2 nieuwe zenders
#31
(16-03-2013, 21:00)master-magic schreef: nu zijn wel alle muxen in gebruik,
Is dat zo ?
Tussen 570 Mhz en 650 Mhz zitten toch nog wat vrije plaatsen ?
Als je kijkt neemt elke mux 8Mhz in.
Dus ik weet niet waarom jij concludeert dat bijv. 578, 586, 604, 612, 620, 628, 636, 644 niet zouden kunnen gebruikt worden.
Dat zijn dan weer 8 muxen, met dus weer heel wat plaats op voor zenders.
Volgens mij maak jij teveel veronderstellingen.

(16-03-2013, 21:00)master-magic schreef: vrees dat de openstelling van de kabel ook zo dus niet zal doorgaan,want ze hebben alle muxen in gebruik genomen,
Maar, master, jij kent toch het principe van de simulcrypt (meermaals uitgelegd door r2504 en anderen indertijd) ?
Toen In-Di nog bestond maar overgenomen was door Telenet zaten die zenders er ook geen 4 keer op.
Die zender zat er welgeteld één keer op, en had dan aparte codering voor de oude In-Di boxen, aparte codering voor de nieuwe In-Di boxen en aparte codering voor de oude Digiboxen van Telenet (met smartcard) en nog eens met aparte codering voor de nieuwe boxen van Telenet (zonder smartcard).
Die codering zelf neemt niet veel plaats in, daar kan dus makkelijk nog een codering bij.
Ik heb hier zelf al gezegd dat ik nog een extra codering gevonden heb, waarschijnlijk voor die CI+ modules.
Antwoord
#32
(17-03-2013, 00:48)boulder schreef:
(16-03-2013, 21:00)master-magic schreef: nu zijn wel alle muxen in gebruik,
Is dat zo ?
Tussen 570 Mhz en 650 Mhz zitten toch nog wat vrije plaatsen ?
Als je kijkt neemt elke mux 8Mhz in.
Dus ik weet niet waarom jij concludeert dat bijv. 578, 586, 604, 612, 620, 628, 636, 644 niet zouden kunnen gebruikt worden.
Dat zijn dan weer 8 muxen, met dus weer heel wat plaats op voor zenders.
Volgens mij maak jij teveel veronderstellingen.
niet alle muxen tot 650 zijn in gebruik voor tv,daar zit internet ook nog tussen en telefoon enzo,
ze hebben toch zelf gezegd dat ze nog niet meer gebruiken op de kabel boven de 630mhz toen bij de laatste aanpassing.

(16-03-2013, 21:00)master-magic schreef: vrees dat de openstelling van de kabel ook zo dus niet zal doorgaan,want ze hebben alle muxen in gebruik genomen,
Maar, master, jij kent toch het principe van de simulcrypt (meermaals uitgelegd door r2504 en anderen indertijd) ?
Toen In-Di nog bestond maar overgenomen was door Telenet zaten die zenders er ook geen 4 keer op.
Die zender zat er welgeteld één keer op, en had dan aparte codering voor de oude In-Di boxen, aparte codering voor de nieuwe In-Di boxen en aparte codering voor de oude Digiboxen van Telenet (met smartcard) en nog eens met aparte codering voor de nieuwe boxen van Telenet (zonder smartcard).
Die codering zelf neemt niet veel plaats in, daar kan dus makkelijk nog een codering bij.
Ik heb hier zelf al gezegd dat ik nog een extra codering gevonden heb, waarschijnlijk voor die CI+ modules.
ja ok,maar wie weet er dat,de modale kijker weet daar niks van en zullen ze ook niet wijsmaken,
en telenet is er ook niet voor te vinden om hun kabelnetwerk open te zetten hé.
ze zijn vanalles van plan om dat tegen te gaan,je zal wel zien.
Antwoord
#33
(17-03-2013, 01:31)master-magic schreef: niet alle muxen tot 650 zijn in gebruik voor tv,daar zit internet ook nog tussen en telefoon enzo,
Is dat zo of veronderstel je dat ?
Ik weet het niet, en ben niet bang om te zeggen dat ik het niet weet.
Daarom zeg ik, jij veronderstelt teveel.
De kabelfrequenties die wij kennen voor TV gaan tot 890 Mhz, we weten dat Telenet ooit eens een update gedaan heeft en tot 650 Mhz of zo kon gebruiken door die update.
Trouwens "zijn niet in gebruik voor TV", vind ik ook verkeerd gezegd.
Tot voor kort was die 570 Mhz ook niet in gebruik voor TV, maar het was dus wel een vrije plaats anders kon die nu niet in gebruik genomen worden.
Het probleem is dus dat als je niet precies weet hoe het in elkaar zit het puur veronderstellen is.

(16-03-2013, 21:00)master-magic schreef: ja ok,maar wie weet er dat,de modale kijker weet daar niks van en zullen ze ook niet wijsmaken,
en telenet is er ook niet voor te vinden om hun kabelnetwerk open te zetten hé.
ze zijn vanalles van plan om dat tegen te gaan,je zal wel zien.
Het is wel niet met de modale kijker dat Telenet te maken krijgt, hee.
Zij moeten bij het BIPT hun voorstellen voorleggen, en dat zijn nu ook niet zo'n onwetenden dat je ze om het even wat kunt wijsmaken.
Het enige dat van belang is volgens mij, is de politieke wil.
Willen de Vlaamse partijen echt een openstelling van de kabel of niet ?
Antwoord
#34
Ondertussen ondekt dat deze muxen die open stonden weer gesloten zijn voor iedereen,
zijn weer gecodeerd nu.
en de namen zijn gebleven,ben benieuwd wat ze ermee gaan doen verder.
qua Bitrate zitten de 2 Star HD zenders op hetzelfde dus ze niet meer door van telenet voor die zenders vrees ik.
spijtige zaak want ze mogen wat meer bitrate krijgen.
Antwoord
#35
(29-03-2013, 04:26)master-magic schreef: Ondertussen ondekt dat deze muxen die open stonden weer gesloten zijn voor iedereen,
zijn weer gecodeerd nu.
en de namen zijn gebleven,ben benieuwd wat ze ermee gaan doen verder.
qua Bitrate zitten de 2 Star HD zenders op hetzelfde dus ze niet meer door van telenet voor die zenders vrees ik.
spijtige zaak want ze mogen wat meer bitrate krijgen.
Inderdaad, vanaf gisteravond waren die weer dicht.
Raar, want als ik zoek op zenders op die mux, vind ik nog altijd dezelfde zenders, en die zenders zaten anders op allerlei aparte muxen.
Misschien is het de bedoeling op de originele muxen wat plaats vrij te maken voor nieuwe zenders, ofwel zijn die zenders hier een test om te zien of de mux goed functioneert, en gaan ze straks de juiste zenders erop zetten.
Antwoord
#36
De eerste maanden was er toch niets gepland van zenders enkel libelle in augustus.
Antwoord
#37
Bij telenet weet je het meestal pas een dag op voorhand of na er iemand een scan gedaan heeft op de kabel,
Hoop dat ze er deftige bij zetten en geen poolse of portugese zenders ofzo,
Maar enkele hd versies die we nog niet hebben Wink
Antwoord
#38
Ik heb zelf niets tegen die Portugese of Poolse zenders.Ikdenk nu wel dat die Hd zenders er vanzelf wel gaan komen met de tijd.Het duurd in feite ook weer iets te lang die hollanders mogen wel eens in HD verschijnen.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)