Digitaal tv kijken op de camping
#11
(11-03-2013, 21:37)master-magic schreef: dat kunnen we missen hier.
geef boulder wel grotendeels gelijk,de vraag was heel erg onduidelijk.
Inderdaad, want een DVB-T ontvanger dient normaal om DVB-T signaal uit de lucht te plukken.
Dat het mogelijk is om op een centraal punt DVB-S2 op te vangen, het dan te hercomprimeren en op andere frequenties door te sturen via DVB-T, ik weet dat dat mogelijk is, maar dat was totaal niet uit die eerste vraag te halen.
Wie mij een beetje kent weet dat ik technisch goed op de hoogte ben, ik weet niet alles natuurlijk, maar toch meer dan de doorsnee gebruiker, ten minste als het over techniek gaat.
Antwoord
#12
(11-03-2013, 21:44)murdock schreef:
(11-03-2013, 21:37)master-magic schreef:
(11-03-2013, 21:32)murdock schreef:
(11-03-2013, 21:12)boulder schreef:
(11-03-2013, 02:12)murdock schreef: Ik sla niks door elkaar maar de ontvagst van de tv zenders op de capming gebeurt met sateliet en zij versterken en verdelen het signaal over de camping. Nu plugden wij de coacx kabel in de tv en konden we kijken,maar nu moet er ook een bakje tussen die de signaalen omzetten.ik zal morgen meer info geven erover.
Allez, na 3 posts komen we eindelijk te weten waarover jij het eigenlijk hebt, want eerst spreek je over een DVD-T ontvanger (bestaat niet, DVB-T wel), dan gaat het over satelliet en pas op het laatste gaat het over satelliet die dan omgezet wordt naar DVB-T blijkbaar ?
En morgen gaan we meer weten.
Als je een vraag stelt, moet je geen informatie in schijfjes geven, dan moet je ineens zeggen wat het probleem is.
Hoe kan iemand anders jou helpen ?

Ik kan er niks aan doe. Jij de vraag niet begrijpt. Is toch duidelijk?
houd het aub rustig hé!!!!!!!
geen ruzie stoken hier op het forum.
dat kunnen we missen hier.
geef boulder wel grotendeels gelijk,de vraag was heel erg onduidelijk.


Maar jij begrijpt de vraag master, ik kan er ook niks aan doen wij de verkeerde info krijgen van de camping. Ben jij thuis van zo een DVB-S2 ontvanger? En bestaan er toetstellen waar je mee kan opnemen?.
het is beter dat je eerst zekerheid hebt van de soort uitzendmodulatie dat ze op de camping gebruiken of gaan gebruiken,
dan kunnen we eens bekijken welke ontvanger je best kan kopen die ook opname optie heeft,
weet wel,als je ene koop met 1 tuner zal je hoogstwaarschijnlijk maar kunnen kijken wat je opneemt en niks anders,
dus moet je al 2 tuners in hebben zitten,
en dan moet je nog weten of je recht hebt op 2 zenders kunnen kijken.
Antwoord
#13
De uitzendingen zouden in mpeg4 zijn. Ik denk zij tv vlaanderen hebben en dat verdelen over de camping.
Antwoord
#14
(11-03-2013, 21:45)boulder schreef:
(11-03-2013, 21:37)master-magic schreef: dat kunnen we missen hier.
geef boulder wel grotendeels gelijk,de vraag was heel erg onduidelijk.
Inderdaad, want een DVB-T ontvanger dient normaal om DVB-T signaal uit de lucht te plukken.
Dat het mogelijk is om op een centraal punt DVB-S2 op te vangen, het dan te hercomprimeren en op andere frequenties door te sturen via DVB-T, ik weet dat dat mogelijk is, maar dat was totaal niet uit die eerste vraag te halen.
Wie mij een beetje kent weet dat ik technisch goed op de hoogte ben, ik weet niet alles natuurlijk, maar toch meer dan de doorsnee gebruiker, ten minste als het over techniek gaat.

Boulder door mij tik fout zat jij op het verkeerde spoor. Zo een DVB-S2 ontvanger moet je daar u coackx kabel inpluggen en dan verbinden met hdmi zaols onze digitale tv van telenet?
Antwoord
#15
(11-03-2013, 21:59)murdock schreef: Boulder door mij tik fout zat jij op het verkeerde spoor. Zo een DVB-S2 ontvanger moet je daar u coackx kabel inpluggen en dan verbinden met hdmi zaols onze digitale tv van telenet?
Kijk, eigenlijk zegt master niets anders dan dat ik al zei : voordat er iemand een goed advies kan geven zou je echt moeten meer technische informatie hebben over hoe die installatie werkt.
MPEG4 is belangrijk om te weten voor de keuze van de ontvanger, maar ook de modulatie.
Het kan zijn dat zij DVB-S2 (satelliet) omzetten naar DVB-T (dan heb je inderdaad een DVB-T ontvanger nodig), maar het kan ook zijn dat je nog altijd een satellietontvanger nodig hebt (met DVB-S2 tuner(s)).
Dit is iets wat wij niet echt kunnen weten, maar de campinguitbaters moeten die informatie toch echt wel kunnen doorgeven.
Antwoord
#16
Boulder dank u voor je andwoord,ik zal in de komende weken eens gaan praten met de mensen van de techinsche dienst op de camping. Als ik meer weet dan hoor je het wel.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)