone boxen lossen ze dat op door via het netwerk te controleren of je wel thuis bent (of de box wel aan de juiste kabelmodem hangt).
Dat kunnen ze niet bij die boxen.
Maar ik zie geen technische reden waarom je niet bijv. Prime apart zou op die kaart van de module kunnen nemen, maar als je dan ook Prime wilt op een digicorder/box zou je dan nog eens een volledig abonnement moeten nemen op dat pakket.
Commercieel kan het misschien wel moeilijker uit te leggen zijn.
Antwoord
#53
(23-03-2013, 00:44)boulder schreef: [quote='master-magic' pid='2343' dateline='1363972258']
je zal een actieve box moeten hebben voor die module,als je die box daarne weer deactiveer zal je uw module ook weer mogen ingeven
Waar heb je die informatie juist vandaan ?
Het enige dat ik gelezen heb is dat ze bij Telenet het meer iets vinden voor een bijkomende optie, maar er staat niet bij dat dat verplicht zo is.
De woordvoerder zei indertijd :

Coenjaerts schreef:We zien een CI+-module niet echt als een vervanger van een Digibox. Je mist nogal wat functionaliteit, want er is geen interactiviteit of opnamemogelijkheid. Wij zien het meer als iets voor een tweede of derde tv

stond in een artikel dat je een actieve digibox of corder moet hebben en al digitale klant moet zijn om die module met kaart te kunnen gebruiken.
Antwoord
#54
(23-03-2013, 00:44)boulder schreef: Extra pakketten vormt eigenlijk alleen een probleem als ze die extra pakketten op alle boxen activeren.
Je zou immers 4 van die modules kunnen bestellen, en 1 keer Prime, en als zij dan op al die kaarten Prime toelaten, dan zou je die modules weer kunnen doorspelen aan anderen.
Op de gewone boxen lossen ze dat op door via het netwerk te controleren of je wel thuis bent (of de box wel aan de juiste kabelmodem hangt).
Dat kunnen ze niet bij die boxen.
Maar ik zie geen technische reden waarom je niet bijv. Prime apart zou op die kaart van de module kunnen nemen, maar als je dan ook Prime wilt op een digicorder/box zou je dan nog eens een volledig abonnement moeten nemen op dat pakket.
Commercieel kan het misschien wel moeilijker uit te leggen zijn.
we zullen wel zien als het zover is,ik lig er niet van wakker,
ze zullen het wel heel goed uitzoeken om zo goed en veilig mogelijk die optie te verhuren aan de klanten dat er geen misbruik kan mee gemaakt worden.
want daardoor zullen ze zolang getest hebben om het systeem tot op het punt te kennen dat er geen omzeil dingen bestaan zodat een klant er geen misbruik mee kan doen.
want je weet zelf wel wat er tegenwoordig allemaal kan hé mits de kennis Wink
Antwoord
#55
Ik hoop ze eerst hun andere problemen oplossen,voor ze iets nieuws op de maakt gooien. Bij ons was familie dat ingesteld was niet eens opgenomen,is een nieuwe recorder van deze middag. Mijn 2 digirorders lopen constant vast. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Nu maar hopen hun module beter zal werken.
Antwoord
#56
(23-03-2013, 02:15)murdock schreef: Ik hoop ze eerst hun andere problemen oplossen,voor ze iets nieuws op de maakt gooien. Bij ons was familie dat ingesteld was niet eens opgenomen,is een nieuwe recorder van deze middag. Mijn 2 digirorders lopen constant vast. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Nu maar hopen hun module beter zal werken.
Ja, en zelfs de oudere modellen weren niet goed, vind ik.
Ik kwam bij mensen die nog een SD digicorder hadden, en we gingen weggaan, maar ik wou nog eerst het nieuws instellen om op te nemen.
Hun toestel zat op zo'n dominofiche, en lag dus volledig af.
Toen ik terugkwam, was het nieuws al 20 minuten bezig en hij was dus nog aan het opnemen, ik dacht "nu gaan we dat nieuws direct bekijken, en niet eerst wachten tot het nieuws gedaan is".
De toetsen van de afstandsbediening werkten niet, ik heb dus iets anders gedaan en toen de opname afgelopen was, kon ik wel weer het toestel bedienen.
Nu had ik al vaak over dat soort problemen gelezen, maar dat dit na al die jaren nog altijd bestaat, verwondert mij enorm.
Merk ook op dat dat toestel weinig gebruikt wordt, dus het gaat zeker niet om slijtage.
Antwoord
#57
Dus zei die geen tweede tv hebben.Vergeet het maar want het heeft geen zin?Want wat moet je er mee doen?
Antwoord
#58
(27-03-2013, 12:31)natte schreef:
(21-03-2013, 17:32)Roland schreef: Ik wil deze system ook gebruiken, ik kijk nu terug analoog tv omdat ik minder apparaten wil rond de tv, voorlopig enkel en dreambox en blu ray speler, toekomst wil ik terug alles digitaal met enkel 1 TV en dreambox. ik beschik nu over een vervang tv zonder DVB-C. men TV in reparatie is een Samsung UE40B7000WWXXN met DVB-C nu blijkt op internet dat de CI+ niet word ondersteund op die Samsung TV dus ik kan het vergeten? opnemen kan ik via men Dreambox DM800HD, da hele interactieve gedoe en opvragen hoeft bij mij niet

beste Roland waarom werk je niet met infraroodeyes.
Ik had dat vroeger ook.Werkt goed en je toestellen zijn verborgen.Bij pczapper denk ik(Als het nog bestaat)

Wie kijkt er nu nog analoog in het HD tijdperkBig Grin
Antwoord
#59
Ik heb dat gisteren tegen een technieker gezegd dat het spijtig is wij geen vrije keuze hebben van onze hardware,maar volgens de technieker zou Sabam niet willen dat wij opnames kunnen overzetten op pc.
Antwoord
#60
er gaan toch veel verhaaltjes rond over dat kunnen overzetten op pc van opname's Huh
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)