Easyswitch,hoe snel switchen van provider
#1
Easy Switch: je nieuwe operator regelt het voor jou

Overstappen? Da’s nu simpeler dan ooit. Dankzij Easy Switch regelt je nieuwe operator je overstap van begin tot eind. Zonder dat je zelf iets hoeft te doen. Vanaf 3 juli 2017 kan je easy switchen.
Hoe werkt het?

Als je klant voor internet of digitale tv wordt bij een operator krijg je een Easy Switch ID.
Wil je later overstappen naar een andere operator? Dan bezorg je je ID aan je nieuwe operator en hij regelt alles.

Waar vind je je Easy Switch ID?

Je vindt het op je factuur (aanrekening), aankoopbevestiging of online klantenzone van je huidige operator.
Bij Telenet vind je je Easy Switch ID op Mijn Telenet, je aanrekening en aankoopbevestiging.

Voor welke diensten?

Je kan easy switchen voor al je diensten, als je minstens internet of digitale tv hebt.

Opgelet

Heb je ook vaste of mobiele telefonie in je pakket en zeg je internet of digitale tv op en...

wil je je telefoonnummer behouden? Telenet regelt het voor jou. Via Easy Switch zet je je vaste en mobiele telefonie ook in één keer over.
wil je je telefonieabonnement behouden bij je vorige operator? Kijk dan zeker na of je huidige operator telefonie aanbiedt zonder internet of digitale tv. Anders worden je vaste of mobiele diensten automatisch geannuleerd en verlies je je telefoonnummers (bv. bij VOO, EDPnet of Scarlet).

Je overstap in 1-2-3

Stap1:

Plaats je bestelling bij Telenet, en geef tijdens die bestelling je Easy Switch ID en klantennummer bij je vorige operator door.

Al besteld bij Telenet en je Easy Switch ID niet doorgegeven?

Geen probleem, bij Telenet kan je tot je installatie of activering je Easy Switch ID doorgeven. Tip: hou tijdens de installatie je Easy Switch ID en klantennummer van je vorige operator bij de hand. Dat vind je op je factuur (aanrekening), aankoopbevestiging en je persoonlijke online klantenzone.

Geen Easy Switch ID kunnen doorgeven?

Je kan uiteraard ook altijd zelf je opzeg regelen bij je vorige operator.

Stap 2:

Wanneer we je nieuwe abonnementen installeren of activeren, contacteren wij je vorige operator om je diensten over te zetten.

Hou er wel rekening mee…

Afhankelijk van je contract bij je vorige operator kan het dat je een opzegvergoeding of restwaarde moet betalen. Of misschien moet je nog een toestel binnenbrengen.

Stap 3:

Jij kiest wanneer je oude abonnementen worden stopgezet, ten vroegste de dag van de activering van je nieuwe abonnementen of nog later. Zo blijf je altijd genieten van je diensten.

Goed om te weten: afhankelijk van je vorige operator kan de dag van stopzetting 1 dag verschillen.


Goed om te weten

Easy Switch is geregeld via een Koninklijk Besluit.
Ben je Business-klant? Dan kan je ook makkelijk Easy Switchen
Antwoord
#2
(29-06-2017, 07:25)natte schreef: voor nuts bestaat ook zoiets en wat gaan zij ermee verdienen?

Dat het sneller gaat voor de klant Wink
Antwoord
#3
(29-06-2017, 17:48)natte schreef: inderdaad waarschijnlijk zo snel dat we hun kosten niet zien

Nee,ga het zelf meemaken binnenkort,
De overgang naar de andere provider gaat sneller en je zal zelf je afspraak kunnen regelen en het juiste uur zodat je geen hele dag kwijt bent.
En je zal je verbinding ook geen dag of meer kwijt zijn door veranderen,
Antwoord
#4
(29-06-2017, 20:58)natte schreef: ja juist demo gehad

Ik ga met internet veranderen weer Tongue
Antwoord
#5
(29-06-2017, 21:09)natte schreef: rijke mensen  raar volk Tongue

nee is nu actie voor heel jaar 20€ korting,profiteren waneer dat kan.
en proximus word weer duurder kost bijna evenveel als die fibernet200 met 5€ opleg met die korting.
Antwoord
#6
Tja, mocht ik veranderen, dan ga ik waarschijnlijk naar EDPNet
Antwoord
#7
(29-06-2017, 22:48)boulder schreef: Tja, mocht ik veranderen, dan ga ik waarschijnlijk naar EDPNet

Als je vdsl lijn stabiel is is dat een goeie optie,maar heb soms problemen met de lijn bij proximus,en heb edpnet ook al gehad en was ook problemen mee.
En nu ik kan profiteren met die actie een jaar lang 20€ korting elke maand dan pak je hetgeen stabiel is Wink
Antwoord
#8
(30-06-2017, 21:19)natte schreef:
(30-06-2017, 17:51)master-magic schreef:
(29-06-2017, 22:48)boulder schreef: Tja, mocht ik veranderen, dan ga ik waarschijnlijk naar EDPNet

Als je vdsl lijn stabiel is is dat een goeie optie,maar heb soms problemen met de lijn bij proximus,en heb edpnet ook al gehad en was ook problemen mee.
En nu ik kan profiteren met die actie een jaar lang 20€ korting elke maand dan pak je hetgeen stabiel is Wink

Doen

Moet al niet meer nadenken,is gisteren via telefoon al geregeld,binnen 14 dagen komen ze al,modem is er nog dus moeten enkel activeren en checken of het perfect werkt,hooguit maar 15 min werk.
Antwoord




Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)