Wordt het Telenet van John Porter de enige eigenaar van De Vijver Media?
#47
Telenet wil de televisiezenders van De Vijver Media volledig overnemen, samen met productiehuis Woestijnvis. De aandeelhouders hebben daarover een akkoord bereikt, dat nog zal worden voorgelegd aan de toezichthouders. De overnameprijs is niet bekendgemaakt. De Nederlandstalige commerciële zenders SBS Vier, Vijf en Zes zitten thans in De Vijver Media NV, waarvan Telenet 50 procent heeft. Aandeelhouders Mediahuis NV en Wouter Vandenhaute en Erik Watté (Waterman & Waterman NV), zullen hun belang van respectievelijk 30 en 20 procent aan Telenet verkopen, dat zo de enige aandeelhouder zal worden.

Woestijnvis produceert al eigen content voor Telenet, zoals de serie Belga Sport. Als eigenaar van drie zenders en een productiehuis zal Telenet nog meer en sneller kunnen inspelen op vernieuwingen op gebied van kijkervaring of reclame. Gelijktijdig aan deze transactie richten SBS Belgium en Mediahuis via een 50/50 joint venture een reclameregie op die commerciële partners online video-oplossingen en een cross-mediaal aanbod zal bieden.

Telenet noemt Netflix als concurrent

Daarmee willen de bedrijven hun positie versterken in een markt waarin buitenlandse aanbieders als Amazon en Netflix steeds belangrijker worden in de productie en verspreiding van films en series. Daarnaast zien lineaire televisiezenders een verschuiving van televisie-advertising naar online advertising waar wereldspelers als Google en Facebook de dienst uitmaken.

Al die veranderingen hebben impact op het businessmodel van de klassieke televisieaanbieders. Het is de ambitie van Telenet om het lokale ecosysteem samen met partners te blijven versterken zodat de kijker kan blijven genieten van sterke lokale content en innovaties op vlak van entertainment.

Advertentiehuis voor dagblad en tv

Aansluitend hebben Mediahuis en SBS Belgium besloten om hun bestaande samenwerking op het vlak van online video-advertising en crossmediacampagnes, verder te versterken. Beide partners slaan de handen in elkaar en richten samen, via een 50/50 joint venture, een nationale reclameregie op.

Bij aanvang zal het aanbod van de nieuwe regie bestaan uit de online videoproposities voor de entertainmentmerken van SBS (VIER en VIJF) en de nieuwsmerken van Mediahuis (De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg). Geheel passend binnen de visie van beide partners zal de regie een ‘open’ karakter hebben en open staan voor partnerships met derden.
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Wordt het Telenet van John Porter de enige eigenaar van De Vijver Media? - door master-magic - 07-03-2018, 21:03
RE: Telenet aast op zenders VIER en VIJF - door Dimira - 02-02-2014, 23:21
RE: Telenet aast op zenders VIER en VIJF - door Dimira - 05-02-2014, 20:24
RE: Telenet aast op zenders VIER en VIJF - door frimout69 - 13-03-2014, 11:21
RE: Telenet aast op zenders VIER en VIJF - door Dimira - 17-06-2014, 09:51



Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)